KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 09 Sep 2025, 11:46

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 86 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
PostPosted: 25 Apr 2010, 22:44 
Materialforvalter

Jeg får lyst til å grine. Har fulgt med KIL siden forrige gang de var i toppserien, og blir forferdelig trist av det som vises nå. Kan ikke angripe spillerne, det sitter i hodet. Tenk, de spilte uavgjort mot Lillestrøm, det samme som RBK gjorde i dag, i Trondheim.
Det er derfor ikke gutta ute på banen vi bør rette hovedskytset mot, men de som står bak. Amundsen var en katastrofe og nå har stakkars Eide ansvaret. Han kan sikkert være en utmerket assistent, men som hovedtrener holder han ikke på dette nivået. Det trengs en trener som kan ta tak i spillerne. Da nytter det ikke med en ny tredjerangs trener. Spillerne kan ikke ha det avgjørende ordet om hvem som skal trene dem. De har bevist at de trenger en sterk leder selv om det tidvis kan oppfattes som ubehagelig. En trener som kan få spillerne til å yte maksimalt. Nå har det blitt jobbet med å skaffe en ny trener siden Amundsen forsvant. Jeg vet ikke hva som skjer, men dersom sportslig leder har gjort jobben sin har trolig en rekke mulige trenere vært kontaktet med et negativt resultat. Nå er en løsning nært forestående, står det på avisas nettsider i kveld. Løsningen har ligget i dagen siden Amundsen forsvant, men mange ønsker tydeligvis ikke å akseptere det åpenbare, at Tom Nordlie er den eneste treneren som kan redde KIL.

Profile  

PostPosted: 25 Apr 2010, 22:48 
Klubbdirektør

Nå blir det i tillegg påstått fra en som kommenterer i Glåmdalen at trenerteamet var på byen i natt sammen med lokale 18-åringer. Akkurat det tror jeg ikke på!

Profile  

PostPosted: 26 Apr 2010, 13:22 
Klubbdirektør

Vi har hatt veldig tøffe kamper så langt, og personlig forventet jeg aldri noe poeng borte mot Haugesund heller(Tippet 4-0). Neste kamp mot Viking tror jeg vi får vår første hjemmetrepoenger, og da er vi gang igjen :)

Man må se litt på hva slags kamper vi har hatt

Profile  

PostPosted: 26 Apr 2010, 13:57 
Reserve

A4Tech wrote:
Vi har hatt veldig tøffe kamper så langt, og personlig forventet jeg aldri noe poeng borte mot Haugesund heller(Tippet 4-0). Neste kamp mot Viking tror jeg vi får vår første hjemmetrepoenger, og da er vi gang igjen :)

Veldig tøffe kamper så langt? Så da blir det lettere utover? Tja Viking, Sandefjord, Vif, Start, Molde, Brann og Rosenborg høres da greie ut... Nei det finnes ingen lette kamper i denne div og spiller man slik som i går vil vi tape alle utover garanter. Laget er rett og slett for dårlig dette har jeg sagt fra dag en, at Bobby får spille er bare utrolig han taper ofte kampene for oss. Når man i tillegg ikke har spisser et angrep som holder nivået så har vi ikke en sjans i helvete. Laget trenger forsterkninger både i forsvar og angrep helst to i vært ledd, midtbanen holder seg greit på en veldig god dag.

Profile  

PostPosted: 26 Apr 2010, 14:27 
Saftblander

Tror ikke man kan skylde på vanskelige kamper. Alle kampene i Tippeligaen er vanskelige. De siste kampene har ikke vært så aller verst. Det har vært en fremgang, men det dem presterte i går holder ikke til seier mot et 3 divisjonslag en gang. Alt for tamt.

Når det er sagt, så er det på langt nær ingen krise, så lenge dette ikek gjentar seg så mange ganger til. Nå er nok spillerne sinte på seg selv og revansjesugne. Da slår dem Viking på Gjemselund!

