KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 17 Jul 2025, 23:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 02 Sep 2010, 09:03 
Reserve

Levi Henriksen setter gode ord på det mange av oss sannsynligvis føler nå, jeg har også store problemer med at vi nesten solgte vår beste formspiller nå til en av konkurrentene om kvalikplassen. På den andre siden så er det lettere for meg å ha en sterk mening når det ikke får konsekvenser, mens styret som ser kniven sitte mot klubbens hals har et annet bakteppe for sine beslutninger.

Men jeg vender tilbake til min kritikk av styrene når det gjelder utsettelser ved ansettelse av daglig leder. Jeg tror ting hadde sett helt annerledes ut med en daglig leder på plass tidligere. Tre styrer på rappen har vurdert behovet for en daglig leder som mindre prekært enn mye annet, og jeg mener perioden de siste årene har vist at de har vurdert feil. De to seneste styrene har også innsatt styreleder som fungerende daglig leder i perioder, og det synes jeg er kritikkverdige beslutninger.

Klubben og medlemmene må lære av de siste årene, og noen grep bør tas. Vedtektene endres slik at styret velges for 2 år i slengen, kontinuitet er viktig. Og organisasjonen må bygges for å unngå at vi brenner ut ansatte såvel som styremedlemmer og frivillige ildsjeler.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 09:53 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Ifølge Glåmdalen i dag så skal Styret ha gitt beskjed om å selge unna spillere for å få inn penger.
Selge den som selges kunne.

Vi kan ikke klandre Morten Kristiansen for noe som helst.
Han har hatt klare føringer fra Styret og kaller siste døgn av vinduet for "Et helvetes døgn".

Ms Eva Arnseth sier at Adecco er mer realistisk enn TL neste år.

Levi Henriksen har også en lengre kommentar som jeg vil si mye omhandler Styrets dobbeltmoral oppi alt sammen.

Jeg lurer på hva som hadde skjedd hvis Kil hadde fått solgt 7-8 spillere? Hvilket lag skulle vi spille med da. Tror ikke styret tenker lenger en det nesa rekker akkurat her. Dem må vel ha sett at vi har manglet spillere nesten hele sesongen, og enda skal de vi ha selges.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 09:55 
Forumlegende

ivo wrote:
Ifølge Glåmdalen i dag så skal Styret ha gitt beskjed om å selge unna spillere for å få inn penger.
Selge den som selges kunne.

Vi kan ikke klandre Morten Kristiansen for noe som helst.
Han har hatt klare føringer fra Styret og kaller siste døgn av vinduet for "Et helvetes døgn".

Ms Eva Arnseth sier at Adecco er mer realistisk enn TL neste år.

Levi Henriksen har også en lengre kommentar som jeg vil si mye omhandler Styrets dobbeltmoral oppi alt sammen.

Lisensnemda satte jo stopper for å hente inn flere spillere fordi, dermed er vel investorpengene fortsatt i Investorgruppa ettersom det var øremerket nye spillere. De pengene kom aldri til klubben. Investorselskapet har vel eiendomsretten til spillerene som er tilknyttet og betaler lønn, hvordan dette er organisert vet jeg ikke, men hadde vært nyttig å vite i hvilken grad det påvirker den øvrige økonomien i klubben. Grunnen til at lisensnemda satte stopper for å hente inn flere spillere var jo fordi klubben ikke kunne dokumentere hvordan man skulle finansiere lønninger utover denne sessongen og da kom de sannsyneligvis for en dag at klubbens økonomi var dårligere enn anntatt.

Det er vel liten tvil om at Adecco ser mer realistisk ut enn Tippeliga, men så lenge det er mulighet for tippeligaspill er det det vi må gå for. Også økonomisk er det gunstigere å være i tippeligaen enn i Adecco, selv om det har vært marginelt for KIL.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 10:00 
Reserve

Ja, nok en gang er det kniven på strupen for en hedersklubb.

Som vi alle skjønner, så er det nå eller aldri.. Vi har fortsatt mulighet til å holde oss i Tippeligaen, det er vel der vi vil være!? Ettersom klubben gutser etter publikum mot sandefjord(en kamp vi skal og må vinne) så foreslår jeg at alle sesongkortinnehavere betaler seg inn:) Eller avser hvertfall en 50'lapp i inngangen!?!?

