KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 15:12

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 11 Sep 2010, 12:13 
Reserve

[quote="ivo"]Her er en oversikt over plusser og minuser http://www.glomdalen.no/kil/article5304338.ece

Billettinntektene ( 1 million) vil utføre kanskje snaue 350 personer per kamp i snitt.
Dette skyldes ene og alene dårlig poengfangst og man kan ikke klage på distriktets beboere for det.
Altså egenforskyldt.
Dette er og blir beinhard realitet.
En halv million i mediainntekter henger sterkt sammen med dette.

"Kunden har alltid rett" het et TV-program en gang i oldtiden.
En sannhet med modifikasjoner, men poenget gjelder også her.
For det er ingen naturlov at *alle* skal gå på fotballkamp.

For så vidt sant nok, men allikevel viser det total mangel på engasjement og sirumpa glåmdøler. Begynte jo allerede med sviktende tilskuer tall i FØRSTE hjemmekamp. Om det var kaldt driter jeg egentlig i (viser igjen total mangel på engasjement og sirumpa glåmdøler), var kaldt når vi kvalifiserte oss også. Den kampen kunne det vel vært solgt 7000 billetter til. Da er det rart at det dukker opp mindre enn halvparten på FØRSTE KAMP I TIPPELIGANEN på Gjemselund på 10 år. Hvem motstander/været/naboen er skal jo være knekkende likegyldig i sånne situasjoner men akk ikke i Glåmdal, nei.... Så jo kan klage på distriktets beboere! Om vi hadde fullsatt stadion i første, andre og tredje kamp som egentlig burde vært utsolgt før serien startet kunne vi kanskje snudd noen av de kampene til seier. Fullsatt stadion skaper trøkk og ekstra energi til spillere. Så jo kan klage på distriktets beboere.

Ser man ikke dette er man [i]en[/i] av de uengasjerte sirumpa glåmdølene jeg snakker om ;)

At fotball spilles i fellesferien er jo uansett en stor vits og i de månedene skylder jeg ikke på distriktes beboere men, NFF. Må vel snart være mulig å skjønne at å spille fotball er i juli er dødfødt ALLE steder i Norge, med tanke på publikum. De årene det er mesterskap får dem rett og slett ta fri i 2 måneder. Spille lenger ut i november/desember som også vil gavne norske lag i Europa cuper.

Jo Raabe er jeg sikker på at kommer til å gjøre en utmerket jobb og håper han fortsetter også til neste år. Er sikker på at dette ikke skjer til neste år, uansett hvilken divisjon vi er i hvis Jo sitter ved roret. Får vel håpe han også får med seg 1 til i 100% stilling der nede på kontoret.

Profile  

PostPosted: 11 Sep 2010, 12:16 
Forumlegende

Radioen klokken 12:03, fra start av: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/665447/

Profile  

PostPosted: 11 Sep 2010, 13:58 
Forumlegende

Erik B wrote:

1) For så vidt sant nok, men allikevel viser det total mangel på engasjement og sirumpa glåmdøler.

2) Begynte jo allerede med sviktende tilskuer tall i FØRSTE hjemmekamp. Om det var kaldt driter jeg egentlig i (viser igjen total mangel på engasjement og sirumpa glåmdøler), var kaldt når vi kvalifiserte oss også. Den kampen kunne det vel vært solgt 7000 billetter til. Da er det rart at det dukker opp mindre enn halvparten på FØRSTE KAMP I TIPPELIGANEN på Gjemselund på 10 år.

3)Hvem motstander/været/naboen er skal jo være knekkende likegyldig i sånne situasjoner men akk ikke i Glåmdal, nei.... Så jo kan klage på distriktets beboere! Om vi hadde fullsatt stadion i første, andre og tredje kamp som egentlig burde vært utsolgt før serien startet kunne vi kanskje snudd noen av de kampene til seier. Fullsatt stadion skaper trøkk og ekstra energi til spillere. Så jo kan klage på distriktets beboere.

Ser man ikke dette er man [i]en[/i] av de uengasjerte sirumpa glåmdølene jeg snakker om ;)

1. Det er noe drøyt å kalle folk sidrumpa (et negativt uttrykk) om man ikke er engasjert i KIL.
Det samme kan enhver si om alle som ikke deler ens egne interesser, eller prioriterer foran annet.
Men det betyr ikke at man er negative til det.
For meg er det ok at det finnes en Festningskonsert, selv om jeg aldri kunne tenke meg å gå dit.

