KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 15:26

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 10 Sep 2010, 17:45 
Klubbdirektør

Flensen- skulle ikke du spørre sjefen din om han var villig til å gi noen tusen da. Og det er vel mange unge i supporterklubben som ikke har inntekt. Kanskje mye over halvparten.

Profile  

PostPosted: 10 Sep 2010, 18:09 
Klubbdirektør

bergerud wrote:
jeg er ikke akkurat av de med høyest lønn, er ikke rik... men er faen mæ villig til og gi kil opptil 10 % av lønna mi ut året ....det blir smalhans, mindre øl på grafen.. men KIL betyr mye for meg... er det flere som kunne tenkt seg å vært med?? si man tjener 20 000, det blir 2000 i mnd i 4 mnd, 8000 ut året, vi er over 700 medlemmer i supporterklubben hvis 100 av de gir 10% av lønna i 4 mnd blir det 800 000.... da har vi rett og slett redda klubben ... noe penger kommer inn fra andre tilltak å... hvis noen syntes det er mye hva med halvparten 5% det blir da allikevel 400 000... det hjelper klubben stort..... det er tross alt vår lidenskap, klubben i våre hjerte.. er det noen som er med???? :D

Har tenkt i disse banene selv jeg. Er nok i drøyeste laget for de fleste med 10 %. Folk har familie, unger, lån osv som skal betales. Hadde jeg vært singel kunne jeg nok ofret ganske mye. Nå går det med ganske mye kroner ifm kamper læll. Det skader sikkert ikke å donere noen hundre kroner hvis man kan. Har tenkt å gjøre det framover selv. :D Det viktigste må likevel være å få med folk på kampene. :!: Ta med det mora di, onkler, fettere/kusiner og bestemor....om de er fotballinteresserte spiller mindre rolle. Vi får skryte av at det er mye rart å se både på og utenfor banen, og at det i verste fall kan være lenge til neste mulighet for tippeligaspill på Gjemselund. Også har vi supportere sjansen til å imponere litt flere på hjemmebane med stemning og sang. Vinn vinn dette.

Profile  

PostPosted: 10 Sep 2010, 18:17 
Klubbdirektør

Men Tore Thorstensen kan da ikke si:" Vi finner løsninger i løpet av helgen" uten at han har dekning for det?

Ellers må jeg få lov til og komme tilbake til 19-åringen som gir hele mnd-lønna si til KIL. Han er ikke en gang fra Kongsvinger, men fra Setskog, og elsker KIL av hele sitt hjerte. Han sier at KIL for han er så mye mer enn et fotballag, og han sier også at skulle det gå som det har gått med Lyn, så blir det som og begrave et familiemedlem, eller en nær venn. Og hvis det skulle gå galt, så vet han at han har gjort det han kan for og unngå det.

Vakkert :D

Alle kan jo ikke drive som han, selvfølgelig. Men det er flott og lese om en slik kjærlighet til klubben! Og jeg synes at bergeruds forslag var nesten like flott :wink:

Last edited by Libra on 10 Sep 2010, 18:19, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 10 Sep 2010, 18:27 
Klubbdirektør

Her er i hvert fall en god nyhet, som gir penger i kassa :D

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2797

Profile  

PostPosted: 10 Sep 2010, 21:35 
Klubbdirektør

Roll wrote:
bergerud wrote:
jeg er ikke akkurat av de med høyest lønn, er ikke rik... men er faen mæ villig til og gi kil opptil 10 % av lønna mi ut året ....det blir smalhans, mindre øl på grafen.. men KIL betyr mye for meg... er det flere som kunne tenkt seg å vært med?? si man tjener 20 000, det blir 2000 i mnd i 4 mnd, 8000 ut året, vi er over 700 medlemmer i supporterklubben hvis 100 av de gir 10% av lønna i 4 mnd blir det 800 000.... da har vi rett og slett redda klubben ... noe penger kommer inn fra andre tilltak å... hvis noen syntes det er mye hva med halvparten 5% det blir da allikevel 400 000... det hjelper klubben stort..... det er tross alt vår lidenskap, klubben i våre hjerte.. er det noen som er med???? :D

