KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 20:35

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 16 Sep 2010, 19:13 
Klubbdirektør

Jeg gir gjerne penger. Men må si det er med en stor bismak. Rett og slett for at det sitter inkompetente folk i styre og stell som forsøker å rasere klubben i vårt hjerte. Klarer vi å samle inn penger til å redde klubben økonomisk er jeg redd for at disse tar på seg æren for dette også.

Før sesongstart tenkte jeg at vi skal kunne klare å rykke ned med overskudd. Nå ligger vi ikke bare an til å rykke ned men også til å bli slått konkurs. Takket være amatører. Det skal ikke gå an å gå med 3,4 mill i minus når man har et budsjett på 22 mill uten å se dette tidligere enn månedsskifte august/september.

Derfor tenker jeg; la dette styret ordne og rydde opp etter det som er skjedd. Men jeg er redd de ikke klarer det. Så la oss samle inn penger få klubben på beina igjen, for så å få inn nye folk som har økonomikunnskap og kjærlighet til klubben.

Sett igang kronerullingen Lasse!

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 20:21 
Saftblander

Jeg overfører 500.- til det kontonummeret som oppgis for KIL kronerulling. Synd hvis deres fremtid skal avgjøres av utenomsprtslige ting. Vi skal til Molde i helga dere til Aalesund Vinner vi begge er dere nærmere Molde og kvalikk. Lykke til KIL fans, motstandere på tribunen, men dette sitter jeg ikke og ser på!

Eirik, Fosseberget

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 20:41 
Reserve

Takk for mange gode svar! Jeg kan love at hvis vi ruller i gang en innsamling igjen, så skjer det til en egen konto som er skjermet fra KIL. Den står i mitt navn - som den har gjort det i to foregående innsamlinger. Dere er med andre ord nødt til å stole på meg, men jeg garanterer fullt innsyn i kontoutdrag etc for alle som er interessert. Jeg kan love at ikke en krone er blitt borte tidligere (tvert imot har det kosta meg litt*s).

Min holdning nå er å redde serien uten KILs fravær. Vi må klare å fullføre. Da tror jeg det blir feil å stille betingelser om støtte fra andre hold. Det får komme til senhøsten/vinteren. Jeg har lyst til å gi styret en hjelpende hånd - akutt - slik at spillerne får lønn og sesongen kan fullføres med stil. Jeg er ikke i tvil om at reiseutgifter og slike ting er krympet til det minimale.

Vi kan kreve revisor og svære opplegg som er tryggere enn dette, men i så fall har ikke jeg tid. Jeg er i full jobb og vel så det. Er disse betingelsene greie, kan jeg ta på meg å dure i gang noe her, på VG Forum og facebook etc, og så må dere gærnienger hjelpe til alt dere kan. Spre budskapet. Vi har da klart 230 000 i én aksjon før?

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 20:43 
Reserve

Jeg driver og vekker det gamle kontonummeret. Det er et godt nummer...*s

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 20:45 
Reserve

Eirik, Fosseberget: Takk for innspillet! Tøft at vi kan jobbe sammen, selv om vi helst vil banke dere! Men vi vil banke dere på banen. Tar av meg hatten.

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 21:01 
Klubbdirektør

Bra Lasse! Men litt uenig med deg. Jeg gir ikke styret en hjelpende hånd, men klubben i mitt hjerte.

Oppfordrer alle på forumet til å gi 500 kr hver (lov å gi mer også) til kontoen som Lasse oppretter. Vi skal sikre KIL evig liv og dagens spillere og fremtidens spillere lønn for jobben!

EVIG LIV OG EVIG TROSKAP!!

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 21:43 
Reserve

ok, Neil Lennon. Jeg forlanger ikke troskap til styret. Det er omskiftelig, mens vi holder stand samma faen. Det jeg mente var at det sittende styret tross alt har tatt ansvar og sitter der. De vil slåss, og vi skal hjelpe dem!