Profile  

PostPosted: 26 Apr 2010, 14:54 
Klubbdirektør

A4Tech wrote:

Det var nok flere enn deg som tippet tap i går. Men en ting er å tape denne kampen fordi vi er dårlige. En annen ting er å tape kampen fordi spillerne ikke gidder å yte noen innsats. Og det er vel nettopp det siste frustrasjonen på forumet bygger på etter gårdagens kamp mot Haugesund. Det er selvsagt viktig å understreke at jeg ikke har sett kampen selv, men innsatsen igår virket til å være svært laber.

Jeg har alltid vært av den oppfatning av at hvis spillerne gjør sitt beste, så er det (på en måte) greit at vi taper. Derfor var ikke gårdagens tap greit.

Når det er sagt. Ingen kamper i Tippeligaen er enkle. Mulig jeg motsier meg selv litt her nå, men Haugesund er vel et lag vi burde hengt bedre med mot, selv på deres hjemmebane. Dette gjelder forsåvidt mot begge de to andre nyopprykkede. Vi klarte det mot Hønefoss, dessverre ikke Haugesund. Så får vi heller håpe at ting bedrer seg til Viking kampen, og selvsagt borte mot Sandefjord.

Last edited by ManUtd on 26 Apr 2010, 14:55, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 26 Apr 2010, 15:23 
Trener

Libra wrote:
Nå blir det i tillegg påstått fra en som kommenterer i Glåmdalen at trenerteamet var på byen i natt sammen med lokale 18-åringer. Akkurat det tror jeg ikke på!

Dette er antagelig bare tull, men det virket vel mer som hele laget minus Thomas Myhre hadde tatt seg en skikkelig fest på lørdag. Mulig Torp gikk til sengs litt før de andre i så fall for han vant faktisk noen dueller i andre omgang.

Profile  

PostPosted: 26 Apr 2010, 15:36 
Reserve

kommentaren i Glomdalen bygger nokk på fakta denne gangen,desverre..så kansje det er en grunn til at gutta leverte så dårlig i går??? de så ikke ut som ett vinnerteam da de entret banen heller,det var ikke antydning til et smil hoss noen av dem. 8)

Profile  

PostPosted: 26 Apr 2010, 15:43 
Spiller

blakset wrote:
kommentaren i Glomdalen bygger nokk på fakta denne gangen,desverre..så kansje det er en grunn til at gutta leverte så dårlig i går??? de så ikke ut som ett vinnerteam da de entret banen heller,det var ikke antydning til et smil hoss noen av dem. 8)

viss dette er fakta, bør klubben komme med en pressemelding fortest mulig!
Burde kansje gjøre det uansett, er ikke noe særlig med slike rykter.

Profile  

PostPosted: 26 Apr 2010, 15:52 
Klubbdirektør

Helt enig at det er dårlig når det gjelde måten vi taper på. Den ser jeg. Når det gjelder kommende kamper kontra spilte kamper så mener jeg at vi har hatt et tøft program så langt ja.

Godset borte (Et av de beste hjemmelagene i fjor)
Odd hjemme (En av medaljekandidatene)
Tromsø borte (vi vinner aldri i nord-norge)
ålesund hjemme (her er jeg enig i at vi burde hatt poeng)
Hønefoss borte (vi fikk 3 poeng)
LSK hjemme (1 poeng)
Stabæk borte (Kanskje en av de vanskeligste bortekampene)
Haugesund borte (Alle ser hvor gode de er hjemme)

Kommende kamper:

Kongsvinger – Viking (Her bør vi kunne ta 3)
Sandefjord – Kongsvinger (Her er det muligheter for 1 og kanskje 3)
Start – Kongsvinger (Forventer egentlig ikke noe her)
Kongsvinger – Molde (Her er det hvertfall mulig med poeng)
Rosenborg – Kongsvinger (0 poeng seff)
Kongsvinger – Brann (Mulighet til 3 poeng)
Kongsvinger – Strømsgodset (3 poeng)
Vålerenga – Kongsvinger (0 poeng)
Kongsvinger – Tromsø (Her kan det bli 3 poeng)

Ganske mye enklere spør du meg, selv om ingen kamper er enkle i TL

Profile  

PostPosted: 26 Apr 2010, 16:38 
Klubbdirektør

blakset wrote:

Ja, det virker dessverre troverdig, det som ble påstått. Men det gjaldt jo "bare" trenerteamet- minus Vidar Riseth- og ikke gutta.