Har tenkt i disse banene selv jeg. Er nok i drøyeste laget for de fleste med 10 %. Folk har familie, unger, lån osv som skal betales. Hadde jeg vært singel kunne jeg nok ofret ganske mye. Nå går det med ganske mye kroner ifm kamper læll. Det skader sikkert ikke å donere noen hundre kroner hvis man kan. Har tenkt å gjøre det framover selv. :D Det viktigste må likevel være å få med folk på kampene. :!: Ta med det mora di, onkler, fettere/kusiner og bestemor....om de er fotballinteresserte spiller mindre rolle. Vi får skryte av at det er mye rart å se både på og utenfor banen, og at det i verste fall kan være lenge til neste mulighet for tippeligaspill på Gjemselund. Også har vi supportere sjansen til å imponere litt flere på hjemmebane med stemning og sang. Vinn vinn dette.

Ja, da ser det ut til jeg har overtalt fattern til å komme på kamp. Forrige gang han så KIL var da det ble publikumsrekord mot Enga i -83.... :D

Profile  

PostPosted: 10 Sep 2010, 21:48 
Klubbdirektør

Roll wrote:
Ja, da ser det ut til jeg har overtalt fattern til å komme på kamp. Forrige gang han så KIL var da det ble publikumsrekord mot Enga i -83.... :D

Glimrende, jeg tror jommen fattern også mumlet noe om at han skulle på kamp, og det begrenser seg gjerne til noen kamper i tiåret.

I tillegg tar jeg med begge kidsa og betaler sittebillett på dem, noe jeg normalt ikke gjør. Dette blir da en firedobling av normal omsetning. Får håpe at andre får til noe tilsvarende.... :P

Profile  

PostPosted: 10 Sep 2010, 21:54 
Klubbdirektør

Jeg har foreløpig kjøpt 3 ekstra billetter på sittetribuna som jeg skal donere til en eller annen som ikke ville kommet ellers. Har et håp om at

jeg får med meg et par andre fotballinteresserte kompiser også (dog ikke KIL fans)

Profile  

PostPosted: 10 Sep 2010, 22:02 
Klubbdirektør

Skal ikke på kampen men vurderte å kjøpe en ekstra billett. Men faktum er vel at forbundet stikker av med noen av pengene? Såfall setter jeg heller pengene rett inn på kontoen til KIL

Profile  

PostPosted: 10 Sep 2010, 22:24 
Klubbdirektør

Jeg har, som tidligere nevnt, gitt opp og få med meg folk som har vrangsiden til. De kan være interessert i hvordan det går med KIL/ og til og med bry seg om KIL...men de vil ikke gå på kamp. Og noen sier til og med at de "ikke vil gå på kamp- fordi det er "homo" :shock: Og da skjønner jeg ingenting....Det er jo vi kvinner som går på kamp som må trosse det maskuline...for og kunne dyrke vår interesse uten og bli sett på som "halvveis mann" :roll:

Profile  

PostPosted: 10 Sep 2010, 22:34 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Jeg har, som tidligere nevnt, gitt opp og få med meg folk som har vrangsiden til. De kan være interessert i hvordan det går med KIL/ og til og med bry seg om KIL...men de vil ikke gå på kamp. Og noen sier til og med at de "ikke vil gå på kamp- fordi det er "homo" :shock: Og da skjønner jeg ingenting....Det er jo vi kvinner som går på kamp som må trosse det maskuline...for og kunne dyrke vår interesse uten og bli sett på som "halvveis mann" :roll:

Den siste der gikk litt for høyt for meg.....(?!)

