KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 12:37

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Hvorfor?
PostPosted: 09 May 2010, 14:01 
Klubbdirektør

Ja, jeg er fortsatt forbanna over tifoen som gikk til helvette, men det er allikevel en del ting jeg ikke begriper etter en dag som dette:

- Hvorfor er halve den midtre modulen av nye sittetribuna fyllt med engafans, når reglene er klare på at supporterne skal separeres og modulen til venstre (som ble gitt til engafans) ikke er halvfull en gang???

- Hvorfor slipper man inn engafans på (hjemme)ståtribunen mot ishallen????

- Hvorfor slippes det inn engafans på hovedsittetribunen????

- Hvorfor blir politiet satt ved ståtribuna ved ishallen for å passe på oss (Felt J) og ikke borte ved apekattene fra oslo?

- Hvorfor får klanen bruke reklameskiltene bak mål til å henge opp bannere, mens vi så vidt får lov å holde opp to jæævla bannerne som ikke dekker noen ting???

- Hvorfor får noen engafans stå igjen etter kampen å henge opp Elisabeth Holm-banneret, mens det står 8 vakter å ser på uten å gjøre noe????

- Hvordan kan folk fra eidskogen og odalen komme i vålerengadrakt på Gjemselund å synge "for en gjeng med bønder"????

Makan til elendig sikkerhet og forskjellsbehandling har jeg ikke vært borti før, men når du har en politisjef som er tidligere engafan og sikkerhetsvakter som får ereksjon av å få klanen på besøk så sier det vel kanskje seg sjøl. Fy faen for en gjeng!!

Profile  

Post subject: Re: Hvorfor?
PostPosted: 09 May 2010, 15:03 
Klubbdirektør

Enig! Jeg er også forbannet i dag. Men sannheten er vel kanskje at ingen tør å snakke til denne gjengen med pøbler?

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 15:32 
Klubbdirektør

Tenkte veldig mye på flere av de punktene du skrev ned A4tech.
Men KIL er og blir amatører når det gjelder arrangementer, og kongsvinger politiet har jo alltid vært dårlig!

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 18:54 
Trener

A4Tech wrote:
Ja, jeg er fortsatt forbanna over tifoen som gikk til helvette, men det er allikevel en del ting jeg ikke begriper etter en dag som dette:

- Hvorfor er halve den midtre modulen av nye sittetribuna fyllt med engafans, når reglene er klare på at supporterne skal separeres og modulen til venstre (som ble gitt til engafans) ikke er halvfull en gang???

- Hvorfor blir politiet satt ved ståtribuna ved ishallen for å passe på oss (Felt J) og ikke borte ved apekattene fra oslo?

- Hvorfor får klanen bruke reklameskiltene bak mål til å henge opp bannere, mens vi så vidt får lov å holde opp to jæævla bannerne som ikke dekker noen ting???

- Hvorfor får noen engafans stå igjen etter kampen å henge opp Elisabeth Holm-banneret, mens det står 8 vakter å ser på uten å gjøre noe????

- Hvordan kan folk fra eidskogen og odalen komme i vålerengadrakt på Gjemselund å synge "for en gjeng med bønder"????

Makan til elendig sikkerhet og forskjellsbehandling har jeg ikke vært borti før, men når du har en politisjef som er tidligere engafan og sikkerhetsvakter som får ereksjon av å få klanen på besøk så sier det vel kanskje seg sjøl. Fy faen for en gjeng!!

Jeg sendte en mail til sikkerhetsansvarlig for KIL på torsdag om disse tingene, men fikk ikke noe svar. Utrolig provoserende å se den måten disse apekattene fikk lov til å ta seg til rette på Gjemselund på. Jeg kommer til å sende en ny mail til ledelsen av KIL TF for å følge opp den mailen jeg sendte. Jeg håper at ledelsen av KILSK også kan ta opp disse forholdene.

Last edited by David Justice on 09 May 2010, 18:55, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 19:12 
Klubbdirektør

Helt korrekt å sende en mail om dette. Håper du får et svar, og forteller hva svaret inneholdt.

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 21:41 
Grævling

Ikke for å forsvare klubben, men noe kan jeg vel svare på selv:

SÅ lenge billetter ligger ute til åpent salg på nett så er det jo alltid risiko for at bortefans vil kjøpe seg billetter til våre deler av tribunen. Så er det nå slik at det praktiseres forskjellig hos de forskjellige klubber her i landet. Noen steder blir du nektet inngang, eller sendt bort til dine egne supportere hvis du møter opp i ditt lags "bunad" og skal på tribunedelene til hjemmefansen. Mens andre steder gir de faen, som på Vinger. K-feltet var halvtomt ettersom de som heller ville stå, men hadde plass på felt K, fikk lov til å gå over på ståtribunen. Greit nok så lenge den har nok av plass. Hadde uansett blitt fare for liv og helse hvis 600 stk hadde rest seg opp og startet og hoppe på K-feltet.... er jeg redd ;-)

Det er faktisk KIL sitt eget ansvar å lage til et opplegg på feltet til motstanderen hvor de kan henge opp bannere. Det har de ikke på Gjemselund, så når de da plutselig møter på en motstander med fans som kjenner reglene, så ble det vel bare slik at de ga dem lov til å henge opp greiene over reklamen.... de som har betalt for reklameplassen ble sikkert veldig imponert! Når det gjelder våre bannere, og diskusjonen rundt dette, så har nok en og annen fått det litt mer klart for seg hvordan ting egentlig fungerer her i verden, det må nok bare kjøre seg til.

