KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 22:01

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86  Next
Author Message
 Post subject: Re: A-laget 2010
PostPosted: 09 Jul 2010, 12:19 
Forumlegende

Ingen prøvespillere på dagens trening ihvertfall.

Profile  

PostPosted: 10 Jul 2010, 16:45 
Klubbdirektør

Glåmdalen papir i dag: " Målet vårt er å hente inn 2-3 mann når overgangsvinduet åpner. Med større bredde i troppen vil vi ha et bedre utgangspunkt for å redde begge lagene, forteller den sportslige lederen, som røper at det allerede til uka er ventet prøvespillere til Gjemselund".

Profile  

PostPosted: 10 Jul 2010, 19:26 
Trener

2-3 er for lite. Med Ryen og Sturød ute er stallen fortsatt alt for liten. 5 stk hadde vært greit, 6 hadde vært enda bedre!
Men såklart... 2 er bedre enn ingen.

Profile  

PostPosted: 11 Jul 2010, 22:26 
Forumlegende

Nå kommer jeg vel med selvfølgeligheter for de som jobber med det sportslige. Men jeg går ut ifra at man også sjekker en spillers mentale ferdigheter svært grundig når man innhenter referanser/research på spillere. Man vet vel hva slags typer man er ute etter også på det mentale plan og da snakker vi vel vinnerskaller med gode holdninger og verdier.

Profile  

PostPosted: 13 Jul 2010, 23:29 
Klubbdirektør

ivo wrote:
KIL ønsker jo å hente inn noen når dette overgangsvinduet åpner 1.august.
Så har man grunnet TV fått flyttet en kamp til 31.juli.

Brukes da vettet slik at en / flere som ville være klar 1.august kan spille 31.juli?
Eller vil man være firkantet de luxe?

Nå ser det ut til at ingen norske klubber får lov til å bruke nysigneringer denne helgen. Rett og slett fordi 1.august som nevnt er på en søndag..

http://fotball.aftenbladet.no/eliteseri ... 174256.ece

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2010, 10:00 
Forumlegende

ManUtd wrote:
Nå ser det ut til at ingen norske klubber får lov til å bruke nysigneringer denne helgen. Rett og slett fordi 1.august som nevnt er på en søndag..

http://fotball.aftenbladet.no/eliteseri ... 174256.ece

Sitat fra aftenbladet:
"1) Norges Fotballforbund mener de ikke kan hjelpe klubbene ettersom overgangene styres av et internasjonalt datasystem som FIFA eier.
2) De mener klubbene burde gjennomført overgangene i forrige overgangsvindu for å få de spilleklare til 1.august. "

Dumskapen råtner ikke på rot ser det ut til.

1) Søndag er hovedarbeidsdagen for norske toppfotballspillere.
Da skal NFF selvsagt sørge for at de får komme på jobb.
Å unnskylde med et "datasystem" i 2010 er megadumt.
En av gfrunnene til at man har it-systemer skal jo nettopp være fleksibiliteten.
En eller annen i Norge burde da kunne taste inn og registrere dette selv om alle i FIFA lå på stranda!
Dette er så dumt at det nesten ikke er til å tro.

2) Når var forrige vinduet?
Noen måneder siden.
Så mener NFF at man for mange måneder siden skulle ha bestemt seg for en spiller fom 1.august?
Dette er så dumt at det nesten ikke er til å tro.

Jeg vil ikke si at det de presterer, og oppsettet av hele deres systemer, er det dummeste jeg hørt.
Men de snuser på medalje!

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2010, 11:02 
Klubbdirektør

Interessant artikkel i Glåmdalen i dag. Morten K nekter å svare på spørsmålet om det er spillere i troppen i dag som ikke har 24-timers innsats. Åpenbart at det er enkelte som ikke er profesjonelle nok. Og mye tyder på at de får spilletid fordi vi har liten stall.

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2010, 11:38 
Klubbdirektør

Neil Lennon wrote:
Interessant artikkel i Glåmdalen i dag. Morten K nekter å svare på spørsmålet om det er spillere i troppen i dag som ikke har 24-timers innsats. Åpenbart at det er enkelte som ikke er profesjonelle nok. Og mye tyder på at de får spilletid fordi vi har liten stall.

Jeg tenkte akkurat det samme da jeg leste det. Det er kanskje ingen vits i å spekulere i hvem det kan være....Eller?

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2010, 11:56 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Neil Lennon wrote:

Jeg tenkte akkurat det samme da jeg leste det. Det er kanskje ingen vits i å spekulere i hvem det kan være....Eller?

Nei, egentlig ikke. Selv om mange har gjort seg opp en mening om hvem det gjelder. Men dette viser viktigheten i å få inn flere spillere slik at konkurransen styrkes, og at userøse spillere kan settes på benken.

Var innom en trening her tidligere i år, under Amundsen, og må si jeg ble sjokkert over at en enkeltspiller drev og sendte tekstmeldinger under trening, mens han satt ved ergometersykkelen. Slik sett er ikke "ingen kommentar"-svaret til MK overraskende.

