KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 00:29

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 100 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
PostPosted: 09 May 2010, 09:12 
Forumlegende

hNk* wrote:
Neumanns Hagehansker wrote:
Er det bare meg? Må vel ha vært offside?

Ja, ingen tvil om det.

hva da?

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 10:41 
Forumlegende

En 1.omgang hvor laget er veldig lite med.
Men likevel vil det å kunne ta vare på øyeblikkene snu alt.
I tillegg til 1-1 målet har både Torp og Berg Hansen veldig gode skuddposisjoner hvor de har dårlige avslutninger.

Det er også en kunst å lage billige, ikke bare å ikke slippe dem inn.
Desverre går dette ikke KILs vei så langt i år.

Jeg stusser også litt på en del av taktikken.
Skal Holmens fart brukes som et våpen bør han ikke operere i forsvar på dødballer o.l.
Da kan jo motsnaderne flytte seg oppover og får som regel tak i 2.ballene som haver nut også.
Særlig i 2.omgang synes jeg det ble litt mye slikt i en lang periode etter KILs gode innledningsoffensiv.
Enkelte spisskompetanser må rendyrkes mer når muligheten ligger der.
Forøvrig synes jeg Holmen var bra i går.
Tuelo var desverre ikke med.
Og da Niang kom inn bl man stående å se på om han vant i lufta eller ikke...
Så da ble det veldig tynt framover.

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 11:21 
Klubbdirektør

Alex wrote:
1500 voff supportere klarer såvidt og overdøve 200 KIL supporetre, å dem kaler oss en gjeng med bønder? FOR EN GJENG MED SØPPEL

Dette er deres forkaring på det, på forumet:

''Dagens svakeste? Klanen. Det tar en drøy time å kjøre til xxx fra Oslo, si rundt en fotballkamp med buss, og det er utrolig å se hvor mange mennesker som tåler så lite alkohol. Jeg er ikke fan av NWAF, men i dag skjønte jeg hva mange bak denne organisasjonen mener. Det var fryktelig mange av dem som jeg ikke tror så et sekund av kampen. Jeg hadde gleda meg til litt godt gammaldags hat i dag, men det ble i stedet et russetreff for de som ikke lengre er russ.''

Og det er til og med en som tar litt skamfølelse innover seg:

"Var litt som mot godset ja, myyye fulle folk. Dagens flaueste opplevelse var i hamburgerkø der to godt voksne menn (40+ og 50 +) står å skjeller ut de to stakkars jentene på 15 bak disken fordi det det gikk litt treigt. Mye blei sagt, men det toppa seg når han ene skreik "slutt og snakk sammen og begynn å jobb". Så for mye fyll får gå for alle, ikke bare "russen".

Vi har lørdagskamp borte mot odd også, blir sikkert like "dårlig" med tanke på synging.

MEN jeg kosa meg i sola, vi vant og det var gøy å være der selv om vi ikke var kjempebra lydmessig."

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 12:02 
Forumlegende

Libra wrote:
Alex wrote:
1500 voff supportere klarer såvidt og overdøve 200 KIL supporetre, å dem kaler oss en gjeng med bønder? FOR EN GJENG MED SØPPEL

Dette er deres forkaring på det, på forumet:

''Dagens svakeste? Klanen. Det tar en drøy time å kjøre til xxx fra Oslo, si rundt en fotballkamp med buss, og det er utrolig å se hvor mange mennesker som tåler så lite alkohol. Jeg er ikke fan av NWAF, men i dag skjønte jeg hva mange bak denne organisasjonen mener. Det var fryktelig mange av dem som jeg ikke tror så et sekund av kampen. Jeg hadde gleda meg til litt godt gammaldags hat i dag, men det ble i stedet et russetreff for de som ikke lengre er russ.''

Og det er til og med en som tar litt skamfølelse innover seg:

"Var litt som mot godset ja, myyye fulle folk. Dagens flaueste opplevelse var i hamburgerkø der to godt voksne menn (40+ og 50 +) står å skjeller ut de to stakkars jentene på 15 bak disken fordi det det gikk litt treigt. Mye blei sagt, men det toppa seg når han ene skreik "slutt og snakk sammen og begynn å jobb". Så for mye fyll får gå for alle, ikke bare "russen".

Vi har lørdagskamp borte mot odd også, blir sikkert like "dårlig" med tanke på synging.

MEN jeg kosa meg i sola, vi vant og det var gøy å være der selv om vi ikke var kjempebra lydmessig."

Egentlig viser vel fotballen hvor dårlig stelt og elendig det er med oss mennesker...

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 12:17 
Klubbdirektør

Det har du nok helt rett i, Ivo. Fotballen får fram de primitive sidene som finnes i oss mennesker. Og det er sannsynligvis også noe vi trenger å ta i bruk innimellom.