Tja, det dreier seg vel i utgangspunktet om mindreverdighetskomplekser, dårlig selvtillit, svak psyke, stort behov for å føle tilhørighet til noe "større" en furua de bor i, eller noe slikt.

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 21:46 
Klubbdirektør

Så du ikke denne?

"All hoppinga og feiringa blir for mye for den ene bølgebryteren som går i filler så flisene fyker. Tribuneraset er et faktum og folk ligger strødd nedover mot banen. "

http://www.vpn.no/vpn_spesial/xxx_vaalerenga_1_2

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 22:01 
Grævling

Så den? noe jeg skulle svart på i forhold til dette? Kjenner ikke til saken, og ellers så leser jeg ikke det forumet.

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 22:06 
Klubbdirektør

De påstår at det har vært tribuneras, og skylder på manglende sikkerhetstiltak på Gjemselund, etter at de selv har tatt seg til rette ved å forlate de plassene de har på K-feltet. Var dette noe som ble tilatt av vaktene på Gjemselund? Ståtribunen var jo utsolgt, og da skal det jo ikke slippes inn flere der. Nettopp pga av sikkerheten. Det er jo ikke snakk om hvor mange det fysisk er plass til, men hvor mange det er lov til å ha stående der.

Jeg la ut denne linken i tråden KIL-Vålerenga før i dag. Derfor lurte jeg på om du ikke hadde sett den.

Last edited by Libra on 09 May 2010, 22:09, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 22:16 
Grævling

Ja, de fikk lov å flytte seg fra K til ståtribunen, dette var avklart med alle involverte parter. Så får de ellers syte på så mye de orker.

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 22:26 
Klubbdirektør

Det synes jeg var veldig rart og uansvarlig av vaktene på Gjemselund. Det er jo å trosse de reglene som er fastsatt av NFF. For jeg går ut fra at maks tilskuerantall er bestemt ut i fra: Et fast antall plasser på hoved sittetribune, og ditto på den andre sittetribunen. Og deretter så og så mange på hver av ståtribunene. Og at billettene blir solgt ut fra dette.

Det virker veldig amatørmessig hvis vaktene skal lage sine egne ordninger med tilskuerplasser, synes jeg. Og det er vel sannsynligvis ikke lov heller. Slik som det var i går så kunne man jo ha solgt nesten alle sitteplssene på K-feltet en gang til.

Og hvem hadde hatt ansvaret hvis noen virkelig hadde kommet til skade under "tribuneraset", når det var alt for mange tilskuere der? Jo, det hadde vært oss som arrangør det :?

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 22:32 
Grævling

Når jeg skriver at dette var avklart med alle involverte parter så betyr det at også NFF, Klanen (Klanens sikkerhets tjeneste) og VIF har gått med på, og vært enige i dette. Er ikke vaktene på Gjemselund som plutselig har funnet på dette.

Den ståtribunen er uansett mer skikket til å ta seg av stående supportere enn det felt K ville ha vært, hvis folk hadde begynnt å hoppe og danse i hopetall på "stilaset".

Profile  

PostPosted: 09 May 2010, 22:39 
Klubbdirektør

Og enda så våger de å skrive som de gjør? Jeg har ikke ord for hvordan de drittsekkene irriterer meg. De tar seg jo mer til rette enn vi som tilhører Gjemselund. De legger frekt og freidig ut på nettet at vi nesten har ønsket å drepe dem ved å ikke følge de nødvendige sikkerhetsrutiner, etter at de selv har fått det som de vil. Aaarrrg.... :evil:

Profile  

PostPosted: 10 May 2010, 08:50 
Klubbdirektør

For å si det sånn, er det noe som ikke er sikkerhetsmessig forsvarlig, så er det vell felt J og plaststolene som fungerer som rene bjørnefella. Men man skal vell gi en STOR takk for at vi får stå der, er vell første gang i historien at KIL supportere har blitt prioritert på lik linje med piffen. Hadde det ikke vært for Raggen og hans respektable størrelse og meninger så hadde vi stått bak mål!! Og for å si det sånn, da hadde jeg boikotten å støtte laget verbalt i ren protest.

Hvis det var noen som var nær ved å bli drept på søndag var det han som forsvant en støkke ned mot moder jord når trebjelken på øvre rad på felt J knakk!! :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 10 May 2010, 14:43 
Trener

Det som irriterte meg var alle Enga fans som satt der de følte for.
Kan til dels forstå småbarnsforeldre som ikke vil sitte med 400 dritafulle apekatter, men for de hadde felt K vært perfekt.

Var 3stk i 20+ åra i blåstygge drakter som jeg begynte å krangle med på felt A da de syns det var en god ide å stå oppreist å lene seg over rekkverket på nederste rad til høyre for meg. Sikkert fint for de, men jeg så ikke en dritt og heller ikke de til venstre for meg eller de som satt bak dem igjen.

Spurte om de ikke kunne sette seg ned så andre fikk sett og ble oversett, kalte de jævla søppel og da lyd de navnet og lurte på "hvorfor?" Eh, fordi jeg ikke har betalt 180 spenn for å sitte å se den stygge bukseræva di.

Hadde disse hatt kortere lunte kunne jeg fort havnet i bråk, og det var ikke en vakt i nærheten.

For å slippe slike irritasjonsmomenter som kan lede til det ene og det andre burde KIL nekte alle i motstander farger å sitte andre steder enn der de hører hjemme.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]