2. Visst var det kaldt og det holdt kanskje 5-600 borte fra kampen.
Det var overraskende få, det kan jeg være enig i.
Nå var det jo cirka 3500 i andre hjemmekamp mot Aalesund.
Fotball i mange kuldegrader lokker ikke alle.
Greit nok at det kan tilskrives manglende engasjement, men hva så?
Hvorfor skal de være så engasjerte at de velger dette i en slik situasjon?

3. Man kan snu på det hele og si at KIL ikke er attraktivt nok i seg selv.
Man prioriterer andre ting og vil ikke binde seg, og det er legitimt nok.

Man har tapt når man skylder på publikum / kundene.
Da sier man at produktet ikke fenger nok / er bra nok.
Eller at publikum / kundene er dumme, men da hjelper det nok ikke å fortelle dem akkurat det.

Det er veldig fint med tiltak og oppfordringer til å komme på kamper.
Men når man går ut og nærmest sier at folket nå må velge - at det er opp til dem - og nærmest gir skyld om det skulle feile --- så bommer man for folk ønsker ikke å bli stilt ultimater på slik måte.
Vi har nok lett for å overdrive KILs popularitet og interesse for laget i distriktet.
Alr rotet de siste årene gjør det heller ikke bedre.

Profile  

PostPosted: 11 Sep 2010, 15:12 
Klubbdirektør

Ivo: For meg er det ok at det finnes en Festningskonsert, selv om jeg aldri kunne tenke meg å gå dit.

Jeg skulle ønske at dette var innstillingen til flere KIL-hatere også..For det er nok av dem som kunne tenke seg hele KIL jevnet med jorden, fordi de ikke er interessert selv.

Profile  

PostPosted: 11 Sep 2010, 16:19 
Reserve

Mener ikke at det er folket sin skyld i helhet. Men noe av skylden må tilskrives de også. At interressen daler etterhvert som resultatene ikke går rette veien har jeg en viss forståelse for.

Jo folk er sirumpa når de ikke kommer på kamp fordi det er kaldt, null forståelse for det. Er sirumpa når jeg hører folk si, venter å ser hvordan dette går, fordi dem ikke tror det går bra. Da har vi allerede tapt på forhånd og da har ikke folk riktig engasjement... Sirumpa! Om det er en negativ betegnelse gjør den ikke mindre sann. OG det er jo STOR fotball interresse i distriktet, så hvorfor kommer ikke folk da? Sammeligne med at ikke folk har samme interresse som meg blir da helt feil, de har jo faktisk det... Men de holder vel kanskje ikke med KIL fordi den sirumpa faren/bestefaren/mormor/mammaen har noe negativt å si om KIL hele tiden. (Og nå har dem jo fått noe konkret igjen dessverre) Er jo alle dem vi må klare å snu og få til å forstå at KIL er noe fantastisk for hele regionen og ikke bare Kongsvinger by.

Klubben kunne vel kanksje reklamert mer og oppildnet folk mer, men "alle" var jo så negative på forhånd at det muligens ikke hadde hjulpet. Noen merkelige spillerkjøp kan vel også være en grunn. Men da sier jeg bare HALLO?? Ja hva så, vi er den minste klubben, med minste budsjett som har klart å rykke opp, folk burde heller være stolte av det og gå på kamp for å støtte KLUBBEN om de ikke støtter alle spillerne... Og "so f* what" hvis vi rykker ned, nå har vi jo allerede bevist at det faktisk er mulig med de midlene som er tilgjengelig å rykke opp på nytt. Noe man burde være stolt av i stedet for å finne alle mullige negative betegnelser på alt og alle før sesongen begynner.

Folk er sirumpa når de bare kommer når vi møter RBK, eller bare når de møter VIF. Det værste er at de kaller seg KIL supportere hele tiden men, på kamp det skal vi ikke før DE kommer... da er de sirumpa etter min mening og ikke supportere. Når 4000 og 5000 kommer på 2. divisjonskamp viser det jo at interressen er der, men bare når det er en viktig kamp. I TL er vel alle kamper viktige så skjønner da ikke helt noen gode argumenter for å ikke gå på kamp. Se på Ålesund, jo-jo lag i noen sesonger med fulle tribuner i alle kamper. Hvorfor?? De har et realistisk forhold til hvilken plass de hadde i fotball Norge. Og ikke minst et brennende engasjement fra hele regionen. Og de driter i hva naboen mener om ditt og datt, mindre jantelov på den siden av Norge... (LES: mindre sirumpa) ;)

