KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 12:07

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 09 Sep 2010, 19:25 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Asger Jensby sier ja til og sitte i arbeidsgruppa. Flott!!

Glimrende å ha med Jensby i en slik gruppe. Håper også H. Mohn blir med når han få tenkt seg om. Selv om årsmøtet avdekket stygge tall, endte det det tross alt med håp om at denne arbeidsgruppa kan være med å hjelpe styret og klubben mot slutten av sesongen. Tvi tvi :D

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 19:25 
Trener

Raggen wrote:
David Justice wrote:
....Vil gjerne få et svar fra KIL ledelsen rundt dette med investor gruppen.

Da er medlemskap i KIL TF og deretter Gjemselund, torsdag 9. september, stedet å befinne seg!

Skulle gjerne vært der, men fikk jo svar på en del ting via glomdalens live dekning i dag. Det som er klart er at styret har vært totalt inkompetent og at det tydeligvis var Jo Raabe som slo alarm. Skremmende både at slike folk stiller til valg og har blitt valgt inn!

Det som er positivt er vel denne arbeidsgruppen som skal settes sammen, i grevens tid virkelig!

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 19:27 
Klubbdirektør

Nei, de har ikke vært kompetente nok. Det er tydelig. Men det sier de jo selv også. Jeg kan bare ikke skjønne at det er mulig og se på mnd. regnskapsrapporter uten og få med seg underskudd. Eller kanskje regnskapet ikke har vist underskudd før i august, og at de etter og ha gått inn i tallene ser at det vil komme til og bli det hvis utviklingen fortsetter som fram til nå?

Tiltakene skulle jo selvfølgelig ha vært satt inn før. La oss håpe at folk har vett på og komme seg på kamper framover, for det er jo der den største inntektssvikten ligger.

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 19:32 
Trener

Libra wrote:
Nei, de har ikke vært kompetente nok. Det er tydelig. Men det sier de jo selv også. Jeg kan bare ikke skjønne at det er mulig og se på mnd. regnskapsrapporter uten og få med seg underskudd. Eller kanskje regnskapet ikke har vist underskudd før i august, og at de etter og ha gått inn i tallene ser at det vil komme til og bli det hvis utviklingen fortsetter som fram til nå?

Tiltakene skulle jo selvfølgelig ha vært satt inn før. La oss håpe at folk har vett på og komme seg på kamper framover, for det er jo der den største inntektssvikten ligger.

Mulig de ikke har forstått at inntekter ofte må periodiseres. Mulig at sponsorinntektene ble inntektsført ved sesongstart og ikke periodisert utover året, men dette er jo elementær økonomistyring. De kan heller ikke ha avstemmt tilskuerinntekter løpende. Meget frusterende å høre om dette for en som har jobbet med økonomistyring i mange år!

Last edited by David Justice on 09 Sep 2010, 19:33, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 19:37 
Klubbdirektør

David Justice wrote:
Libra wrote:

Mulig de ikke har forstått at inntekter ofte må periodiseres. Mulig at sponsorinntektene ble inntektsført ved sesongstart og ikke periodisert utover året, men dette er jo elementær økonomistyring. De kan heller ikke ha avstemmt tilskuerinntekter løpende. Meget frusterende å høre om dette for en som har jobbet med økonomistyring i mange år!

Nei, det føles ikke godt at slike ting skjer. Hvem var økonomen i styret? Braaten eller Adolfsson? Og var det ikke slik at Langhelle tilbød seg og hjelpe til framover også? Og han er nå i hvert fall en slugger :?

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 20:56 
Kaptein

Libra wrote:
David Justice wrote:
Libra wrote:

Nei, det føles ikke godt at slike ting skjer. Hvem var økonomen i styret? Braaten eller Adolfsson? Og var det ikke slik at Langhelle tilbød seg og hjelpe til framover også? Og han er nå i hvert fall en slugger :?

jeg mener det var adolfsen.... burde vært satt inn en erstatter med en gang...

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 21:35 
Klubbdirektør

Ja, det burde ha vært gjort. Jeg kjenner jeg blir litt sur og sint, fordi jeg føler at noen har tatt for lettvint på økonomien:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedm ... /1.7286403

"KIL er teknisk konkurs" - "Driver for kreditors regning - uovlig" Jeg håper virkelig at det ikke er for sent og redde klubben.

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 21:40 
Forumlegende

"– Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har stått slik som nå. Ja, jeg føler meg lurt." sier Roy Holth...
http://www.glomdalen.no/kil/article5304338.ece

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 22:07 
Klubbdirektør

Nå er det faen meg på tide at denne klubben lærer. Jeg tror og håper at dette løser seg til slutt. Etter å ha lest sakene på KIL.no så virker det som om man finner en løsning.

Jeg er glad for at styret tar ansvar og ikke bare kasta inn håndkledet i dag. Nå får de rydde opp og så ta ansvaret for det de har gjort, eller rettere sagt ikke har gjort. KIL skal ha folk som elsker klubben og som vil at klubben skal forbli. Da trenger vi dyktige folk, og ingen som jobber etter skippertaksmetoden når dfet begynner å brenne under beina på dem.