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2010, 12:11 
Klubbdirektør

Akkurat..det hørtes jo lovende ut..Primadonnanykker ute og går her? Da er det viktig og få opphevet monopolet noen tydeligvis har på plassen sin. Monopol fører jo ikke akkurat til konkurranse. Men nå ser det jo ut til at det kan bli en endring på det framover :wink:

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2010, 14:02 
Forumlegende

Det med 24 timer er illusorisk.
Ingen i hele verden har fått det til, får det til, eller vil få det til for et helt fotballag.
Man må passe seg så man ikke blir fariserer, for da blir fallet for høyt og skuffelsen for stor.

Heller ikke ser jeg det store poenget med konkurranse ettersom nivået ikke er høyere enn det er.
Det kan føre til at det blir enda mindre høyt.

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2010, 14:42 
Klubbdirektør

Klart at 24 t er en liten overdrivelse :D Men MK mener vel at spillerene skal være proffe og prioritere denne jobben framfor nesten alt annet, og være til stede og konsentrert når man er på jobb. Slik som det er for alle oss andre som jobber.

Konkurranse må til. Hva skulle ellers være drivkraften for å komme med på laget? Det er lett og "sovne" hvis man føler at ingen kan være erstatter.Thomas Myhre sa jo selv en gang at han ble motivert av Tobias' inntreden i laget, og at det ga han ekstra motivasjon pga av konkurransen om plassen.

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2010, 22:20 
Forumlegende

Libra wrote:
1) Klart at 24 t er en liten overdrivelse :D Men MK mener vel at spillerene skal være proffe og prioritere denne jobben framfor nesten alt annet, og være til stede og konsentrert når man er på jobb. Slik som det er for alle oss andre som jobber.

Konkurranse må til. Hva skulle ellers være drivkraften for å komme med på laget? Det er lett og "sovne" hvis man føler at ingen kan være erstatter.Thomas Myhre sa jo selv en gang at han ble motivert av Tobias' inntreden i laget, og at det ga han ekstra motivasjon pga av konkurransen om plassen.

1) Joda, jeg skjønner hva du mener slik du skriver.
Men man vet faktisk aldri hva noen kan mene med det de sier.
I ytterste konsekvens er dog en jobb knapt annet enn finansering av fritiden, men det er en annen debatt.

2) Drivkraften vil være å vinne fotballkamper.
Tett konkurranse om plassene er urealistisk på et norsk lag på nedre halvdel av tabellen i TL.
Det vil i prfaksis bety at man ikke har veldig god kvalitet på en første-ellver.
KIL vil kunne ha 11 gode, et knippe brukbare og en del derunder.
De har ikke penger til 11*2 gode, som holder god nok kvalitet i TL.
Knapt bare RBL har det.

Hoveddrivkraften er det at man ønsker å spille best mulig fotball, ikke at noen kan "ta" plassen.
Den filosofien er kun god nok på aller høyeste nivå.

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2010, 23:46 
Klubbdirektør

Jeg tror det må mer enn en motivasjonsfaktor til i det lange løp. Jeg tror ikke at ønsket om å vinne fotballkamper er en sterk nok motivasjonsfaktor i seg selv - hele tiden. Jeg driver selv et lite firma, og hva som motiverer meg er ikke bare et ønske om å tjene penger, men det er det grunnleggende for at drift skal være mulig. Men det kan være like artig å "vinne" over sine konkurrenter i bransjen.

Ellers så er vel vi mennesker forskjellige, og motiveres av forskjellige ting.

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2010, 12:41 
Forumlegende

Libra wrote:

1) Jeg tror det må mer enn en motivasjonsfaktor til i det lange løp. Jeg tror ikke at ønsket om å vinne fotballkamper er en sterk nok motivasjonsfaktor i seg selv - hele tiden.

2) Jeg driver selv et lite firma, og hva som motiverer meg er ikke bare et ønske om å tjene penger, men det er det grunnleggende for at drift skal være mulig. Men det kan være like artig å "vinne" over sine konkurrenter i bransjen.

3) Ellers så er vel vi mennesker forskjellige, og motiveres av forskjellige ting.

1. Burde være faktor nok.
For vinner man kamper blir man betraktet som en vinner.
Men selvsagt vil også den dagen være forbi da det å vinne fotball ikke lenger er interessant nok.
Hard og omfattende fysisk trening over lang tid sier stopp for de fleste etter en stund.

2. Joda, jeg er slettes ikke uenig i den siste setningen din der.
Likevel blir dette noe annerledes, da et fysisk arbeid som fotball / idrett innehar ikke er like dominerende.
Arbeidet / slitet er andre ting.

3. Ja, men fellesfaktorer finner vi.

Jeg synes det kanskje blir mye avisprat om mulige spillere nå om dagen.
Som om dette er noe som nærmest garantert redder KIL i TL.
Men ok.

Men når noen eventuelt kommer er det 10 kamper igjen.
VIF og LSK borte i nå 2 av 3 kamper gir 0 poeng hvis vi tenker veldig nøkternt.
Så KIL må bli meget gode over 10-11 kamper for å berge en plass direkte.
Men å redde seg etter kval blir like stort , endog større, - den kvelden kvalikken er vunnet!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]