Hvertfall en måte vi kan hjelpe klubben på (nok en gang)

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 10:09 
Klubbdirektør

Jeg synes Levi har et meget godt poeng. Når man sier seg villig til og selge vår beste spiller gjennom de siste kampene, til en av våre argeste konkurrenter om tilværelsen i TL, så har man signalisert at man har gitt opp. For meg holder det at de var villige til og selge han. At Guven er en lojal spiller reddet jo den situasjonen - og ære være han for det :wink:

Jeg skjønner at den økonomiske situasjonen er prekær, men man kan ikke signalisere slike ting og samtidig ønske at publikum skal komme på kamper. Hva som helst annet - enn Guven til Hønefoss! Man kan ikke selge sjela si og hive alle prinsipper over bord. Da er det duket for mer elendighet.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 10:14 
Forumlegende

La oss nå tro og håpe at alt dette rotet og oppstyret nå tenner spillerne 7000 ganger mer enn vanlig til de gjenståedne 8 kampene og man tar 20 poeng på disse kampene.

De skaper sjanser nok - så nå setter de sjansene med kamikazeblikk og slåss som gale for å tette igjen bakover!

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 10:29 
Klubbdirektør

Hvor og når har Levi Henriksen uttalt seg om spillersalg?

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 10:30 
Klubbdirektør

Roll wrote:
Hvor og når har Levi Henriksen uttalt seg om spillersalg?

I Glåmdalen papir i dag.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 10:44 
Forumlegende

"– Salget av Roger Risholt betyr selvsagt noe for økonomien, men det ville selvsagt ha betydd mer dersom Adem Güven hadde blitt solgt, bekrefter Arnseth. "
http://www.glomdalen.no/kil/article5275007.ece

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 11:06 
Trener

Hvorfor selger de da ikke Güven til investor gruppen? Var de ikke interessert eller prøvde man ikke? Det at hønene som står på sammen svarteliste som KIL var villig til å bla opp 1 mill for Güven er vel en indikasjon på at han er et attraktivt "investeringsobjekt". Vil gjerne få et svar fra KIL ledelsen rundt dette med investor gruppen.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 11:17 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Jeg synes Levi har et meget godt poeng. Når man sier seg villig til og selge vår beste spiller gjennom de siste kampene, til en av våre argeste konkurrenter om tilværelsen i TL, så har man signalisert at man har gitt opp. For meg holder det at de var villige til og selge han. At Guven er en lojal spiller reddet jo den situasjonen - og ære være han for det :wink:

Jeg skjønner at den økonomiske situasjonen er prekær, men man kan ikke signalisere slike ting og samtidig ønske at publikum skal komme på kamper. Hva som helst annet - enn Guven til Hønefoss! Man kan ikke selge sjela si og hive alle prinsipper over bord. Da er det duket for mer elendighet.

Amen !! Meget godt innlegg! Ære være Güven for at han sa nei til dette galskapet. Fortjener vel en stor TIFO og positive tilrop i neste kamp.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 11:34 
Forumlegende

Høgskolen i Molde har hatt ett studium i fotballøkonomi, vurderte faktisk å søke for å bedre forstå hvordan man håndterer økonomien i fotballklubber. Men de har ikke det studiet i år, sa at det kanskje kommer i gang igjen neste år, er vel mange klubber som burde ha sendt en person på ett slikt studium. :roll:

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 12:06 
Forumlegende

All honnør til Adem Guven, selvsagt.

Men tja, tjo, kan vi faktisk laste styret når situasjonen er (som den tydeligvis) er?

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 12:19 
Klubbdirektør

ivo wrote:
All honnør til Adem Guven, selvsagt.

Men tja, tjo, kan vi faktisk laste styret når situasjonen er (som den tydeligvis) er?

Alle skjønner at de trenger penger, men et sted får grensen gå for hva man er villig til for og redde økonomien. Guven til Hønefoss? Verre kunne det vel ikke bli, spør du meg. Det er totalt holdningsløst og prinsippløst, for og si det brutalt. Jeg er redd for at de med dette har skremt det siste lille håpet ut av de 2500 trofaste KIL-suporterne som fortsatt klamret seg til det. Jeg fikk i hvert fall, for første gang, en liten fandenivoldsk følelse av "hvorfor skal vi hjelpe og støtte KIL når de allikevel tydeligvis redder seg ved og selge unna spillerene våre?" Det er en dårlig kombinasjon og ville ha støtte fra publikum - samtidig som man vil sende gutta våre til helt andre marker. Det er rett og slett vondt og sitte og lese på FFK-supporterforum: "Endelig er VÅR Roger tilbake:-) Håper han tar med seg tvillingbroren sin også :-)"

Og det er jo ikke akkurat den første gangen FFK-supporterne sitter og koser seg over det de har hentet fra oss....

Last edited by Libra on 02 Sep 2010, 12:29, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 02 Sep 2010, 12:34 
Forumlegende

Lurer på om vi kunne meldt på KIL i luksusfellen :lol:
Hjelper vel neppe å få Hellstrøm til å komme å rydde opp...

EDIT: sendte nettopp inn en søknad om deltakelse i luksusfellen, trenger en liten opprydding her. Så får vi se om de dukker opp.

Last edited by mikeb on 02 Sep 2010, 12:40, edited 1 time in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]