Det er ikke mange år siden vi hadde et styre som holdt på å kjøre hele greiene i dass, og hvor styreleder innrømmet at hun takket ja til å sitte å styret for å få styreerfaring og nettverk. Det er ikke slike vi trenger i styret lenger. Vi trenger folk som jobber, elsker KIL og som kan drive en bedrift etter edruelighet og som ikke minst kan økonomi og rapportering. Enten kan ikke dagens styre det, eller så har man ansatte og tillitsvalgte i KIL som ikke kan dette.

Jeg leste på KIL.no at dfet var svikt på kjøp/leie av spillere. Dette burde man sett i før overgangsvinduet i vår stengte, og mye tyder på at styret ikke visste om dette. Da er det ikke lett å være styre når ansatte ikke informere. Værre er det om det er blitt gjort og styret ikke har tatt grep.

At klubben ikke har gjort mere for å få folk på kampen synes jeg er helt håpløst. Hvor i all verden er de som jobber med arrangementene, uten om på kamp? Kommer det få på kamp får man sette igang tiltak i stedet for å si "folk vet at KIL spiller på søndag kl 18". Hørte noen si dette en gang. Holdt på å skalle ned vedkommende.

Slik jeg har forstått det er valgkomiteen den samme som har sittet år etter år, og som pussig nok har gitt slike folk styreplass år etter år. Valget av Mohn som leder var bra, men han ble jo valgt fordi han banket i bordet. Hadde han ikke gjort det hadde de nok valgt amatører igjen.

Last edited by Neil Lennon on 09 Sep 2010, 22:13, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 22:09 
Forumlegende

Lite lystelig lesning fra kil.no: http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2796 ... i alle skisseres det at der høyst mulig at utfaller blir bedrøvelig.

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 22:23 
Klubbdirektør

Neil Lennon wrote:
At klubben ikke har gjort mere for å få folk på kampen synes jeg er helt håpløst. Hvor i all verden er de som jobber med arrangementene, uten om på kamp? Kommer det få på kamp får man sette igang tiltak i stedet for å si "folk vet at KIL spiller på søndag kl 18". Hørte noen si dette en gang. Holdt på å skalle ned vedkommende.

Dette synes jeg også er merkelig. Ikke fordi jeg tror at folk i Kongsvinger lar seg overtale til noe som helst i den retning. Jeg har snakket med folk som nesten blir illrøde i ansiktet bare jeg nevner KIL/kamper, og de må virkelig presiere at de HATER fotball og KIL. Og da snakker jeg om voksne menn. Har ofte lurt på hva dette kommer av, for det normale er jo og være likegyldig til det man ikke liker. I hvert fall i mitt hode.

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 22:24 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Lite lystelig lesning fra kil.no: http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2796 ... i alle skisseres det at der høyst mulig at utfaller blir bedrøvelig.

Alternativ 2 er da vel ikke så ille?

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 22:56 
Klubbdirektør

Hvis dette løser seg på en positiv måte så blir det en fin høst åkke som. Hvis det bare løser seg delvis og vi blir flyttet et par div ned så er

det nesten til å leve med (og jeg understreker nesten). Det siste og værste alternativet er så dystert at det er vanskelig å forestille seg det.

Det er nesten så serieinnspurten drukner i utenomsportslige ting. Håper spillerne holder fokus og kjemper som løver de siste kampene. Det er

faktisk mulig at dette kan løse seg både på og utenfor banen fortsatt, og ingen kan klage på at det mangler spenning å følge KIL. :wink:

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 23:01 
Klubbdirektør

Roll wrote:
Hvis dette løser seg på en positiv måte så blir det en fin høst åkke som. Hvis det bare løser seg delvis og vi blir flyttet et par div ned så er

det nesten til å leve med (og jeg understreker nesten). Det siste og værste alternativet er så dystert at det er vanskelig å forestille seg det.

Det er nesten så serieinnspurten drukner i utenomsportslige ting. Håper spillerne holder fokus og kjemper som løver de siste kampene. Det er

faktisk mulig at dette kan løse seg både på og utenfor banen fortsatt, og ingen kan klage på at det mangler spenning å følge KIL. :wink:

Hadde det iallefall kun vært ting på banen som gjør det så spennende... :roll:

Merker egentlig bare at jeg blir kvalm og uvel av hele situasjonen. Men regner med at jeg ikke er alene om det.. Er nesten så man ikke tør å klikke seg inn på glomdalen.no om morgenen..

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 23:08 
Klubbdirektør

Merkelig....da jeg gikk inn til pc-en nå, så tenkte jeg at "jeg føler meg litt kvalm og uvel" og det var etter at jeg hadde lest på NRK tekst-tv om situasjonen i KIL. Så du er ikke alene om det. "Mangler lønninger for oktober - 1,4 mill", og "trues av konkurs", sto det. Sikkert ikke mye inspirerende for gutta nå i innspurten...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]