KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 15:16

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: NTG Kongsvinger
PostPosted: 05 May 2010, 13:24 
Trener

Noen som har oversikt over "talenetene" på NTG? Jeg synes det er merkelig at man ikke har greidd å få fram en enste Toppidrettsutøver fra det såkalte "toppidrettsgymnaset" hele tiden mens dette har vært på Kongsvinger. NTG Bærum har greidd det, men det virker litt som om NTG Kongsvinger er en b-skole for de som ikke kom inn i Bærum. Nå som KIL er i TL og LYN er i 1.div ville det vært mer naturlig at NTG Kongsvinger burde vært stedet der de beste ville gå for å bli gode fotballspillere.

Om avtalen med NTG snart ikke bærer frukter, bør man revurdere hele avtalen og heller se til ØVS som faktisk har greidd å få frem noen talenter( Linnes, Enkerud) selv om disse har hatt størsteparten av utviklingen i sine lokale klubber.

A-stallen til KIL trenger fornyelse om en sesong eller to og da ville det vært naturlig å fylle opp med talenter fra NTG. Slik situasjonen er i dag, tror jeg det er langt fram for disse talentene.

Skulle vært interessant å vite hvordan NTG jobber mot dette og hvilke spillere de ser på som evt. framtidstjerner. Slik det er nå, utvikler de helt greie 2.div spillere... Problemet er bare at 2. div pr. definisjon ikke er toppidrett og da faller jo hele navnet på gymnaset litt på egen urimelighet.. At det heller ikke er noen fra jr. laget til KIL som er gode nok til å hospitere med A-laget er i seg selv bekymringsfullt..

Profile  

Post subject: Re: NTG Kongsvinger
PostPosted: 05 May 2010, 17:12 
Klubbdirektør

Har hvert å sett en del b og junior kamper, men er ikke mye å rope hurra for. Den eneste sjansen Kil har btil å få frem noen er å lage et eget junior lag. Utenom NTG og ØVS. Slik det var før i tiden. Da vant man jo norway cup og diverse andre cuper.

Profile  

PostPosted: 05 May 2010, 17:42 
Forumlegende

Talentutvikling er absolutt det aller viktigste temaet man kan diskutere. Det er synd det ikke er disse diskusjonene det er mest liv rundt.

At "noe" må gjøres er det jo ingen tvil om. Og det er åpenbart at NTG ikke leverer. Ergo kan ikke de ha noen fortrinn men bli behandlet på lik linje med andre talenter fra andre skoler og ellers i distriktet.

Styret i KIL Toppfotball legger rammene for klubbens framtid. Sjøl om det er sportslig ledelse som står for daglig drift er det styret som må peker ut veien og faktisk bestemmer om talentutvikling er et satsingsområde eller ei. Jeg har allerede henvendt meg til en i styret og "invitert" meg sjøl til å dele tanker om disse tingene i et lengre perspektiv. Alle som er genuint opptatt av talentutvikling bør gjøre samme henvendelse.

Dersom styret velger en vei der man har som målsetning at a-laget skal ha lokale ungutter så må man tørre å se ut og lære av andre klubbers erfaring. Og ikke lene seg tilbake og tenke at en avtale med NTG= talentutvikling. Håper styret, når de får kommet i gang skikkelig tar tak i dette her. Jeg sitrer etter å dele tanker og ideer. Som slett ikke er originale men ligner veldig på det mange andre klubber driver med. Man trenger ikke finne opp kruttet på nytt, man kan dog lære å utnytte det på best mulig måte.

Last edited by Karlsen on 05 May 2010, 17:43, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 22 May 2010, 17:56 
Grævling

Nå har dette laget surra bort poeng mot det ene og det andre av mindre kjente lag i "distriktet" til nå i årets serie, så går de faen meg i dag bort og knuser fjorårets finalist i NM for junior, i årets jr-cup!!!

4-1 over Stabæk på Gjemselund er jo knallsterkt, uten at jeg har noen anelse om hva fiffen fra Stabæk møtte opp med. Linnes var vel med i dag og herjet etter det jeg har hørt. Men det er vel andre som var på kampen i dag som kan komme med et mer detaljert ref. fra kampen håper jeg.