Profile  

PostPosted: 10 Sep 2010, 22:39 
Klubbdirektør

Jeg mener: Når kvinner går på fotballkamp, så risikerer vi jo og bli oppfattet som maskuline, fordi det er flest menn på fotballkamper. Se på meg..nesten den eneste dama som deltar i diskujonene her inne :D Jeg fikk til og med en henvendelse fra Glåmdalen. De ville lage en reportasje om meg i Glåmdalen, fordi jeg er kvinne, og viser et brennende engasjement for KIL. Dette for og få flere kvinner til og engasjere seg i debattene...

Profile  

PostPosted: 11 Sep 2010, 08:53 
Klubbdirektør

Har skaffa meg 5 billetter selv som jeg får gitt til folk som vanligvis ikke går :)

Gleder meg noe sinnsykt til kamp nå!

Profile  

PostPosted: 11 Sep 2010, 09:19 
Forumlegende

Her er en oversikt over plusser og minuser http://www.glomdalen.no/kil/article5304338.ece

Billettinntektene ( 1 million) vil utføre kanskje snaue 350 personer per kamp i snitt.
Dette skyldes ene og alene dårlig poengfangst og man kan ikke klage på distriktets beboere for det.
Altså egenforskyldt.
Dette er og blir beinhard realitet.
En halv million i mediainntekter henger sterkt sammen med dette.

"Kunden har alltid rett" het et TV-program en gang i oldtiden.
En sannhet med modifikasjoner, men poenget gjelder også her.
For det er ingen naturlov at *alle* skal gå på fotballkamp.

Så har man 1,3 millioner ekstra i reklameinntekter, slik at dette nesten er butt i butt.
At man i det hele tatt budsjettere med salg av spillere er en gåte...

At egne arrangementer koster mer enn 650 000 mer enn antatt virker veldig pussig...
Kjøp / leie av spillere blir 600 000 mer enn antatt - hva er det for noe...
Andre finansierer vel Sellin???
Betalte man noe for Niang??? http://www.glomdalen.no/kil/article5010276.ece

Administrasjonen blir gode 400 000 mer enn i budsjettet...

3 forhold:
Et resultat, ut fra disse tallene på 3 millioner i underskudd ville sannsynligvis vært mer enn halvert om laget hadde vunnet 3 kamper til som man har tapt eller bare U i. Da hadde man "vært med". 23-24 poeng ville det da gitt.
Samme med den litt uforståelige leieprisen og 50% overskridelse for å arrangere - så hadde det gått opp i opp.

Det ble nevnt at fungerende styreleder dro på ferie samtidig som elendigheten kom på bordet.
Det samme skjedde jo - ferie - under 2 styrer tilbake og ble en utløsende faktor for oppstyret da.
Det gir om man vil det eller ikke, negative signaler utad.
Uansett om det har reell effekt eller ikke.
Kapteinen er den siste som "forlater" skuta.

Men klubben blir nok reddet nok en gang!
Kostnadene ellers, som noen sier, blir for store for mange.

Profile  

PostPosted: 11 Sep 2010, 09:46 
Grævling

ivo wrote:
Det ble nevnt at fungerende styreleder dro på ferie samtidig som elendigheten kom på bordet.

Noe han ikke gjorde, som det står et eller annet sted i denne tråden!

Profile  

PostPosted: 11 Sep 2010, 10:14 
Forumlegende

Raggen wrote:
ivo wrote:

Noe han ikke gjorde, som det står et eller annet sted i denne tråden!

Søkt fram en setning om det nå ja.
Rett skal være rett.

Men alternativt betyr det da at man forstod tallene i sommer, men da var det jo en annen styreleder.

Men muligens sauses det hele sammen med at JR vel tok over som daglig leder ultimo juni http://www.glomdalen.no/kil/article5091043.ece.
http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2631

Men vær klar over at feriepåstandene verserer ute blant folk i denne saken, altså utenfor selve KIL og supporterklubb, o.l.
Også blant svært fotballinteresserte.
Så da trenger vel mannen en *unnskyldning*, so to speak.

Last edited by ivo on 11 Sep 2010, 10:15, edited 2 times in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]