KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 20:39

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 326 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Next
Author Message
 Post subject: Re: Ny trener!!
PostPosted: 27 Apr 2010, 17:04 
Klubbdirektør

Heisann: På hvilken måte kan man skape trygghet når det gjelder framtidige fotballtrenere da? I og med at dette vel er det eneste yrket på jord hvor det er mulig å ansettes uten prøvetid, og hvor man kan gå på dagen - uansett kontraktens innhold.

Det er i så fall en falsk trygghet.

Last edited by Libra on 27 Apr 2010, 17:07, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 27 Apr 2010, 18:08 
Forumlegende

Å utrope det til genistrek er vel noe i overkant, jeg venter i hvertfall til VM pausa med å gjøre det, er så mye mer glad i etterpåklokskap ;) :lol:

Profile  

PostPosted: 27 Apr 2010, 18:14 
Forumlegende

Ok, ordet genistrek var nok en smule sterkt:P Dog er konseptet greit. Og han svensken sier selv at han har lyst til å komme tilbake etter VM. Prøvetid er bra for alle parter. For feilansettelse bør være ikke-tema med vår økonomi. Men ejg har trua på fyren og trua på at vi ser han igjen etter VM her på Vinger.

Profile  

PostPosted: 27 Apr 2010, 18:17 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
mikeb wrote:
Å utrope det til genistrek er vel noe i overkant, jeg venter i hvertfall til VM pausa med å gjøre det, er så mye mer glad i etterpåklokskap ;) :lol:

Så enig så enig :wink:

Synd å måtte si det, men her trur jeg det blir litt å svare for når VM-pausa inntreffer.. :?

Som regel en optimistisk sjel, men her faller jeg fra gitt.. Får meg ikke til å skjønne detta opplegget å på hvilken måte dette skal skape trygghet :?

Profile  

PostPosted: 27 Apr 2010, 18:25 
Klubbdirektør

Roller wrote:
mikeb wrote:

Synd å måtte si det, men her trur jeg det blir litt å svare for når VM-pausa inntreffer.. :?

Som regel en optimistisk sjel, men her faller jeg fra gitt.. Får meg ikke til å skjønne detta opplegget å på hvilken måte dette skal skape trygghet :?

Hva var så trygt med ansettelsen til Amundsen da? Det er da vel bra at begge parter får en mulighet til å prøve hverandre ut i 6 uker? Så man slipper å gjøre feil ansettelse igjen.
Jeg er enig i at det er en uvanlig løsning, eller uvanlig at den kommer i denne delen av sesongen. Men det var jo ikke noe annet som skjedde i praksis da Tom Nordlie kom til oss.

Pst..du bør endre bostedsadressen din :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 27 Apr 2010, 18:36 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Libra wrote:
Roller wrote:
mikeb wrote:

Hva var så trygt med ansettelsen til Amundsen da? Det er da vel bra at begge parter får en mulighet til å prøve hverandre ut i 6 uker? Så man slipper å gjøre feil ansettelse igjen.
Jeg er enig i at det er en uvanlig løsning, eller uvanlig at den kommer i denne delen av sesongen. Men det var jo ikke noe annet som skjedde i praksis da Tom Nordlie kom til oss.

Pst..du bør endre bostedsadressen din :mrgreen:

:) Inntil vi har noen trenere som blir litt lengre en det jeg kan se på nåværende tidspunkt blir den stående :wink: Men du skal se.. en dag så er den endret.. :wink:

Profile  

PostPosted: 27 Apr 2010, 18:39 
Klubbdirektør

:mrgreen:

Profile  

PostPosted: 27 Apr 2010, 18:51 
Saftblander

Dette synes jeg virker lite fremtidsrettet.. Det beste som KAN skje er at han får skikke på laget og overtar permanent etter fotball-VM.

MEN: - Hva tenker gutta over at dem skal trenes av en mann i kun 6 kamper?

- Hva skjer i fotball-vm pausen? Går det bra for et lag i bunnen å måtte trene i en måned uten sin "faste" trener tilstedet?

- Hva og hvilke tanker har styret om fremtiden etter fotball-vm?

