KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 00:34

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 02 Sep 2010, 23:39 
Klubbdirektør

bergerud wrote:
http://www.glomdalen.no/sport/article5276288.ece

værre enn jeg hadde vurdert å tenke... :( støtt laget hele glåmdalen nå...

Og disse tallene dukket opp nå - som troll i eske? Helt ufattelig.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 00:02 
Reserve

ivo wrote:
1. Regnet med at noe slikt ville komme fra en eller annen...i en eller annen form...uten tanke på eventuelle virkninger...
Uten at hvem betyr noe.
Kunne vært anyone.

Men det er vanskelige saker dette her, og den grusomme sannheten er kanskje at det ikke er liv laga her for annet enn middels adecco eller god 2.div.
Hvis ikke må nesten skippertakene være medregnet og aksepteret som en fast rutine.
Eller?

Bare så det er sagt: jeg mener selvsagt ikke at Güven skal bebreides på noen måte, om det nå skulle gå på verste måte. Jeg ville bare utlede litt utfra Raggens logikk, mulig at det bare ble rør.

Er det i moderne fotball grunnlag for Tippeliga over tid på et sted med under 20.000 innbyggere, med enda mer grisgrendte områder rundt, og uten et rikt næringsliv eller rike onkler? Tja, 2010 har ihvertfall ikke bevist at grunnlaget er der. Men ikke nødvendigvis umulig med et høyt Adecco-nivå over tid, men heller ikke der kan man bygge organisasjonen helt rundt dugnad og frivillighet.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 00:56 
Spiller

3,8 mill i underskudd...Det er med tyngste hjerte jeg sier RIP KIL 1892-2010....så får de optimistiske av oss klamre seg til at gruskongen våkner opp av dvalen og gir KIL 0,000001% av formuen sin :(

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 02:24 
Trener

Jeg er ikke noen økonom, men hvordan i svarte er det mulig?
Etter redningsaksjonen i fjor mener jeg å huske Moen gikk ut å sa at KIL ikke skyldte en krone lenger.
Og publikum budsjettet valgte de å sette på 2750 for å være sikre på at det ikke skulle gå feil der.

Hvordan i helvete kan man da skylde nesten 4 millioner knappe året senere? I en klubb hvor det meste går i dugnad?

Lønnsbudsjettet må da ha gått helt til helvete, men så til helvete? Lurer veldig på hva feks Kim Holmen, Mame, Myhre og disse "forsterkningene" tjener i denne lille klubben egentlig, og hvem det var som godkjente disse kontraktene.

Men men, sikkert masse her jeg ikke skjønner eller veit om, men nå håper jeg TV3 tar den Luksusfellen søknaden alvorlig, for det faen meg trengs!

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 07:23 
Kaptein

etter hva jeg har hørt fra kilder i KIL miljøet har Myhre 400.000 og Mame 700.000 :shock: Bobbie 600.000, og hvis det stemmer er det jo helt utrolig! ikke rart ting går i dass da...

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 07:56 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:

1. Bare så det er sagt: jeg mener selvsagt ikke at Güven skal bebreides på noen måte, om det nå skulle gå på verste måte. Jeg ville bare utlede litt utfra Raggens logikk, mulig at det bare ble rør.

2. Er det i moderne fotball grunnlag for Tippeliga over tid på et sted med under 20.000 innbyggere, med enda mer grisgrendte områder rundt, og uten et rikt næringsliv eller rike onkler? Tja, 2010 har ihvertfall ikke bevist at grunnlaget er der. Men ikke nødvendigvis umulig med et høyt Adecco-nivå over tid, men heller ikke der kan man bygge organisasjonen helt rundt dugnad og frivillighet.

1. Forskjellen er at en spiller jo må tenke på seg selv, mens et styre skal tenke helheten også på en helt annen måte.
Ditt logiske resonnement kan jo før eller senere dukke opp hos flere, så den er helt grei.
Alt viser at dette er ei smørje.

2. Det du sier er sant.
Samtidig genereres suksesskrav fra omgivelsene.
Bare se på kravene her inne om nye kvalitetsspillere fra a til å.
Semiproffer er kanskje greia for KIL.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 07:58 
Forumlegende

Drublic wrote:
Lønnsbudsjettet må da ha gått helt til helvete, men så til helvete? Lurer veldig på hva feks Kim Holmen, Mame, Myhre og disse "forsterkningene" tjener i denne lille klubben egentlig, og hvem det var som godkjente disse kontraktene.

