Erik B wrote:
1) For så vidt sant nok, men allikevel viser det total mangel på engasjement og sirumpa glåmdøler.
2) Begynte jo allerede med sviktende tilskuer tall i FØRSTE hjemmekamp. Om det var kaldt driter jeg egentlig i (viser igjen total mangel på engasjement og sirumpa glåmdøler), var kaldt når vi kvalifiserte oss også. Den kampen kunne det vel vært solgt 7000 billetter til. Da er det rart at det dukker opp mindre enn halvparten på FØRSTE KAMP I TIPPELIGANEN på Gjemselund på 10 år.
3)Hvem motstander/været/naboen er skal jo være knekkende likegyldig i sånne situasjoner men akk ikke i Glåmdal, nei.... Så jo kan klage på distriktets beboere! Om vi hadde fullsatt stadion i første, andre og tredje kamp som egentlig burde vært utsolgt før serien startet kunne vi kanskje snudd noen av de kampene til seier. Fullsatt stadion skaper trøkk og ekstra energi til spillere. Så jo kan klage på distriktets beboere.
Ser man ikke dette er man [
i]en[/i] av de uengasjerte sirumpa glåmdølene jeg snakker om

1. Det er noe drøyt å kalle folk sidrumpa (et negativt uttrykk) om man ikke er engasjert i KIL.
Det samme kan enhver si om alle som ikke deler ens egne interesser, eller prioriterer foran annet.
Men det betyr ikke at man er negative til det.
For meg er det ok at det finnes en Festningskonsert, selv om jeg aldri kunne tenke meg å gå dit.
2. Visst var det kaldt og det holdt kanskje 5-600 borte fra kampen.
Det var overraskende få, det kan jeg være enig i.
Nå var det jo cirka 3500 i andre hjemmekamp mot Aalesund.
Fotball i mange kuldegrader lokker ikke alle.
Greit nok at det kan tilskrives manglende engasjement, men hva så?
Hvorfor skal de være så engasjerte at de velger dette i en slik situasjon?
3. Man kan snu på det hele og si at KIL ikke er attraktivt nok i seg selv.
Man prioriterer andre ting og vil ikke binde seg, og det er legitimt nok.
Man har tapt når man skylder på publikum / kundene.
Da sier man at produktet ikke fenger nok / er bra nok.
Eller at publikum / kundene er dumme, men da hjelper det nok ikke å fortelle dem akkurat det.
Det er veldig fint med tiltak og oppfordringer til å komme på kamper.
Men når man går ut og nærmest sier at folket nå må velge - at det er opp til dem - og nærmest gir skyld om det skulle feile --- så bommer man for folk ønsker ikke å bli stilt ultimater på slik måte.
Vi har nok lett for å overdrive KILs popularitet og interesse for laget i distriktet.
Alr rotet de siste årene gjør det heller ikke bedre.