KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 09:24

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 74  Next
Author Message
 Post subject: Sesongen 2011
PostPosted: 26 Aug 2010, 14:22 
Forumlegende

Uansett hvordan denne sessongen går og hvilken divisjon vi spiller i neste år kan det være nyttig å løfte blikket og kikke litt fremover. Hvem har kontrakt og blir med videre, hvilke er Bosman spillere og forsvinner sannsyneligvis. Hvem vil vi ha med videre og hva trenger vi av forsterkninger.

Calle er vel den spilleren som er størst sannsynlighet for at har blitt lagt merke til av andre klubber og som kan bli plukket opp. Han er vel også uten kontrakt etter sessongen. Güven er en annen som har spilt bra, men har vel kontrakt og dersom noen er tent på ham må de betale en slant. Utover disse er det neppe så mange som andre klubber bør sikle etter. Henry har spilt bra, FFK har lukta på Roger Risholt, men har ikke blitt noe konkret.

Noen som har kontraktsstatus og kan liste opp hvem som helt sikkert spiller i 2011?

Av forsterkninger sysn jeg vi mangler backup i forsvar, burde hatt en forsvarspiller som kan håndtere flere posisjoner. Men i det site har Henry og Bobbie spilt meget bra som midtstoppere så det er ikke sikkert at en ny midtstopper hadde gått rett inn på laget. Men vi mangler en del i forhold til tidligere, vi mangler noen som kan pirke direkte frispark opp i hjørnet a la Brenes, vi mangler noen som slår presise innlegg og pirker den avgjørende passningen gjennom midtforsvaret til motstanderen. Vi mangler noen som bøtter inn mål, selv om Tuelo og Güven har 6 hver bør vi ha noen som scorer 10+ i løpet av en sessong. De siste faktorene har vi jo ikke hatt på en del sessonger og ikke så lett å finne heller, men vi traff ikke helt på overgangsmarkedet foran denne sessongen selv om Bobbie og Niang er i ferd med å finne formen. Men det nytter ikke å hente spillere som trenger en halv sessong på å finne formen når det gjelder 50% av de nye spillerne.
Kommer Tony til å trene oss neste sessong, resultatene har uteblitt, men jeg liker hans fotballfilosofi og han virker meget kunnskapsrik, men spørs vel om han orker å pende Stockholm - Vinger for å trene KIL i Adeccon.

Last edited by admin on 29 Dec 2010, 02:09, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject: Re: Sessongen 2011
PostPosted: 26 Aug 2010, 20:23 
Spiller

Synes din oppsummering er bra mikeb, men tillater meg å tilføye mine egne overservasjoner. Dette er seff bare mine meninger - uten at jeg skal påberope meg noen ekspertise...

Adem Güven syntes jeg ruslet rundt og virket uinteressert i begynnelsen av sesongen, men har spilt seg stort opp i mine øyne. Roger Risholt synes jeg konsekvent stopper opp og spiller tilbake...og dermed løper folk som Holmen, Tuelo og nå Sellin i offside. Calle var min favoritt i begynnelsen av sesongen - da han så ut til å være en av få som faktisk løp skjorta av seg gjennom hele kampen...han har dessverre tapt seg litt utover - og mot Haugesund ble det hele litt virrete syntes jeg. Frejd har vært en bauta når han har vært på banen og Henry har også gjort stort sett bra saker. Linnes har imponert stort med vilje, innsats og teknik...dessverre gikk samtlige innlegg mot Haugesund langt over våre røde i posisjon foran mål...
Tuelo har vært jevnt ok med glimt at magi. Berg og Krogh har også dratt lasset i riktig retning - selv om de ikke har vært helt på 110% alltid. Holmen har mer enn bare finurlig innkast...han har en enorm fart, som jeg ikke synes er blitt brukt i det hele tatt, hverken fra trener eller medspillere...har ikke tall på hvor mange ganger han fløy gjennom forsvaret på vårparten, bare for å se at noen har stoppet opp og spilt støtte...han kunne hatt 15 meters forsprang hvis man hadde brukt han på riktig måte, og det kunne veid opp for en til tider ukontrollert ballføring...
Niang kan dessverre bare én ting føler jeg, og det er å stusse ballen videre, men når alle andre står og ser på om han når opp denne gangen også, blir det feil. Får han ballen i beina - går det ofte den veien høna sparker. Ok, han har scoret, men...

