ljunghed wrote:
Karlsen,
Har du ngn träningsrapport?
Jepp. For det første, denne svensken er meget engasjert, han bruker hele kroppen da han coacher. Det liker jeg! Videre kan han variere mellom å være engasjert og høyrøstet til hele gruppa, for så å gå bort å snakke normalt med en spiller under coahinga. Fin variasjon:) Han sier ifra engasjert når det er noe han ikke liker. Og han er akkurat like engasjert når han skal rose!
Startet med en pasningsøvelse, vinkler, bevegelse og framover.
Så over til spilløkta der han drillet flere mulige 11ere (vanskelig å si hva han går for mot Viking). Bevegelse uten ball, helhjerta løp var noe han jagde på. Videre stoppet han spillet når en KIL spiller slo opp på en stillestående feilvendt spiller. Man fikk beskjed om at skulle man spille på feilvendt måtte det være en i bevegelse som kunne vende opp og få ballen framover!
Det siste jeg så før jeg gikk var terping på dødballer imot. Cornere og diverse frisparkvarianter i mot. Han stoppet opp etter hvert forsøk og gikk inn og coachet. Han ville ha aggeressivitet og forsvarspillere som vant dueller i egen boks. Pluss at han justerte posisjoneringen til linja/forsvarsfirern i forhold til hvor høyt de skal stå kontra hvor frisparket går fra.
Dette er en trener helt etter mitt hjerte!