Endelig slutt på stang ut, deilig å se at andre lider av det problemet for en gangs skyld. Nå har jeg stått bak målet i alle kampene vi har vunnet i år, mulig det må bli ståtribuna på Gjemselund fremover

Ikke verdens beste kamp fra oss i dag, men vi har to perioder hvor vi er klart best. Vi har også overtaket innimellom ellers, men roter også en del i store deler av kampen. Så ett intervju med Patrick Walker før kamp i dag hvor han sier at den dårlige formen sitter i hodet på gutta, men etter å ha sett dem i aksjon må jeg si meg uenig. De er det klart dårligste laget jeg har sett i år, Nystuen henger greit med, de har også bra fart på kantene, men heldigvis slår de over dødlinja når de slår innlegg og treffer de så havner ballen i stengene og ikke i mål.
Variernede kvalitet på laget vårt, men Calle blir bare bedere og bedre i hver kamp. Ørjan er også konge på midten. Den som imponerer meg mest er Henry Joseph, jeg var svært skeptisk til å bruke ham i midtforsvaret, husker ham mot Skeid i fjor hvor han sliter veldig med duellspillet og fysisk fotball. Men han vokser og vokser som midtstopper og er svært kontant i duellspillet, balanserer på grensa til hva som er forsvarlig i forhold til frispark til motstandard, men har marginenen på sin side i langt flere dueller enn det han taper. Som førsteforsvarer er han rå, og heldigvis er Riseth like rå til å sikre. Håkonsen var også god på sin kant. Bobbie er langt bedre enn tidligere, men mot slutten så taper han en del dueller på sin kant.
Kim Holmen og Mame Niang har spisskompetanse, men samtidig har de store mangler som fotballspillere. Kim Holmen må bli bedre i mottak og teknikk, og Niang har slitt med det meste bortsett fra hodedueller. Syns Holmen kommer mer til sin rett i midten enn på kanten, i dag vinner han også noen hodedueller. Niang sliter i store deler av kampen, Nystuen vinner en dueller mot ham, men han var langt mer med i spiller enn tidligere. Han lykkes mer med mottak og avlevering av ball og når han scorer avgjørende mål så kan han være så dårlig han vil i resten av kampen uten at jeg skal bry meg. Fint skudd i første og rydder opp som midtstopper når Sandefjord trykker på helt på slutten. Tony G med 4 poeng på 2 kamper, dette lover bra for fortsettelsen!