Profile  

PostPosted: 22 May 2010, 19:02 
Kaptein

Raggen wrote:
Nå har dette laget surra bort poeng mot det ene og det andre av mindre kjente lag i "distriktet" til nå i årets serie, så går de faen meg i dag bort og knuser fjorårets finalist i NM for junior, i årets jr-cup!!!

4-1 over Stabæk på Gjemselund er jo knallsterkt, uten at jeg har noen anelse om hva fiffen fra Stabæk møtte opp med. Linnes var vel med i dag og herjet etter det jeg har hørt. Men det er vel andre som var på kampen i dag som kan komme med et mer detaljert ref. fra kampen håper jeg.

bra :)

Profile  

PostPosted: 22 May 2010, 19:16 
Klubbdirektør

Veldig bra. På tide med en opptur der igjen. :P

Profile  

PostPosted: 25 May 2010, 13:13 
Forumlegende

Men vi kan ikke nå lene oss tilbake og si at vi er GODE på talentutvikling etter ett godt resultat. Jr laget til KIL toppfotball spiller IKKE i interkretsserien. Det er et problem faktisk. KIL T. hadde hatt lag der om de haddde valgt å hente de beste lokale spillerne og satset på dette laget.

Profile  

PostPosted: 25 May 2010, 19:03 
Saftblander

Folk må skjønne at NTG ikke er den riktige veien. Se opp for gutta på idrettslinja. Linnes er ikke den eneste der. Mange som herjer på 3. div nivå i andre klubber også. Noe for fremtiden. Ntg begynner å sope spillere nå. La ungutta gå på en vanlig skole med et teoretisk fag som treningslære. Trur det er den riktige veien. Linnes som går der har jo kommet langt. Digerud og dissa gutta kom ikke langt.

Profile  

PostPosted: 25 May 2010, 19:38 
Klubbdirektør

Det er ikke så vanskelig for mange å hevde seg i 3 div. Men det krever så mye mer i eliten at det kanskje er 2 av 100 som for det til. Hjelper ikke bare å ha talent i fotball. Er mye som kreves for å klare den overgangen.

Profile  

PostPosted: 25 May 2010, 19:48 
Saftblander

Å hevde seg i 3. div som 17 åring er bra jo. Akkurat det Linnes har gjort. Hvem av jr gutta på KIL TF kommer til å nå lenger enn Martin Linnes, Chr. Haugen eller Ola Erling Korbøl? Ingen.

Profile  

PostPosted: 25 May 2010, 20:21 
Grævling

Det første som må gjøres i Kongsvinger og distriktene rundt, er å få survepadder i forskjellige klubber, miljøer, skoler, med all verdens forskjellige linjer.... TIL Å SNAKKE SAMMEN, OG BLI ENIGE!!

Alle er vel enige om at det viktigste er å få frem talenter, flest mulig, og få de til å nå lengst mulig. Om de kommer fra Sander, Åbogen, Bruvoll eller bor under gamlebrua på VInger burde ikke vært noe tema. Om de går på idrettslinja, fotballinja, snekkerlinja eller tar hårføner & permanentkurs på NAV burde også være av mindre betydning.

Profile  

PostPosted: 25 May 2010, 21:51 
Kaptein

Jeg mener det også er viktig at vi får et av de lokale lagene opp i 2. divisjon for å få bedre matching for talentene.
Det er ikke nok at de største talentene spiller i 3. divisjon, som de ofte gjør hvis de er nesten gode nok for A-laget.

Og det er fortsatt mange talenter i distriktet. Vi må bare tørre å satse på dem og gi dem sjansen.
Det virker som Tony tør å la unggutta få sjansen.
Gerson og Linnes er spillere vi skal ha stor nytte av fremover!

Profile  

PostPosted: 12 Jun 2010, 21:05 
Klubbdirektør

Og da var cup-eventyret ute for denne gang. Tapte vel 8-2 for Follo ! Flaut,etter å ha slått Stabæk i forrige runde !!

Profile  

PostPosted: 12 Jun 2010, 21:10 
Kaptein

Synd det.
bra prestasjon at de slo Stabæk i forrige runde!
og juniorgutta får gi alt i 3. divisjon så rekruttlaget holder seg i 3.div :)

Profile  

PostPosted: 24 Sep 2010, 23:06 
Klubbdirektør

Fant ikke noe annet sted å poste dette, men det handler om unge spillere http://origo.no/-/bulletin/show/597487_ ... -snarveier

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]