KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 09:43

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Andre runde i cupen
PostPosted: 14 May 2010, 22:48 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Cup'n er uviktig i år.
Slik laget ligger til er det kun serien som teller.

Å vinne cupen og rykke ned er fiasko.
Å tape mot LFK og berge plassen er suksess.

Kunne ikke vært mer enig, Ivo.

Profile  

PostPosted: 14 May 2010, 23:05 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Hvor viktig synes dere det er at vi ikke ryker ut av cupen? Jeg synes det er mye viktigere at vi bruker vårt magre mannskap med tilhørende skader på å berge plassen i TL.

Mulig dette er å banne i kjerka men... :wink:

Ja takk, begge deler ! :P
Det er klart det blir større slitasje, men to kamper i uka klarer man på dette nivået. Man kan jo også spille på seg selvtillit, som kan komme godt med i serien også. Spørs hvor mye selvtillit de spilte på seg i går da men. Men man kan jo mikse sultne ung-gutter med rutine så kan det fortsatt nås langt. Linnes er kanskje ikke langt unna en start-ellever i serien nå for eksempel?

Profile  

PostPosted: 14 May 2010, 23:22 
Klubbdirektør

Nei, det er det positive det bringer med seg. Men hvor langt ut i cupen kan man bruke disse spillerene? Jeg er bare så engstelig for slitasje på de spillerene vi trenger for å kunne spille TL neste år.

Last edited by Libra on 14 May 2010, 23:23, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 15 May 2010, 00:08 
Materialforvalter

Seriegull og cupgull :lol:

Profile  

PostPosted: 15 May 2010, 00:36 
Klubbdirektør

braatheen wrote:
Seriegull og cupgull :lol:

Ja, det hadde vært noe :mrgreen: Men det forblir nok bare en drøm....Husker da vi røyk ut i semifinalen i cupen. Var det mot Bodø Glimt på Gjemselund? I ca. 1997? Jeg husker ikke lenger :)

Profile  

PostPosted: 15 May 2010, 04:30 
Grævling

ivo wrote:
Å vinne cupen og rykke ned er fiasko.
Å tape mot LFK og berge plassen er suksess.

Tja..... dette må du og mange med deg gjerne få mene. Nå er det uansett en rimelig retorisk sak å diskutere i midten av mai. Hadde ståa vært slik at vi litt ut i november stod forann en cupfinale i fotball og avgjørende kvalifiseringskamp om å beholde plassen i TL, så hadde jeg kanskje svart at jeg heller ønsket meg seier i kvalifiseringen, hvis jeg bare kunne fått seier i en av oppgjørene.

Nå midt i mai så er det faktisk ikke tvil, kunne noen garantert meg at KIL ville vunnet årets cup hadde jeg takket ja, så fikk det så være at laget tok seg en liten tur ned i Adeccoligaen i et års tid.

Jeg vet ikke helt hva som er viktigst for folk i det lange løp, maraton-tabellen til landet øveste divisjon? eller medaljer og NM-gull? Det er nå det siste som blir nevnt i de fleste sammenheng, og gud bedre hvor høyt et Cup-gull henger for min egen del. Bare det å kunne fått oppleve en finale er det nesten så jeg kan ofre min førstefødte (ikke at det ser ut til å bli noe stort offer) for å få med meg ;-)

Profile  

PostPosted: 15 May 2010, 09:41 
Forumlegende

Opplevelsen av Tippeliga, den ukentlige kampen i gjeveste selskap. Den rammen som er rundt Tippeliga. Hele settinga. Jeg tar heller en ekstra sesong med dette nedi sumpa enn cupgull og Adeccoliga. Å reise til Bergen for å se KIL mot Brann kontra Løv/Ham er en enormt stor forskjell.

