KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 22:21

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
PostPosted: 01 Aug 2010, 08:43 
Forumlegende

TG kan faktisk ikke klandres dersom han ga klar beskjed om hvor mye han kunne være her.
Da skulle ikke klubben ha ansatt ham.
Så enkelt er det!

Man skulle nok ha ansatt TN da han hadde kommet for TAs lønn.
Det ser ut til at spillerne her må ha alt med teskje, tåteflaske og intravenøst - om hva de skal og ikke skal gjøre.
Gitt at det som står i artikkelen stemmer.

Og er det virkelig noen som tror at man kommer tilbake til TL innen nye 10 år om man nå rykker ned.
Er det kanskje ikke så rart at TA ga en god dag i alt?

Profile  

PostPosted: 01 Aug 2010, 11:52 
Klubbdirektør

Jeg er enig i at Tony ikke kan klandres. Han har stilt sine betingelser og fått dem innfridd. Og det er jo helt forståelig at han må hjem og være sammen med familien innimellom. Men det er hele opplegget som virker rart. Hvorfor har ingen opplyst/vært åpne om at det er slik det er - og hvorfor? Og ikke minst så forklarer det hvorfor gutta ikke har levert opp til forventningene. Hvis de er avhengige av å "bli trent" av sjefen, mener jeg, og oppfatter de dagene han ikke er til stede som en form for "fridager".

Jeg synes også at dette er en sak Glåmdalen burde tatt tak i. Litt merkelig at den dukker opp i Dagbladet, synes jeg.

Profile  

PostPosted: 01 Aug 2010, 13:21 
Forumlegende

Libra wrote:
Jeg er enig i at Tony ikke kan klandres. Han har stilt sine betingelser og fått dem innfridd.

Selvsagt.
KIL kunne ha sagt nei og funnet noen annen, så her går treneren 100% fri.

Det er mildt sagt leit om spillerne "lurer seg unna" når treneren selv ikke er der.
Det er også manglende respekt over de som leder treningen.
Er dette korrekt har ikke klubben kommet noe videre, tvert i mot.

Profile  

PostPosted: 01 Aug 2010, 13:40 
Klubbdirektør

Ja, det sier jo mye om hvor høyt de ønsket han som trener. MK sier jo også at dette var en bedre løsning enn enda en ny trener. Og Thomas Myhre roser jo Tony opp i skyene i artikkelen i Dagbladet. Så det er guttas holdninger det står på. Og Tony har jo helt rett i at de er på trening for og trene, og ikke for og "bli trent".

Last edited by Libra on 01 Aug 2010, 13:43, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 01 Aug 2010, 20:03 
Spiller

Jaja, da vant Hønefoss igjen...og hvordan skal våre gutter kunne skjønne hva som kreves av ytelse og innsats under kamp hvis de ikke skjønner at de må trene selv om treneren ikke er tilstede? Forutsatt at dette stemmer da...det er i såfall leit. Enig med Libra...
Libra wrote:
Jeg synes også at dette er en sak Glåmdalen burde tatt tak i. Litt merkelig at den dukker opp i Dagbladet, synes jeg.

Nei, det virker litt "halvhjertet" denne tippeligasatsningen...Det er vanskelig å hevde seg i toppen av Addeccoligaen også når man har gått på en smell og dundret ned fra tippeligaen...så det er ikke gitt at vi enkelt klatrer opp igjen hvis vi først rykker ned...det "enkleste" er nok å prøve å klamre seg fast...og vi må starte med å banke Hønefoss om en uke. Håper gutta skjønner viktigheten av den kampen. Hørte på supporterbussen i går at noen omtalte den som en "6-poengs kamp" og vedkommende treffer med den uttalelsen spikeren på hodet.