Ellers registrerer jeg når jeg leser på forumet deres, etter kampen, at et par faktisk glemmer seg og skriver Kongsvinger i stedet for xxx, og at de generelt har lite å klage på :) Det eneste som blir nevnt er vanningen av matta, som var ganske kraftig, og om dette er årsaken til at så mange spillere ikke klarer å holde seg på beina. Jeg må se jeg har lurt på det samme, for du verden som de ramler innimellom :!:

Last edited by Libra on 09 May 2010, 12:17, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 13:11 
Forumlegende

Libra wrote:
Det eneste som blir nevnt er vanningen av matta, som var ganske kraftig, og om dette er årsaken til at så mange spillere ikke klarer å holde seg på beina. Jeg må se jeg har lurt på det samme, for du verden som de ramler innimellom :!:

Ja, det kan man lure på.
Men det er vel en bruksanvisning for dette som man følger.

Men Start b, Molde h og Rosenborg b gir ikke lystelig håp om særlig poeng på de 3 neste...
Moldekampen mååå nesten vinnes nå tror jeg.

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 13:28 
Klubbdirektør

Jeg finner dette på nettet om vedlikehold av kunstgressbaner:

2.8 Vanning
På spesielt varme dager kan en kunstgressbane
bli ubehagelig varm for spillerne.
Dette kan avhjelpes ved at banen vannes
før bruk. Mange spillere synes også at
spilleforholdene er best når banen er fuktig

Etter Viking-kampen var det jo en spiller som klaget over at banen var så tørr at ballen spratt alle veier....

Ellers må jeg nok si at håpet om å overleve i TL ikke er så stort lenger for min del. Hvis de ikke viser seg som et skikkelig høstlag og at Tony fortsetter som trener. Synd å si det, men håper jeg tar feil.

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 13:46 
Klubbdirektør

Klanens måte å se kampen på:

http://www.vpn.no/vpn_spesial/xxx_vaalerenga_1_2

Fikk dere med dere hetsingen av Thomas Myhre?

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 13:50 
Klubbdirektør

Hmm...nå skjønte ikke jeg helt hva som var ironi og ikke her, men denne: "All hoppinga og feiringa blir for mye for den ene bølgebryteren som går i filler så flisene fyker. Tribuneraset er et faktum og folk ligger strødd nedover mot banen." fikk hvertfall ikke jeg med meg

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 14:10 
Klubbdirektør

A4Tech wrote:
Hmm...nå skjønte ikke jeg helt hva som var ironi og ikke her, men denne: "All hoppinga og feiringa blir for mye for den ene bølgebryteren som går i filler så flisene fyker. Tribuneraset er et faktum og folk ligger strødd nedover mot banen." fikk hvertfall ikke jeg med meg

Ikke jeg heller...Men jeg husker at det var tribuneras i Kongsvingerhallen en gang de var på besøk for mange år siden. Omtrent da hallen var ny. Men det skulle ikke forundre meg at de etter å ha flyttet over hele K-feltet til ståtribuna klager over sikkerheten. De skulle selvfølgelig ha vært kjeppjagd tilbake til plassene sine :!: Drittunger må jo til enhver tid settes på plass og oppdras :?

Last edited by Libra on 09 May 2010, 14:21, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 17:56 
Forumlegende

Libra wrote:
Ellers må jeg nok si at håpet om å overleve i TL ikke er så stort leng, men være er for min del. Hvis de ikke viser seg som et skikkelig høstlag og at Tony fortsetter som trener. Synd å si det, men håper jeg tar feil.

Klarer man kvalplass, tror jeg plassen reddes.
Man må ikke gi opp, men enda mere utnytte de spesielle spisskompetansene.
Men det er også vanskelig da det kan forstyrre annet og bare bli rot.
Man har en vei å gså.

Det blir hoppende galskap om ny trener nå må komme etter 10.juni.
Det er også litt ditto om treneren i den nå viktige sommerperioden er i Afrika og ikke på Gjemselund.

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 18:05 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Det er også litt ditto om treneren i den nå viktige sommerperioden er i Afrika og ikke på Gjemselund.

Men akkurat der har vi vel ikke noe valg :? Men er ikke dette uansett en ferieperiode hvor det er beregnet at spillerene skal drive mest egentrening?

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 18:48 
Forumlegende

Libra wrote:
Men akkurat der har vi vel ikke noe valg :? Men er ikke dette uansett en ferieperiode hvor det er beregnet at spillerene skal drive mest egentrening?

Vet ikke, men det synes som om det trengs mer enn egentrening.
Man er jo liksom noen måneder forsinket...

Nei, valg har man jo ikke når kontrakten løper ut 10.juni.
Om ikke da et kontraktsforslag og bla bla kan snu på det...?

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 18:55 
Klubbdirektør

Han har vel en kontrakt om at han skal være ekspertkommentator for svensk tv. Og det er vel ikke sikkert at den er så lett å gjøre om på i en fei. Om han skulle ønske det, mener jeg. Men det er jo langt fra sikkert at han har lyst til å gå glipp av den begivenheten der :wink:

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 18:58 
Trener

Kampen ble vel da i praksis avgjort når Riseth måtte kaste inn håndkledet i pausen og Bobbie ble satt ned som midtstopper. Jeg synes Bobbie har fungert bra lenger opp på banen, men han må vel nå ha bevist en gang for alle at midtstopper eller back kan han ikke spille på dette nivået.

Det hadde vel vært bedre å sette Niang eller Roger Risholt ned.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 100 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]