Innfør halvprofesjonalisme her.
De skades ikke av halv jobb utenom.

Last edited by ivo on 03 Sep 2010, 07:59, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 08:10 
Trener

WTFimNasreen wrote:
etter hva jeg har hørt fra kilder i KIL miljøet har Myhre 400.000 og Mame 700.000 :shock: Bobbie 600.000, og hvis det stemmer er det jo helt utrolig! ikke rart ting går i dass da...

Det som er helt utrolig er at vi har fått Thomas Myhre gratis og med en lønn til kun kr. 400 000,-. Regner med at han minimum hadde 5 gangern i Viking.

Nå får folk våkne opp her å innse at vi lever i 2010 og lønnen til fotballspillere er markedstyrt. En kan velge å satse på halvprofesjonelle og være fornøyd med bunnen av adecco eller 2. divisjon eller en kan satse slik KIL har gjort. Det evige problemet til KIL er naturligvis at klubbens rike onkel sa takk for seg for ca. 10 år siden og at tilsynelatende ingen bortsett fra under Jensby's 2-3 uker som redningsmann gidder og bidra mer. Da blir det umulig. En undersøkelse nylig viste at lønnsnivået i tippeligaen har økt med 177% de siste 3 årene. Det forteller vel sitt. 700k, 600k og 400 k er ikke høy lønn i TL, selv om Mame ikke har slått til slik sikkert alle ønsket.

Last edited by David Justice on 03 Sep 2010, 08:17, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 08:21 
Kaptein

David Justice wrote:
WTFimNasreen wrote:

Det som er helt utrolig er at vi har fått Thomas Myhre gratis og med en lønn til kun kr. 400 000,-. Regner med at han minimum hadde 5 gangern i Viking.

Nå får folk våkne opp her å innse at vi lever i 2010 og lønnen til fotballspillere er markedstyrt. En kan velge å satse på halvprofesjonelle og være fornøyd med bunnen av adecco eller 2. divisjon eller en kan satse slik KIL har gjort. Det evige problemet til KIL er naturligvis at klubbens rike onkel sa takk for seg for ca. 10 år siden og at tilsynelatende ingen bortsett fra under Jensby's 2-3 uker som redningsmann gidder og bidra mer. Da blir det umulig. En undersøkelse nylig viste at lønnsnivået i tippeligaen har økt med 177% de siste 3 årene. Det forteller vel sitt. 700k, 600k og 400 k er ikke høy lønn i TL, selv om Mame ikke har slått til slik sikkert alle ønsket.

Nei, greit nok at det ikke er en høy tippeliga lønn.. Men vi er Kongsvinger! Med ett budsjett på 20 mill, og da blir lønna latterlig høy etter min mening.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 08:47 
Saftblander

