KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 19:18

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 139 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Next
Author Message
 Post subject: KIL-B 2010
PostPosted: 26 Apr 2010, 22:53 
Grævling

Burde vel egentlig være utfordrere til opprykk i år?

Startet bra sist helg med 6-0 mot Løten. Bråstopp i dag etter tap 4-1 mot Elverum. Nå regner jeg med at Elverum blir å finne ganske høyt opp på tabellen, og ikke vet jeg hva KIL sendte avgårde av spillere. Kanskje ganske tyn tropp som dro opp da mange i A-stallen ikke kom hjem fra Haugesund før tidligere i dag. Ellers blir vel Flisa den største utfordreren til serietoppen vil jeg tro... hå trur du?

Profile  

Post subject: Re: KIL-B 2010
PostPosted: 27 Apr 2010, 08:00 
Forumlegende

Elverum er vel mest styrket ja. Flisa har mistet spillere, Sander har mistet spillere. Og KIL 2 kommer til å bli ujevne ettersom det varierer hva slags lag de kan stille. Men det skal bli et race oppi der. Elverum, Sander, Flisa og KIL 2 bør fordle de fire øverste plassene seg i mellom.

Profile  

PostPosted: 03 May 2010, 23:08 
Klubbdirektør

KIL B - MOELVEN 3-2 Alle kils mål ble scoret av Dixon

Profile  

PostPosted: 31 May 2010, 22:54 
Klubbdirektør

Follebu - Kil B 5-0 nå ligger dem ikke langt unna nedrykk gitt. Et par poeng bare

Profile  

PostPosted: 31 May 2010, 23:06 
Kaptein

Janko wrote:
Follebu - Kil B 5-0 nå ligger dem ikke langt unna nedrykk gitt. Et par poeng bare

Dem ligger på nedrykk, de syv eller seks siste lagene rykker ned fordi dem skal halvere 3. divisjon ellernoe i år

Profile  

PostPosted: 31 May 2010, 23:10 
Grævling

Jeg fatter og begriper ikke opplegger med dette B-laget. Tydelig at benken på A-laget ikke skal brukes. Her hadde vi hatt muligheter til opprykk i år, og bedre muligheter for litt kvalitet på motstanden for rekrutter og benkslitere på A-laget i 2.div neste år. Men det ser vel ut til at de heller prioriterer å kjøre på med NTG-folk i 3.divisjon. Begynner det å bli fare for nedrykk så dukker det nok plutselig opp noe mer folk fra A-laget. Ikke rart at klubber som settes opp mot B-lag klager på varierende kvalitet på det B-lagene stiller opp med gjennom sesongen.

Profile  

PostPosted: 31 May 2010, 23:31 
Kaptein

Raggen wrote:
Jeg fatter og begriper ikke opplegger med dette B-laget. Tydelig at benken på A-laget ikke skal brukes. Her hadde vi hatt muligheter til opprykk i år, og bedre muligheter for litt kvalitet på motstanden for rekrutter og benkslitere på A-laget i 2.div neste år. Men det ser vel ut til at de heller prioriterer å kjøre på med NTG-folk i 3.divisjon. Begynner det å bli fare for nedrykk så dukker det nok plutselig opp noe mer folk fra A-laget. Ikke rart at klubber som settes opp mot B-lag klager på varierende kvalitet på det B-lagene stiller opp med gjennom sesongen.

I dag kunne dem toppa med alle førstelagsspillerne fordi dem hadde jo ikke kamp i helga

Profile  

PostPosted: 01 Jun 2010, 00:14 
Grævling

Nå ja, alle kunne de nok ikke brukt, er vel uansett de som satt på på benken ved start av siste A-kamp som kunne benyttes, også i dag.

Profile  

PostPosted: 01 Jun 2010, 14:41 
Klubbdirektør

Men nå skjønner kanskje mange hvordan det står til med disse spillerne fra NTG og kils juniorer. Er mange som roper at KIL må ta med yngre spillere, men når man ikke hevder seg i bunnen på 3 div har dem ikke noe å gjøre i eliten heller.

Profile  

PostPosted: 01 Jun 2010, 14:45 
Det blir vel litt feil å si. Det er jo sånn at mange skriker etter at KIL må signere kontrakt med de største talentene. Altså kun noen få. Ingen har ropt etter hele juniorlaget!

PostPosted: 01 Jun 2010, 15:51 
Forumlegende

goalgetter wrote:
Det blir vel litt feil å si. Det er jo sånn at mange skriker etter at KIL må signere kontrakt med de største talentene. Altså kun noen få. Ingen har ropt etter hele juniorlaget!