At ikke alle har like stort engasjement som meg forventer jeg ikke, bare halvparten, så hadde det vært fulle tribuner på hver kamp. Klubben burde vel også gjort som ODD og solgt billigere billetter til den nye sittetribuna mot de minst attraktive motstandere. Men det er jo sett i etterpåklokskapens lys... For ja jeg må innrømme at det er dyrt for en hel familie å gå på alle kamper, derfor burde det vært mere av billigere alternativer for dem. Barna er jo de viktigste å få på kamp for fremtiden sin skyld. (Muligens det burde vært gratis for alle barn under 16 år hele året).

Jeg er ikke negativ til noen arrangement i Kongsvinger, for alle har forskjellige interresser heldigvis. Men, fotball er vel det som interresserer flest uansett hvordan man vender og vrir på det. At vi overdriver populariteten til KIL har jo blitt bevist i år, der er jeg enig med deg. Men grunnen til dette er jo de sirumpa folka og de snur jo så fort det blir viktige kamper igjen eller vi begynner å vinne igjen....

Profile  

PostPosted: 11 Sep 2010, 17:22 
Klubbdirektør

Jeg er faktisk enig med deg i mye av det du skriver, Erik. Denne karen er derimot ikke "sirumpa":

http://www.youtube.com/watch?v=Gc4HGQHg ... r_embedded

For en innstilling til livet :D

Profile  

PostPosted: 12 Sep 2010, 08:56 
Forumlegende

Erik B wrote:

1). Jo folk er sirumpa når de ikke kommer på kamp fordi det er kaldt, null forståelse for det. Er sirumpa når jeg hører folk si, venter å ser hvordan dette går, fordi dem ikke tror det går bra.

2) Men de holder vel kanskje ikke med KIL fordi den sirumpa faren/bestefaren/mormor/mammaen har noe negativt å si om KIL hele tiden. Er jo alle dem vi må klare å snu og få til å forstå at KIL er noe fantastisk for hele regionen og ikke bare Kongsvinger by.

3) Folk er sirumpa når de bare kommer når vi møter RBK, eller bare når de møter VIF. Det værste er at de kaller seg KIL supportere hele tiden men, på kamp det skal vi ikke før DE kommer... da er de sirumpa etter min mening og ikke supportere.

4) At ikke alle har like stort engasjement som meg forventer jeg ikke, bare halvparten, så hadde det vært fulle tribuner på hver kamp. Klubben burde vel også gjort som ODD og solgt billigere billetter til den nye sittetribuna mot de minst attraktive motstandere. Men det er jo sett i etterpåklokskapens lys... For ja jeg må innrømme at det er dyrt for en hel familie å gå på alle kamper, derfor burde det vært mere av billigere alternativer for dem. Barna er jo de viktigste å få på kamp for fremtiden sin skyld. (Muligens det burde vært gratis for alle barn under 16 år hele året).

1. Det er det selvsagt din rettighet å mene, men det betyr ikke at det su mener er den eneste korrekte malen, for alle er verken som deg eller meg.
Men slik er det når du selv er engasjert, så er det vanskelig å forstå at andre ikke forstår / tenker litt.
Slik er jeg også på områder.

2. Jeg tror ikke det er slik lenger at man bryr seg om hva andre sier på denne måten, i alle fall neppe i stort omfang.

3. Sidrumpa har som synonym også faktisk møysommelig.
I denne sammenhengen kan vel det knyttes til å være selektiv.
Men vi er enige om at det ikke bør være slik om man kaller seg supporter.
Sånn sett er det vel da slik at man mer er interessert av de store navnene og ikke det lokale laget.

4. Forslag om dumping av priser har jo vært oppe før, så de bør vel ha fått et slikt forslag med seg.
Sesongkortpris for sitteplass på hovedtribunen økte jo med 40% fra 2009-2010.
Og uten å hat allene klare så var det sikkert like mye for enkeltbilletter også.

Vinn i dag og mot Aalesund og det kommer flust mot Stabæk.
Over litt tid er det kun resultatene som fyller stadion, ikke andre aktiviteter, selv om det nok er på sin plass - nå.

