KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 22:11

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
PostPosted: 06 Jun 2010, 19:02 
Forumlegende

Det retoriske spørsmålet...
Ville T Skjerven ha blåst straffe på motsatt side...?

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 19:07 
Reserve

ivo wrote:
Det retoriske spørsmålet...
Ville T Skjerven ha blåst straffe på motsatt side...?

ALDRI !!!!

Men hva med Myhre`s opptreden på 0-4 ? neppe landslagsklasse selv om Knudsen heller ikke er superstabil

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 19:13 
Trener

Greit at vi blir rundspilt, men Prica er f... meg en motbydelig spiller.

Filmer nå for 2. gang.

Det blir som at England leder 4-0 mot Andorra og Rooney prøver å filme til seg straffe. Rett og slett uspiselig.

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 19:20 
Reserve

Enig. Prica er en kvalm og usympatisk spiller. Vi blir rundspilt, men gutta står på med heder. Forsvarsrekka er flinke til å sette Prica i offside, og Torp har vært god på midtbanen - tross alt.

Men har vi kun 2 utespillere på benken? Det må da være bedre å dra med seg noen juniorer enn å risikere å sette inn Dalen som utespiller....?

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 19:28 
Klubbdirektør

pnord wrote:
Enig. Prica er en kvalm og usympatisk spiller. Vi blir rundspilt, men gutta står på med heder. Forsvarsrekka er flinke til å sette Prica i offside, og Torp har vært god på midtbanen - tross alt.

Men har vi kun 2 utespillere på benken? Det må da være bedre å dra med seg noen juniorer enn å risikere å sette inn Dalen som utespiller....?

Dette var oppsummeringen til Tony i går:

"Foran alle kamper så gjelder det å maksimere de ressursene vi har, og ikke bruke energi på ytre omstendigheter. Men jeg har likevel lyst til å si dette: Kongsvinger startet sesongen med 17 utespillere, så ble Kai Olav Ryen langtidsskadd. Vi har også Magne ute med langtidsskade, da er vi nede i 15. Til denne kampen er Roger skadet og Tuelo er ute med kort. Da er vi 13 utespillere igjen. På treningen denne uken fikk Ørjan en lårhøne og ryggen til Yngvar krangler. Han har ikke trent på tre dager. Vi får først vite i morgen om han er spilleklar. Henry Joseph har fått kjenning med strekk-skaden sin igjen. I tillegg ble Ørjan Berg Hansen dårlig på flyet, det samme gjelder Bobbie Friberg Da Cruz. -

Ikke nok med at vi møter Rosenborg, men vi har hatt problemer med i det hele tatt å stille en tropp. Det sier seg selv at ingen eliteserieklubb kan ha det slik, og styrking av stallen må bli fokus mot høstsesongen! "

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 19:30 
Trener

Da klarte vi endelig å gå i offside. 1. gang i kampen. Pussig nok var det Riseth :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 19:52 
Forumlegende

Null slakting her på forumet fra meg i dag.

En ting slo meg veldig: Jeg vil heller ha en hverdag med pryl på Lerkendal enn ettmålstap borte mot Nybergsund eller Tromsdalen.

Slakt på Lerkendal. Som ventet. Liten klubb, med en utespiller på benken. En ting skal vi ta med oss fra dette: Dette er læring! Å møte så betydelig bedre lag er veldig utviklende. Våre spillere får virkelig smake på tempo og nivå og kan forhåpentlig ta med seg masse fra denne opplevelsen. Martin Linnes, 18 årig høyreback mot slike angrepspillere! Gutten har lært enormt bare i kveld.

Nå er det ferie. Fysisk trening på agendaen. Og så får vi en trivelig høst:)

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 19:56 
Klubbdirektør

Jeg syens det gikk bra til slutt, jeg. Så for meg 10-0 etter det første kvarteret...Og trøsten får være at Hønefoss også tapte, og at Sandefjord spilte uavgjort. Vi er fortsatt på trygg grunn :D

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 19:56 
Trener

Jaja, vi taper fortjent. Ikke annet å vente mot nordens beste lag. (Jeg regner RBK som hakket bedre enn FC København).

Men, Torp og Ørjan var gode. De holdt nivået og var fullt på høyde med RBK-spillerne. Imponerende.

Og Linnes klarte jobben mot Dorsin og Skjelbred helt ok. Så "konfirmanten" vår fortjener en klapp på skulderen. Ser frem til å se mer av ham i løpet av sesongen.

Når Niang kommer inn så viser han at han er vår giftigste angriper etter Tuelo. Så han bør inn mot Brann.

Og med unntak av de første 15 så var vi ikke SÅ mye dårligere enn RBK.

Last edited by DV on 06 Jun 2010, 19:57, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 20:12 
Forumlegende

Men Tony G var alt annet enn blid da han på VG Nett-TV (som jeg ser på) ble spurt om kampen.
De 2 første målene var han meget vred over.
Forsvarerne gjorde alt feil i henhold til sine plasseringer.
Og den siste pasningen til 1-0 er faktisk et resultat av RBK-spillers miss i teknikken.
Og 2-0 er et resultat av at forsvaret lå altfor langt oppe, pluss det tvilsomme fra dommeren.
Og det er ikke noe belegg for å si at tvilsomme dommeravgjørelser utjevner over en hel sesong.