Det er en objektiv sannhet at distriktets 5-6 største talenter i 18-20 års alderen ikke spiller i KIL. Da blir det sånn da når man ikke har ambisjoner om å fylle på a-laget med lokale gutter. Jeg har sagt nok om dette. Men med litt velvilje kunne man hatt det beste laget i 3. divisjonsavdelingen.

Profile  

PostPosted: 01 Jun 2010, 16:05 
Det er jeg helt enig i. Noe må gjøres, men mange på juniorlaget har relativt stort potensiale + at det er en del andre 16-20 åringer rundt om i distriktet som også ser lovende ut.

PostPosted: 01 Jun 2010, 16:10 
Forumlegende

Yes! Og jeg har lenge tatt til orde for, i forskjellige sammenhenger også utenfor forumet, at KIL Toppfotball MÅ ha en finger eller tre med i spillet og drifte et G16 lag også. Der man rett og slett tauer inn de beste i hele distriktet. KIL Fotball drifter i dag det beste G16 lageti KIL systemet. Her MÅ Kil Topfotball bli med på driftinga. Og ta vekk den rosenrøde breddefotball og "tilfredstille foreldre" attituden og begynne med beinhard topping med vekt på treningsvillighet, holdninger og talent! En breddeklubb er en breddeklubb. Forsåvidt fremstår KIL toppfotball også som det med et juniorlag i breddefotballen der hobbyspillerne holder til. Dog kan man med litt innsats, prioriteringer og samarbeid få et G16 lag som endelig tar hjem KM og herjer i hele kretsen. Ikke bare lokalt.

Profile  

PostPosted: 01 Jun 2010, 17:19 
Trener

Karlsen wrote:
Yes! Og jeg har lenge tatt til orde for, i forskjellige sammenhenger også utenfor forumet, at KIL Toppfotball MÅ ha en finger eller tre med i spillet og drifte et G16 lag også. Der man rett og slett tauer inn de beste i hele distriktet. KIL Fotball drifter i dag det beste G16 lageti KIL systemet. Her MÅ Kil Topfotball bli med på driftinga. Og ta vekk den rosenrøde breddefotball og "tilfredstille foreldre" attituden og begynne med beinhard topping med vekt på treningsvillighet, holdninger og talent! En breddeklubb er en breddeklubb. Forsåvidt fremstår KIL toppfotball også som det med et juniorlag i breddefotballen der hobbyspillerne holder til. Dog kan man med litt innsats, prioriteringer og samarbeid få et G16 lag som endelig tar hjem KM og herjer i hele kretsen. Ikke bare lokalt.

Har Toppfotballen de nødvendige folka til å takle dette? Jeg bare spør.

Profile  

PostPosted: 01 Jun 2010, 17:31 
Forumlegende

KIL-SMURF wrote:

Har Toppfotballen de nødvendige folka til å takle dette? Jeg bare spør.

Tja. Mange trenertalenter der i gården. Men her må man jo også gjøre som i Vålerenga: Utdanne og headhunte trenere fra breddefotballen. Det finne mye uslipt materiale i KIL Fotball. Det finnes trenertalenter i naboklubbene. Og i stedet for den "pappatrener" mentaliteten man ofte finner i breddefotballen må man utdanne ekte trenersjeler (All ære til alle foreldre som legger ned tusenvis av timer for de yngre, jeg snakker her kun om ett lag som skal bedrive TOPPING). Det må stilles krav til trenere i 11er bredde i for eksempel KIL Fotball, der de beste og mest ambisiøse følges opp tett og får forventninger og krav mot seg. Treneruvikling må gå hånd i hånd med talentutvikling. Og KIL toppfotball har definitivt folk til å bedrive trenerutvikling.

Pluss at KIL toppfotball må legge de formelle rammene rundt krav og forveninger rundt et slikt G16 lag.

Og her i Vinger så er folk vant til å mistenke at folk maler sin egen kake, sikkert fordi man gjør det selv. Så vil bare avkrefte at jeg på noen måte maler noen egen kake her. Ikke er jeg i systemet lenger, ikke har jeg sprukket og gitt etter for fotballen igjen heller. Og er slett ikke noe talent og er heller ikke særlig ambisiøs. Man sier det man mener og det man ser og har sett gjennom flere år. Jeg er GENUINT interessert i talentutvikling. Jeg vrir meg i smerte over at dette ikke er bedre ivaretatt her i distriktet!!

Last edited by Karlsen on 01 Jun 2010, 17:31, edited 1 time in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 139 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]