Profile  

PostPosted: 27 Apr 2010, 19:04 
Klubbdirektør

Er enig med Roller her. Når ledelsen sier: Nå er det fokus framover. Vi har en avtale med Tony fram til 10. juni i år. Så får vi se om vi skal forlenge den avtalen, sier Braaten. Hvor mange trenere skal dem prøve før dem er fornøyd? 3-5 eller 10 stk. Man kan ikke forvente undre på 44 dager. Er dem ikke fornøyd da så ansetter dem en til i 44 dager og fortsetter slik ut sesongen. Enda sier Braaten at han tenker langsiktig. Da går han jo imot det han sier og mener her

Profile  

PostPosted: 27 Apr 2010, 20:08 
Forumlegende

Janko wrote:
Er enig med Roller her. Når ledelsen sier: Nå er det fokus framover. Vi har en avtale med Tony fram til 10. juni i år. Så får vi se om vi skal forlenge den avtalen, sier Braaten. Hvor mange trenere skal dem prøve før dem er fornøyd? 3-5 eller 10 stk. Man kan ikke forvente undre på 44 dager. Er dem ikke fornøyd da så ansetter dem en til i 44 dager og fortsetter slik ut sesongen. Enda sier Braaten at han tenker langsiktig. Da går han jo imot det han sier og mener her

Men igjen, vi har ikke råd til feilansettelser. Heldigvis gikk Amundsen på egenhånd. Det har man jo ingen garanti for i framtida at trenere selv pakker sakene når ting ikke er som de skal.

Nå får svensken og spillerne en innkjøringsperiode i hop. Og da finner man ut om det er rom for videre samarbeid. Dette kan være alt fra en innertier med han som trener til en gedigen fiasko.

Om alt matcher er jeg ganske sikker på at det blir Gustavsson framover etter Verdsmeisterskapen også

Profile  

PostPosted: 27 Apr 2010, 20:11 
Forumlegende

Libra wrote:

Jo, til de grader forskjellig.
TN fikk jobb ut sesongen.
Når sesongen er ferdig pakker alle ihop.
TG ansettes ut vårsesongen.
Det kommer en høstsesong i samme sesongen...

Profile  

PostPosted: 27 Apr 2010, 20:16 
Klubbdirektør

Det er vel en form for redningsmann som kommer inn nå også? Inntil videre? Vi har jo ikke mulighet til å vente helt fram til høsten med å begynne og sanke poeng. Det må skje nå med en gang. Og det er vel "denne jobben" de først og fremst trenger Tony til. I første omgang. Og så vil de evaluere når dette er fullført.

Profile  

PostPosted: 27 Apr 2010, 20:23 
Forumlegende

Jeg likte denne løsningen.
Genistrek - ja.
Slik situasjonen er.

Eggen sa nei, Mjelde sa nei, Nordlie ville sagt ja, men ingen ville ha ham...
Det er nok ikke bare bare å finne en trener her og nå som kan ansettes på lang sikt.
Altså en av høy kvalitet.

TG er øyensynlig én man har tro på kan utrette "mirakler".
Tross alt har han vunnet Intertoto med Hammarby.
Da har du tross alt noen gode egenskaper og er litt lur og smart.

Jeg liker det han sier ifølge kil.no
"Før jeg sa ja, så jeg nøye på spillerne og jeg har sett at det er mye spisskompetanse og et enda større potensial i alle spillerne som vi må få ut. Jeg vil være en vekkerklokke som skal få spillerne til å innse alvoret, og få ut potensialet til spillerne, forteller Gustavsson."
http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2465

Dette er jo faktisk det som kan redde KIL nå.
Man kan ikke *bygge* et lag fra grunnen av nå.
Det skulle skjedd i vinter det.

Når han sier at det finnes mye spisskompetanse og potensiale, så tror vi ham på det.
At han ser dette, og jeg er faktisk veldig enig.
Måtte han ha rett og måtte han være katalysatoren som får spisskompetansen og potensialet til å blomste.

Så kan Åge Steen kle seg i burka...

Profile  

PostPosted: 27 Apr 2010, 20:27 
Klubbdirektør

Han hadde i hvert fall med seg masse positiv energi - det var det jeg merket meg, og har en helt annen "stil" enn de andre trenrerene som har vært her. Har tro på at en slik som han kan tilføre det som er nødvendig. Jeg håper i hvert fall det!

Profile  

PostPosted: 27 Apr 2010, 20:44 
Trener

Libra wrote:
Han hadde i hvert fall med seg masse positiv energi - det var det jeg merket meg, og har en helt annen "stil" enn de andre trenrerene som har vært her. Har tro på at en slik som han kan tilføre det som er nødvendig. Jeg håper i hvert fall det!

Nettopp, en helt annen type enn denne Amundsen. Jeg likte Tony Gustavsson umiddelbart.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 326 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]