Trist som faen...
Trivelige tiltak klubben kommer med, å det er vel ikke stort mer de kan gjøre.
Dette er så himmla skakk-kjørt, at her må klubben dra inn de 500.000 de klarer selv, på sine egne tiltak. Så er det faktisk opp til kommunen og rike onkler og redde klubben nok engang..
Å hvorfor skal de gidde og redde en klubb som fåtallet i stormområdet rundt Kongsvinger bryr seg om? Det er under 3000 i snitt på kampene.. Skal disse 3000 bli vartet opp med millionbeløp hvert eneste år??
JA(!!) Selvfølgelig skal de det!! For hva annet er det i den bygda som trekker 3000 engasjerte mennesker på en søndag? Ingen andre, null, nix... ikke i nærheten.
KTF har også andre positive ringvirkninger, selv om de er en "annen" klubb en bredde klubben KIL-fotball, så er det helt klart at det er positivt for ungdomslagene og ha en toppklubb rundt seg. Og KIL-fotball er definitivt den største arenaen for barn og ungdom i Kongsvinger med sine ca 650 medlemmer, pluss da alle frivillige rundt disse lagene.
Heldigvis for ungdommen i bygda, så er fremdeles ei krone i KIL, bare ei krone, og ikke noe mer.
Jeg mener IKKE at vi skal godta at KTF sitt styre og den daglige ledelsen skal få lov til og drive med fantasi budsjetter, og satse på og bli reddet hvert år, for det gidder ikke de rike onklene og kommunen i særlig mye lengre tid nå. Men jeg tro de ser verdien av KTF som helhet for lokalbefolkningen. Men de ser jo også at Hamar har jo klart seg som by og bygdesamfunn, selv om deres "stolthet" spiller i breddedivisjonene..
KTF er på ingen måte et "å være eller ikke være" for vårt lille samfunn langs Glomma.
Men jeg håper de som kan bidra med litt mer enn inngangsbillett bretter opp ermene nok engang og redder KTF fra total glemsel og bredde idrett. Da har ikke bygda noe som engasjerer noen..
Å når de har reddet klubben økonomisk, så bør de se på muligheten til og få Kongsvinger og grendene rundt til og bli begeistret over at KTF eksisterer, det får de til i Ålesund til og med!
De må få på plass en styreleder som får oss til og tro på at dette er GØY, dette vil VI være med på! En som kan begeistre flere enn de 2500 som allerede er banale fotballfanatikere..
En som får folk til å skjønne at når du bor på vinger, er født og oppvoks HER, så er det bare ett lag, ikke som nå, hvor de aller fleste her opp holder med VIF og RBK osv.. Det er bare trist og se hvor mange "feil" klubbflagg som henger ut av vinduene når du går igjennom vinger på kamp dag...
Trist, trist som faen..

------------------------------
"Vi er først i mål når gressmatta på gjemselund er det største problemet vi har å skrive om her...

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 09:10 
Forumlegende

Niang finansieres vel av investorer.
Om det er helt og fullt eller delvis vet jeg dog ikke.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 10:04 
Klubbdirektør

WTFimNasreen wrote:

Du er klar over at vi spiller i tippeligaen? Hvordan skal vi få spillere hit, hvis vi ikke er villig til og betale såpass i lønn? Du kan jo ta en titt på hva f.eks. Erik Huseklepp i Brann tjener:

http://skattelister.no/skatt/profil/eri ... -23122333/

Og for og ta en annen vilkårlig spiller: Marcus Pedersen, Strømsgodset:

http://skattelister.no/skatt/profil/mar ... -22051053/

Og det er nettoinntekten....

Jeg hadde trodd at Thomas Myhre i hvert fall hadde det dobbelte i lønn.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 10:06 
Forumlegende

Skulle ikke Lisensnemda ha tettere oppfølging av klubbene så slike underskudd ikke skulle være mulig. I såfall er det jo flere enn styret som har sviktet i jobben sin.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 10:32 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
Skulle ikke Lisensnemda ha tettere oppfølging av klubbene så slike underskudd ikke skulle være mulig. I såfall er det jo flere enn styret som har sviktet i jobben sin.

Det er nok mange som kan klandres i denne sammenhengen. Et så stort underskudd må jo ha bygget seg opp over lang tid, og ingen har tatt seg bryet med og sette seg skikkelig inn i den reelle situasjonen. Jeg tror fortsatt at det ikke ble orden på verken regnskap eller andre ting før Raabe begynte i jobben som daglig leder. Jeg sitter selv og fører regnskap hver dag, for vårt firma, og verken resultat eller andre tall er usynlige, for og si det sånn..

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 10:59 
Kaptein

Libra wrote:
WTFimNasreen wrote:

Du er klar over at vi spiller i tippeligaen? Hvordan skal vi få spillere hit, hvis vi ikke er villig til og betale såpass i lønn? Du kan jo ta en titt på hva f.eks. Erik Huseklepp i Brann tjener:

http://skattelister.no/skatt/profil/eri ... -23122333/

Og for og ta en annen vilkårlig spiller: Marcus Pedersen, Strømsgodset:

http://skattelister.no/skatt/profil/mar ... -22051053/

Og det er nettoinntekten....

Jeg hadde trodd at Thomas Myhre i hvert fall hadde det dobbelte i lønn.

Jeg er like klar over at vi spiller der, som du er klar over at vi har ett budsjett på 20 mill! Hva folk tjener i Brann kan ikke sammenlignes med lille kongsvinger desverre..

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]