Når det er sagt: Om jeg får en cupfinale med KIL kasta etter meg så takker jeg jo ikke nei:P Klart, drar det seg mot kvartfinale og semi, da får man jo cupfeber. Men rasjonelt sett er ligaen mange ganger viktigere (i form av å sørge for at vi får en tabellplassering som sørger en sesong til der)

Profile  

PostPosted: 16 May 2010, 03:22 
Reserve

Jepp, enig med Raggen og Karlsen og enig med Ivo og Libra... :shock: (fra flere tråder)

For å ta det første; Ja vi skal være fornøyd med at KIL er i TL, men håpet vil jo alltid være at KIL skal ha en "stall" til å være der i mange år og kjempe om edelt metall. Men, uansett når vi tross alt har rykket opp skal vi da for F*** holde oss der også! Det er jo klart.... :wink:

Hvorfor da ikke følge linja til Sogndal? Som Aabrekk poengterte igjen i dag, de skal være en av de 20 beste klubbene i Norge! Det samme målet må KIL ha, til alle tider spør du meg.

For å få til det, må KIL ha 11 mot 11 på trening hver eneste dag hele året. Også for å få satset fullt på cupen. Det har KIL pr nå, ikke! Cup er cup og "ballen er rund", finale ønsker vel alle velkommen og om vi rykker ned samme året driter jeg personlig en laaaang marsj i! :lol: :lol:

Men viktigst av alt er å holde seg i Tippeligaen! :)

Last edited by Erik B on 16 May 2010, 03:33, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 17 May 2010, 13:40 
Reserve

drit nå i denna cup'n da...onsdag kveld har vi ikke noe lag med i den lenger likavell.gutta gidder ikke jobbe,og da blir resultata deretter også. 8)

Profile  

PostPosted: 18 May 2010, 10:07 
Grævling

Det blir ingen buss til Lillehammer, men jeg håper de som har mulighet til å dra oppover kan samle seg i egne biler.

Er det noen fra Vinger som har tenkt å ta turen? Fint om noen i så fall kunne tatt med seg noen flagg og stenger oppover så vi syns litt ekstra på tribunen der oppe.

Selv er jeg enda ikke helt sikker på om jeg rekker å dra oppover fra Oslo. Men hvordan er det med andre i Oslo? Noen som har tenkt å ta turen fra hovedstaden? Må vel nesten komme avgårde i 14-30-15.00 tida for å være sikker på å rekke frem i tide.

Profile  

PostPosted: 18 May 2010, 13:07 
Forumlegende

Rekker ikke kampen i morgen, så best de tar seg videre til tredje runde.

Som Raggen sier litt hypotetisk å diskutere cupfinale mot videre tippeligaspill så tidlig på året. Men jeg har alltid drømt om å se en cupfinale med KIL, samtidig må jeg si at stemmningen og atmosfæren i tippeligaen er noe helt annet enn adecco'n, samtidig har det utvikla seg siden vi sist var oppe. Sier som Ole Brum, ja takk begge deler ;)

Profile  

PostPosted: 18 May 2010, 14:29 
Grævling

INGEN FRA VINGER SOM HAR TENKT SEG TIL LILLY HAMMER I MORGEN?

Profile  

PostPosted: 18 May 2010, 14:31 
Saftblander

Jeg tenker å ta turen til denne sletta på lillehammer.
Satser på å få med noen til så bilen fylles opp.
Jobber til 14.45, så får vel reist en gang mellom 15 og 15.30. Satser på at det holder.

Profile  

PostPosted: 18 May 2010, 14:38 
Grævling

Altså fra Vinger? Har i så fall du mulighet til å få dratt med deg noen flagg og stenger oppover? Må da få truffet på noen som kan få sendt med deg sakene fra bua på Gjemselund. Kanskje det helst bør overleveres i løpet av kvelden.

Profile  

PostPosted: 18 May 2010, 17:59 
Saftblander

Raggen wrote:
Altså fra Vinger? Har i så fall du mulighet til å få dratt med deg noen flagg og stenger oppover? Må da få truffet på noen som kan få sendt med deg sakene fra bua på Gjemselund. Kanskje det helst bør overleveres i løpet av kvelden.

Jeg drar fra Oslo

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]