Last edited by Libra on 26 Apr 2010, 16:38, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 26 Apr 2010, 18:51 
Trener

Dette ryktet har jeg ikke noe tru på. Alle kan lage seg en konto på Glåmdalen.net å skrive piss om KIL. Se på han Jan J feks.

Profile  

PostPosted: 26 Apr 2010, 18:56 
Trener

Libra wrote:
blakset wrote:

Ja, det virker dessverre troverdig, det som ble påstått. Men det gjaldt jo "bare" trenerteamet- minus Vidar Riseth- og ikke gutta.

Men ærlig talt....

Hva er det som er så ille med at Eide evt. har tatt seg noen øl på lørdagskvelden? Så vidt jeg kunne bedømme fra tv-bildene så var det ingenting i veien med ham på søndag. Ikke skal han løpe heller. Og jeg husker godt landslagslegen i skiskyting som beordret Liv Grete Skjelbreid Poiree m.fl til å ta et par glass vin før de la seg (dagen før konkurranse)...

Men det var jo en dame som skrev det innlegget på Glomdalen, så kanskje hun er litt sjalu og er hemmelig forelsket i Eide?

Ikke vet jeg om det er sant eller ikke, men om det er sant så ser jeg ikke hvorfor vi skal leke foreldre og legge oss i det. Med mindre han kom ravende tilbake ved frokosten så ser jeg ikke noe problem i det hele tatt (og det er ingen som har påstått at det har skjedd heller). Så who cares....

Syns Glomdalen og debattantene her kan fokusere på talentløse feil i forsvaret, som faktisk er det som senket oss i denne kampen.

Profile  

PostPosted: 26 Apr 2010, 19:02 
Klubbdirektør

Treneren bør jo stille opplagt og klar i hodet på kamp da...Og det er sikkert ikke særlig inspirerende for spillerene med fylleånde fra sjefen...

Men ikke vet jeg om det er sant eller ikke.

Profile  

PostPosted: 26 Apr 2010, 19:44 
Trener

A4Tech wrote:
Helt enig at det er dårlig når det gjelde måten vi taper på. Den ser jeg. Når det gjelder kommende kamper kontra spilte kamper så mener jeg at vi har hatt et tøft program så langt ja.

Godset borte (Et av de beste hjemmelagene i fjor)
Odd hjemme (En av medaljekandidatene)
Tromsø borte (vi vinner aldri i nord-norge)
ålesund hjemme (her er jeg enig i at vi burde hatt poeng)
Hønefoss borte (vi fikk 3 poeng)
LSK hjemme (1 poeng)
Stabæk borte (Kanskje en av de vanskeligste bortekampene)
Haugesund borte (Alle ser hvor gode de er hjemme)

Kommende kamper:

Kongsvinger – Viking (Her bør vi kunne ta 3)
Sandefjord – Kongsvinger (Her er det muligheter for 1 og kanskje 3)
Start – Kongsvinger (Forventer egentlig ikke noe her)
Kongsvinger – Molde (Her er det hvertfall mulig med poeng)
Rosenborg – Kongsvinger (0 poeng seff)
Kongsvinger – Brann (Mulighet til 3 poeng)
Kongsvinger – Strømsgodset (3 poeng)
Vålerenga – Kongsvinger (0 poeng)
Kongsvinger – Tromsø (Her kan det bli 3 poeng)

Ganske mye enklere spør du meg, selv om ingen kamper er enkle i TL

Odd ligger på 12. plass i TL med 8 poeng. Liten tvil om at vi burde vunnet den hjemmekampen, likeså den mot LSK hvis ikke Bobbie DaCruz hadde bommet på sin kanonsjanse. Likeså burde vi i hvertfall hatt 1 poeng mot Ålesund, altså 6 poeng mer og 10 totalt etter 8 runder. Utfallet av slike hjemmekamper er forskjellen på nedrykk eller ikke.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 86 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]