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 21:50 
Reserve

Spre denne linken til flest mulig:

http://www.facebook.com/event.php?eid=1 ... 78&index=1

Der står det meste. Kontonummeret er: 1822 33 08259. Den står i mitt navn, Lars Thorleif Andreassen. Det er sørgelig, men sant, at det er døpenavnet mitt. Men kontoen er altså meg, Lasse. Alle som vil kan få kontoutdrag og oversikt når som helst. Kontoen er ikke berørt av KILs eventuelle problemer. Vi råder over den. Klarer vi å samle penger nok fort, overfører jeg til klubben. Dere må med andre ord stole på meg. Alt annet blir nå for byråkratisk og tidkrevende.

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 21:51 
Klubbdirektør

Jeg er klar til å gi Lasse :wink: . Og Raggen: Har Supporterklubben råd til å gjøre noe ala det supporterne gjorde i Bodø :?:

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 22:13 
Klubbdirektør

Roll wrote:
Jeg er klar til å gi Lasse :wink: . Og Raggen: Har Supporterklubben råd til å gjøre noe ala det supporterne gjorde i Bodø :?:

Da har du fått 500 kr av meg. Håper flere hiver seg på :)

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 22:32 
Klubbdirektør

Bra tiltak, Lasse! Setter over 500 spenn i morgen :)

Og til denne Hønefoss-supporteren: Respekt! Tar av meg hatten!

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 22:35 
Klubbdirektør

Senterpartiet har betalt tilbake 500 000 til Eidsiva. Kanskje det kunne være håp om at disse pengene istedet kunne hjelpe KIL i krisetider.

Det skader jo ikke å ta en telefon til Eidsiva. (De har jo vært hovedsponsor før). Det er lov å drømme... :wink:

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 22:41 
Klubbdirektør

Kula wrote:
Jeg overfører 500.- til det kontonummeret som oppgis for KIL kronerulling. Synd hvis deres fremtid skal avgjøres av utenomsprtslige ting. Vi skal til Molde i helga dere til Aalesund Vinner vi begge er dere nærmere Molde og kvalikk. Lykke til KIL fans, motstandere på tribunen, men dette sitter jeg ikke og ser på!

Eirik, Fosseberget

Stort av deg å støtte KIL i krisetider Eirik. :) Du viser Fair Play i praksis og jeg er enig med deg at klubbenes plassering bør avgjøres på banen og ikke av økonomi.

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 23:48 
Klubbdirektør

500 kr. satt over av meg også. Og jeg sier som dere andre: Flott gjort av Hønefoss-supporteren!

Profile  

PostPosted: 17 Sep 2010, 08:15 
Saftblander

Skal vokte meg vel for å sparke noen som ligger nede, men startet ikke denne fadesen ifjor? Husker å ha lest Mohn sin uttalelse etter opprykket i fjor: "hadde vi ikke rykket opp nå, hadde klubben gått en en høyst usikker fremtid i møte". Kan det ha vært slik at Mohn og KIL satset over evne, en slags "økonomisk doping" som har rammet klubben som en tsunami igjen?

En trener som Tom Nordli er umulig å stagge. Han krever hvordan ting skal være, uten å ta økonomiske hensyn, det overlater han til andre. Hans CV er viktigere enn fremtiden til klubben han måtte befinne seg i. Dagens toppfotball krever sterke ledere som langsiktige målsettinger og edrulige økonomiske krumspring.

Leser at Bodø Glimt også er ute i orkanen, de har ikke lønn til spillerne inneværende måned. Må beklage å si det, men jeg har 0 sympati med både KIL og B/G. Som man reder ligger man. Har du brukt penger som en full sjømann lønningsdag, må du ta ansvaret for egne handlinger. Sympatien ligger hos supporterne, fordi vi har ekte kjærlighet til laget vårt.
Lykke til med fremtiden.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]