Syntes det var trist at Tom Nordli forsvant - men det var nok grunner til det. Eide gjorde en ok jobb som vikar, Amundsen tilførte vel bare usikkerhet... Tony har en bra fotballfilosofi - og har fått gutta til å tro at de kan, og da er halve jobben gjort. Litt kontinuitet på leder-fronten hadde ikke vært dumt, vi kan ikke ha kriseinnsamlinger hvert år - og 3 trener bytter i året gir ustabilitet. Mitt håp er et det som til nå har endt med stolpe ut - blir stolpe inn, mange nok ganger til at vi spiller TL neste år også. Blir det Adecco, håper jeg at de som styrer kan gjøre det gøy å gå på Gjemselund igjen - selv for de som bare liker å se god fotball. Uansett: Heia KIL!!!

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2010, 20:57 
Forumlegende

mikeb wrote:
Noen som har kontraktsstatus og kan liste opp hvem som helt sikkert spiller i 2011?

Snu på det - her er de som ble navent som Bosmannere i februar i år: http://www.glomdalen.no/kil/article4861732.ece
I tillegg er jo da Cruz på leie ut dette året.
Samme for Sellin.
De andre har vel da kontrakt minst ett år til, inklusive Tobias keeperen.

Ikke så ille dette vel, sportslig sett.

Last edited by ivo on 28 Aug 2010, 20:59, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2010, 21:05 
Klubbdirektør

Vi har da en del unge spillere å bygge laget på. Stuerød er det vel ingen som vil. Har vel knapt spilt en kamp på 2 år. Så han blir vel i Kil.

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2010, 22:18 
Kaptein

Hvis vi rykker ned (noe som vi ikke gjør) så burde vi fortsatt ha med guven og tuelo.
det er to spillere som kommer til å score 20 mål hver i addecoligaen :)
og da rykker vi rett opp igjen.

Hadde vært bra om vi kunne hatt med Thomas Myhre et år til også.

Henry og Calle på midten må vi ha. og kanskje Roger?

og Linnes og Krogh som KIL må satse på videre ;)

da er vi ihvertfall i Tippeligaen 2012 ;)

men jeg tror vi klarer oss i år :)

Forza Vinger!

Last edited by HeiHei on 28 Aug 2010, 22:18, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2010, 00:39 
Forumlegende

Ser absolutt ikke så dårlig ut med spillere videre, kommer til å savne Calle om han forsvinner. Brødrene Risholt sin innsats kan bli vanskelig å finne erstattere til, men ferdighetsmessig er det mulig. Men vi kan nok fortsatt mønstre ett bra lag neste sessong om vii tilegg fyller på med det vi mangler nå.

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2010, 00:56 
Klubbdirektør

Hvorfor forsvinner brødrene Risholt, tror dere? Det kan da vel hende at de blir tilbudt ny kontrakt. Og jeg ber på mine knær om at vi slipper og jakte på ny trener igjen...Thomas Myhre har vel sagt at han heller legger opp enn og spille i adecco :?

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2010, 21:07 
Kaptein

Libra wrote:
Hvorfor forsvinner brødrene Risholt, tror dere? Det kan da vel hende at de blir tilbudt ny kontrakt. Og jeg ber på mine knær om at vi slipper og jakte på ny trener igjen...Thomas Myhre har vel sagt at han heller legger opp enn og spille i adecco :?

må vi jakte på ny trener igjen så må faenmeg øyvind eide få sjangsen!

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2010, 21:27 
Kaptein

NEI

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2010, 21:42 
Kaptein

JO

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2010, 21:48 
Kaptein

hadde du fulgt KIL tett det siste året, hadde du visst at det er helt uaktuelt.. og da mener jeg ikke det som står i media!

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2010, 21:59 
Kaptein

hvorfor skulle ikke øyvind eide tatt over som kil-trener?

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2010, 22:04 
Kaptein

Hadde jeg ville gått i detaljer ville jeg gjort det allerede.. men ting kommer vel ut for en dag, så du får ønske deg Øyvind som trener frem til den tid ;)

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 11:44 
Forumlegende

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2871

treningskamper allerede på tapeten, gjelder at klubben holdes i live for jeg er allerede klar for å bivåne sessongforbredelsene til neste år. :)

Profile  

PostPosted: 13 Oct 2010, 12:02 
Reserve

WTFimNasreen wrote:
Hadde jeg ville gått i detaljer ville jeg gjort det allerede.. men ting kommer vel ut for en dag, så du får ønske deg Øyvind som trener frem til den tid ;)

du tenker på en viss opprykksfest eller?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 74  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]