KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 13:33

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 08 Sep 2010, 18:58 
Reserve

Jeg må si at jeg blir virkelig trøtt av å lese all kritikken mot styret og liknende. De jobber frivillig, og bruker egentlig alt for mye tid på det! Vi skulle selvsagt hatt flere mann i administrasjonen, men nok om det.

Poenget er at man først skal klage på styret, men når debatten her inne blir snudd til hva man kan gjøre selv. Så er svarene "KIL får jaggu klare det selv".

Ut i fra det jeg kan lese her, konkluderer jeg med at "arbeidsfordelingen" er følgende:
KIL Toppfotball: Skal gjøre absolutt alt! (Masse rart + vinne kamper, kjøpe spillere, bygge stadion, tjene penger, styre klubben, tigge til folk, skaffe seg en rik onkel, arrangere alle arrangementer, arrangere alle mulige forslag for å skaffe penger, tørke seg i ræva, heie på seg selv, jobbe overtid på styrerommet og masse masse annet. )
Alle andre: Sette seg på ræva foran PC'en, logge seg på ett eller annet nettforum og kritisere alt som blir gjort i KIL Toppfotball, og mene at de kunne gjort alt bedre selv.

Nå er det vel ikke alle som sitter her inne som er verst på dette med å klage, det skal skal sies. Det er vel heller slik at det er vi her inne som gjør mest for å redde klubben. Og det er viktig at vi gjør det vi kan. Få med kjærringa, barna og naboen på kamp eller kompisene for den saks skyld. Kommer folk på de fire siste kampene så tror jeg vi er på god vei mot å sikre klubbens eksistens, det er det viktigste. Men med fullsatt stadion og like bra spill som de siste kampene, tror jeg målene også renner inn. FORZA!

TILSLUTT: SE PÅ VIDAR RISETH! That's the spirit!!!

Profile  

PostPosted: 08 Sep 2010, 23:10 
Klubbdirektør

Zezza: enig med deg at vi må tenke positivt og unngå drittslenging og negativitet. Innimellom er jeg ganske imponert over alt som skjer med

tanke på hvor få som egentlig jobber i klubben. Syns at stemningen er i ferd med å snu og at de fleste er optimister. Det er bra :lol: Nå er

det opp til alle å vise at de bryr seg ved å still opp på arrangementer, få med folk på kamp osv.

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 08:18 
Forumlegende

Ifølge avisen i dag er det absolutt mulighet for comeback av Henrik Mohn i styre og stell.
Om klubben vil det er jo da første betingelse.

Dagens styre stiller sine plasser til disposisjon (som det heter).
Det ble også sagt i avis / NRK at ikke noe konkret er kommet på bordet om pengestøtte fra næringsliv, kommune etc.

Man mangler også 1,4 millioner til lønninger for oktober måned.

Ifølge avisen sier kontrollkomiteen for KTF at det "synes å ikke ha vært særlig styring / oversikt" (ordene i anførselstegn er min oppsummering av det).

Det blir nok et spennende møte i kveld.

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 09:57 
Klubbdirektør

Og noe gledelig som kommer fram i chatten med Tony i dag, er at han ikke avviser og være trener i adecco. Det viktigste er den langsiktige satsingen, sier han. Og han venter på leilighet i Kongsvinger :)

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 18:27 
Klubbdirektør

Følger årsmøte på nett. Underskuddet skyldes bl a utgifter ifm billettsalg og dommerutgifter, ansettelse av materialforvalter på deltid, 500 000 i minus fra media (Lite bruk av unge spillere), samt sviktende billettinntekter. :?

Ser ikke bra ut detta :shock:

Last edited by Roll on 09 Sep 2010, 18:29, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 18:36 
Klubbdirektør

Henrik Mohn sier på årsmøtet at han ikke vil gå inn i KIL styret nå.

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 18:46 
Klubbdirektør

Det sa han jo på radioen i dag også. Det har vel ikke kommet fram noe særlig nytt enda.

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 18:52 
Klubbdirektør

Styret oppdaget hvor alvorlig det var i august. Litt sent eller? Og den sykmeldte styrelederen var daglig leder en periode. Han burde vel varslet om dette, eller hadde han ingen kontroll. Virker rart. Forstår jo at folk kan bli sjukmeldt av mindre.

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 18:58 
Klubbdirektør

De har fått mnd. rapporter, men ikke gått inn i de forskjellige postene før nå. Fordi de ikke trodde det var nødvendig.

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 19:12 
Klubbdirektør

Asger Jensby sier ja til og sitte i arbeidsgruppa. Flott!!

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 19:14 
Klubbdirektør

Libra wrote:
De har fått mnd. rapporter, men ikke gått inn i de forskjellige postene før nå. Fordi de ikke trodde det var nødvendig.

Dette virker ikke særlig tillitvekkende. Men oppvasken får vi ta senere, nå må det jobbes med inntekter. Det blir klarere og klarere hvor viktig det blir med fulle tribuner resten av sesongen :!: Håper også det er mange Vidar Riseth fans som byr på hans spillertrøyer :)

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 19:17 
Klubbdirektør

Ja, vi får ta oppvasken senere. Men det virker ikke så galt hvis vi får inn en arbeidsgruppe bestående av Jensby, Mohn og Holt :D

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 19:18 
Trener

Dette styret har vært totalt blottet for kompetanse tydeligvis. Waller skjønner ikke en gang at klubben må ha positiv EK for å overleve. De trodde heller ikke det var nødvenig å lese mer enn overskriftene i resultat rapportene tydeligvis!

Skjønner ikke at gruskongen & co ikke setter inn noen kompetente folk i styret, i hvertfall noen som kan elementær økonomistyring.

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 19:20 
Klubbdirektør

Møtet er ferdig, men hvem er styreleder etter dette? Waaler? Vi hørte ikke et ord om den permitterte styrelederen og hans framtid.

Profile  

PostPosted: 09 Sep 2010, 19:22 
Klubbdirektør

Libra wrote:

Til og med jeg sjekker kontoen hver mnd for å se om det er nok penger der til å betale det jeg skal. Så dette kaller jeg jævlig sløvt av leder og styre. Håper de sjekker hver mnd ut året nå da. Dommerutgifter er vel ingen overaskelse på noen
Og styret kan vel ikke annsette en . materialforvalter hvis det ikke er penger. Nei et slikt styre trenger ikke Kil noen fler av.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]