mikeb wrote:
Raggen wrote:
Hvis det nå er slik at halve stallen, og halvparten av øvrige ansatte forsvinner hvis TN kommer tilbake, så er det vel rasjonellt nok å ikke gå videre med denne tanken. KIL har ikke økonomi til å kunne erstatte slike mengder med folk på et blunk. Det hadde de ikke økonomi til I FFK en gang, selv om det virkelig hadde vært på sin plass der nede med de suppehuene de har/hadde i spillergruppa og ledelsen.
Nå er vel spillerne under kontrakt og kan ikke bare forsvinne fordi man får inn en ny trener, men jeg er jo enig i det at dersom en stor del av spillerne ikke klarer å samarbeide med Tom Nordlie så kan det bli vanskelig å ha han som trener. Er jo bare å se hvordan det gikk med FFK. Om ikke Tom har blitt snill som ett lam etter alt oppstyret han skapte i fjor da.
Nå må man vel egentlig stille noen spørsmål rundt hvor stor en eventuell motvilje er. Syns hele den greie med rykter om at folk ikke liker Tom er noget spesiell.
"Halvparten" av stallen ble jo tross alt håndplukket av Tom pga gode relasjoner og tidligere erfaringer de hadde hatt sammen. Av de som forsvant etter fjorårssesongen så var vel 100% spillere som ikke hadde tidligere relasjoner med Tom, og ser ikke helt at de nye skulle ha noen stor motsetning mot Tom. Det vil si at det kun er noen spillere som var i klubben før Tom kom som logisk sett burde ha en motsetning mot ham. Det er ikke flere og viktigere spillere enn at jeg vil si "voks opp" til både dem og Nordlie. Uenigheter kan legges til side. Mennesker har alltid konflikter, det er det som tar verden videre og skaper fremskritt. Om man kan snakke sammen kan dette løses....
Så kan ikke helt se at "halvparten" av stallen som betyr noe gir seg om Nordlie kommer. Og de som gjør det er vel ikke verdens beste spillere, så har vansker for å se at andre TL-klubber står i kø for å signere dem.
"Halvparten" av øvrige ansatte er jo relativt få..... Eide vet vi har god kjemi med Nordlie. Ringer ham jo for å be om råd og bruker ham som mentor.... Om han keepertreneren og Morten Kristiansen har noe problem med Nordlie vet jeg ikke, men en av de må ha det siden vår siste ansatte er Vidar Riseth....
Så lenge halvparten som har god kjemi med Nordlie inkluderer Eide er jeg happy.
De frivillige derimot er en annen skål. Håper de tar imot Tom med åpne armer og viser at alt som betyr noe er klubben. Så ser ikke helt de lukkede dørene her....