Profile  

PostPosted: 12 Sep 2010, 08:59 
Forumlegende

Libra wrote:
Jeg har, som tidligere nevnt, gitt opp og få med meg folk som har vrangsiden til. De kan være interessert i hvordan det går med KIL/ og til og med bry seg om KIL...men de vil ikke gå på kamp. Og noen sier til og med at de "ikke vil gå på kamp- fordi det er "homo" :shock: Og da skjønner jeg ingenting....Det er jo vi kvinner som går på kamp som må trosse det maskuline...for og kunne dyrke vår interesse uten og bli sett på som "halvveis mann" :roll:

Litt vanskelig å vite helt hva som menes, men mange kvinnfolk liker ikke synet av at voksne menn kysser hverandre, klemmer hverandre som i fotballen, hopper oppå hverandre i en haug som etter skåring... --- kanskje de tenker på det??????

Profile  

PostPosted: 12 Sep 2010, 10:58 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Libra wrote:
Jeg har, som tidligere nevnt, gitt opp og få med meg folk som har vrangsiden til. De kan være interessert i hvordan det går med KIL/ og til og med bry seg om KIL...men de vil ikke gå på kamp. Og noen sier til og med at de "ikke vil gå på kamp- fordi det er "homo" :shock: Og da skjønner jeg ingenting....Det er jo vi kvinner som går på kamp som må trosse det maskuline...for og kunne dyrke vår interesse uten og bli sett på som "halvveis mann" :roll:

Litt vanskelig å vite helt hva som menes, men mange kvinnfolk liker ikke synet av at voksne menn kysser hverandre, klemmer hverandre som i fotballen, hopper oppå hverandre i en haug som etter skåring... --- kanskje de tenker på det??????

He..he...Nei, jeg mener ikke det. Noen menn liker ikke dette. Og synes det er feminint og bruke tiden sin på fotball, i stedet for på realt arbeid :wink: Mens jeg mener at fotball er veldig maskulint, og at det derfor kreves større mot av en kvinne og stille opp på interessen sin, enn for en mann. Og jeg synes det er vanskelig og skjønne hva disse mennene mener. Det er ikke så mange kvinner om stiller opp i diskusjonsforum på fotball, selv om de er like interessert som mange menn. Fordi det er en en typisk "mannfolkarena" - tradisjonelt sett.

Vi kvinner reagerer da ikke på verken kyssing/klemming eller for den sakens skyld - gråting. Det er bare kos i fotballsammenheng :D

Profile  

PostPosted: 14 Sep 2010, 09:23 
Kaptein

Jens Njøsen telbake.

http://www.glomdalen.no/kil/article5308721.ece

Profile  

PostPosted: 14 Sep 2010, 09:47 
Forumlegende

[quote="Libra
He..he...Nei, jeg mener ikke det. Noen menn liker ikke dette. Og synes det er feminint og bruke tiden sin på fotball, i stedet for på realt arbeid :wink: Mens jeg mener at fotball er veldig maskulint, og at det derfor kreves større mot av en kvinne og stille opp på interessen sin, enn for en mann. Og jeg synes det er vanskelig og skjønne hva disse mennene mener. Det er ikke så mange kvinner om stiller opp i diskusjonsforum på fotball, selv om de er like interessert som mange menn. Fordi det er en en typisk "mannfolkarena" - tradisjonelt sett.

Vi kvinner reagerer da ikke på verken kyssing/klemming eller for den sakens skyld - gråting. Det er bare kos i fotballsammenheng :D[/quote]

Vi kvinner finnes ikke.
Vi menn finnes ikke.
Poeng - det finnes så mange forskjellige meninger om hva som er greit og ikke greit.
Så du finner også kvinner som ikke syens noe om det.

Profile  

PostPosted: 14 Sep 2010, 09:59 
Klubbdirektør

Jeg snakker selvfølgelig i generelle vendinger, Ivo, ut i fra mine erfaringer/inntrykk. Noe annet er jo ikke mulig :)

Profile  

PostPosted: 14 Sep 2010, 10:09 
Klubbdirektør

aaandreas wrote:

Men ikke Henrik Mohn....

Profile  

PostPosted: 14 Sep 2010, 10:21 
Klubbdirektør

Libra wrote:
aaandreas wrote:

Men ikke Henrik Mohn....

Han var og så på Kil 2 Han er ikke helt klar enda, men så lenge Njøsen er der blir det ok og litt til.

Profile  

PostPosted: 14 Sep 2010, 11:19 
Forumlegende

aaandreas wrote:

Ikke dumt det, Njøsen rota med en del, men var veldig god på å ikke bruke for mye penger ;)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]