Og som assistent Eide sa samme sted i pausa, oppfattet man visst ikke at kampen hadde startet før på 0-3.
Men det har også vært en slags merkelig tankegang også her inne at kampen der oppe nærmest var en "vond operasjon man måtte igjennom".
Da kommer man aldri videre!

I 1.omgang har man på kontring 3 mot 1, men Guven utfordrer selv...
Og Niangs hodestøt er ikke langt unna.

Selv om Rosenborg selvsagt var best kan resultat bli langt penere med optimal flaks og dyktighet...
Slik er fotballen.
Og selvsagt en smule spekulativt.

Jada, vi vet alle at det er normalen at RBK greit slår KIL på Lerkendal.
Men man skal ikke bare se det slik at det er David-mot-Goliat og dermed synes alt er greit.
Det er jo musikk i ørene for de vil ha 10 eller 12 lag i serien.

Last edited by ivo on 06 Jun 2010, 20:15, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 20:17 
Trener

ivo wrote:
Men Tony G var alt annet enn blid da han på VG Nett-TV (som jeg ser på) ble spurt om kampen.
De 2 første målene var han meget vred over.
Forsvarerne gjorde alt feil i henhold til sine plasseringer.
Og den siste pasningen til 1-0 er faktisk et resultat av RBK-spillers miss i teknikken.
Og 2-0 er et resultat av at forsvaret lå altfor langt oppe, pluss det tvilsomme fra dommeren.
Og det er ikke noe belegg for å si at tvilsomme dommeravgjørelser utjevner over en hel sesong.

Så at Tony var litt gretten i det intervjuet, som sikkert var det samme som på Sumo.

Enig i 1-0-målet, men straffen på 2-0 er patetisk. En av grunnene til at jeg syns Prica er en usympatisk spiller ref tidligere innlegg i tråden. Eddy er ikke borti han, og han kaster seg. Det skulle vært gult til Prica.

Uansett, vi hadde ikke fått med oss poeng om den avgjørelsen hadde vært annerledes, men håper Eggen (som er en sympatisk kar med fotballhjerte) skjeller ut Prica etter noter for den der. Slikt er ikke gøy å se på en bane.

Vi taper fortjent, men det skulle bare mangle. Likevel er det en del lovende tendenser i laget.

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 20:18 
Klubbdirektør

Jeg så at Tony var en smule vred ja...Heldigvis, for det skal han være når de slipper inn 3 mål på et kvarter. For et mareritt det kvarteret var :evil:

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 20:24 
Forumlegende

DV wrote:
1. Enig i 1-0-målet, men straffen på 2-0 er patetisk. En av grunnene til at jeg syns Prica er en usympatisk spiller ref tidligere innlegg i tråden. Eddy er ikke borti han, og han kaster seg. Det skulle vært gult til Prica.

2. Uansett, vi hadde ikke fått med oss poeng om den avgjørelsen hadde vært annerledes,

3. Vi taper fortjent, men det skulle bare mangle. Likevel er det en del lovende tendenser i laget.

1. Ja, enig, og dommer Skjerven er vel også "kjent" som en "RBK-fan", so to speak.

2. Neppe, men det vet vi ikke.
Alle fysiske bevegelser ville etter alle sannsynligheters solemerker da blitt annerledes.

3. Joda, og jege mener Niang skulle vært innpå langt tidligere.
Faktisk viste han noe.
Men, det undrer meg at man i de lange perioder alt foregår på KILs halvdel, så legger man Kai R alene på topp.
Der ville jeg da hatt den raskeste som kunne få langballene.

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 21:24 
Forumlegende

Fra TV2
"Knapt fem minutter senere fikk de 19.903 tilskuerne i Eggens trenercomeback se kampens andre. Rade Prica gikk over ende i 16-meteren, tilsynelatende etter en felling av Edier Frejd, men reprisene viste at spissen snublet i sine egne bein."

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippel ... 23204.html

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2010, 22:01 
Trener

ivo wrote:
Fra TV2
"Knapt fem minutter senere fikk de 19.903 tilskuerne i Eggens trenercomeback se kampens andre. Rade Prica gikk over ende i 16-meteren, tilsynelatende etter en felling av Edier Frejd, men reprisene viste at spissen snublet i sine egne bein."

Vil gjerne fremheve dette; men reprisene viste at spissen snublet i sine egne bein.

Hvis han skal snuble i sine egne ben, så er det en forutsetning at hans egne ben er borti hverandre. Har nå sett den episoden i reprise mange ganger på Sumo, og kan klart fastslå Følgende:

Eddy er ikke borti Prica. Pricas ben berører ikke hverandre.

Med andre ord så er dette den styggeste filmingen jeg har sett på en fotballbane i Norge på lang tid. Fostervold hadde jo en verre filming når han lot som han hadde blitt slått 5 minutter etter at motspilleren hadde forlatt situasjonen, men dette er på nivå med den.

NøFF bør faktisk slå ned på dette og suspendere Prica siden dommeren ikke så filmingen.

Last edited by DV on 06 Jun 2010, 22:02, edited 1 time in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]