Profile  

PostPosted: 01 Aug 2010, 23:31 
Forumlegende

Mener dette ble kommunisert når Tony ble ansatt i såfall burde det ikke komme som noen overraskelse på oss som følger klubben. Men når det begynner å ulme i spillergruppa og vi helt klart ser at det ikke funker resultatmessig, vi ser fremgang men ikke tilstrekkelig så løsningen må revurderes.
Ikke sikkert vi hadde fått Tony om han ikke hadd fått gjennomslag for de kravene og gutta burde være proffe nok til også å yte 100% når Eide er sjefen på feltet, men tydeligvis skjer ikke det så noe må gjøres for å få fokus bort fra dette og over på å vinne hver j.... match resten av sessongen.

Profile  

PostPosted: 01 Aug 2010, 23:42 
Klubbdirektør

Nei, dette er jeg temmelig sikker på at det aldri har blitt opplyst om. Det var i det hele tatt lite opplysninger rundt forlengelsen av avtalen, utover det at han hadde takket ja til å fortsette. Ingen pressekonferanse og ingen intervjuer. Jeg oppfattet det som at Øyvind Eide og Terje Holt skulle ha ansvaret for treningen mens han var i Sør Afrika, men ikke utover det. Og jeg trodde også at Terje Holt bare var på gjestevisitt mens Tony var i Sør Afrika, men det ser jo ut til at han har fått en fast rolle i trenerteamet.

Alt har et slags hemmelig slør over seg, og det liker jeg ikke noe særlig. Det spilles ikke med åpne kort.

Profile  

PostPosted: 01 Aug 2010, 23:46 
Forumlegende

Jeg mener 99,9% sikkert at jeg har hørt at Tony er på Gjemselund kun ett vist antall dager i uka, men klarer ikke å finne det noe sted. Men uansett er man nødt til å ta tak i dette så det ikke blir en greie som tar bort fokus fra den som er det viktigste nå og ta så mange poeng som mulig resten av sessongen. Er 33 poeng igjen å sanke!

Profile  

PostPosted: 02 Aug 2010, 00:04 
Klubbdirektør

Jeg fulgte ganske nøye med denne tiden, og det kan jeg ikke huske og ha hørt. Men her er i hvert fall en artikkel om at gutta gjerne vil ha med Terje Holt videre i trenerteamet, utover det at han skulle være der når Tony var borte.

http://www.glomdalen.no/kil/article5175544.ece

Og har vi i ettertid hørt at han ble en fast del av trenerteamet? Det har ikke jeg fått med meg i hvert fall.

Men, men....jeg er enig med i at det viktigste er at laget fungerer framover, og at de tar mange poeng!

Profile  

PostPosted: 02 Aug 2010, 00:10 
Saftblander

Jeg har scannet avisartikkelen. Si fra hvis noen ønsker den eller kan legge den ut på nettet.

Profile  

PostPosted: 02 Aug 2010, 01:16 
legg den ut. interessant å lese den :)

PostPosted: 02 Aug 2010, 02:17 
Saftblander

Ok, men hvor skal jeg legge den?

Profile  

PostPosted: 02 Aug 2010, 07:50 
Forumlegende

i avisen idag sies det:
mandag - restitusjon
tirsdag - fri
onsdag - assistentene elder
torsdag - søndag : TG

restitusjon og fridag bør man vel klare "selv".
Da koker dette ned til 1 dag som også da bør være overkommelig.
Man har vel klart å gi alle beksjed om de faktiske forhold?
Men det er neimen ikke sikkert - kommunikasjon er ofte en utrolig mangelvare.

Man kan også stille spørsmpl ved hele laget og klubben om Myhre må gå / velger å gå ut i storavisene med dette...
Og ved Myhre selv...
Er KIL en gjeng unger?

Profile  

PostPosted: 02 Aug 2010, 08:32 
Reserve

Skandaløst!!!!!!!! Morten Kristiansen kan bare pakke og dra!!

Profile  

PostPosted: 02 Aug 2010, 09:26 
Klubbdirektør

Flaut at etter 6 sesongers vaking i Adecco, så greier vi faen ikke gå inn helhjertet inn i en tippeligasesong.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]