KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 20:10

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 454 posts ]  Go to page Previous  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31  Next
Author Message
 Post subject: Re: Tom Nordlie!!
PostPosted: 19 Apr 2010, 12:29 
Forumlegende

Vi får leke eller ta det alvorlig.
KIL ligger på nedrykk etter kvart sesong.
Poengene man har mistet kommer aldri igjen.
Det er ingen som nullstiller tabellen av medlidenhet.

Om KIL hadde måttet starte med -5 poeng, hadde det blitt ramaskrik.
Nå har man -5 opp til Haugesund som man rykket opp sammen med.

Man kan jo ikke ha trenere som styres av noen "utenfor".
Det mener nok ingen seriøst.

Det er naivt å tro at skal ordne seg uten kvalitetsmessige grep nå.
KIL ligger veldig dårlig an i løypa og det må man bare innse.
Greit at noen synes nedrykk er ok, men det er nok ikke alle som syens det.

Profile  

PostPosted: 19 Apr 2010, 19:01 
Reserve

Jeg kan virkelig ikke se en annen trener en Tom N som er aktuel kontra evt Eide men sisnevte blir for urutinert i denne ligaen. Er Tom villig til å skrive en 2-3 år kontrakt med fornuftig lønn så er vi virkelig heldige. Han har gjort mye for klubben samt han har hjertet på riktig plass så jeg håper virkelig at vi får han tilbake. Han skaper mye blest rundt klubben som er verdt mange hundre tusen samt han er virkelig en av Norges beste trenere..

Profile  

PostPosted: 19 Apr 2010, 19:23 
Klubbdirektør

Heisann wrote:
Jeg kan virkelig ikke se en annen trener en Tom N som er aktuel kontra evt Eide men sisnevte blir for urutinert i denne ligaen. Er Tom villig til å skrive en 2-3 år kontrakt med fornuftig lønn så er vi virkelig heldige. Han har gjort mye for klubben samt han har hjertet på riktig plass så jeg håper virkelig at vi får han tilbake. Han skaper mye blest rundt klubben som er verdt mange hundre tusen samt han er virkelig en av Norges beste trenere..

Enig :!:

Profile  

PostPosted: 19 Apr 2010, 20:41 
Forumlegende

Det haster, uansett hvem.
http://www.glomdalen.no/kil/article5077722.ece
Sier Riseth.
Enig i det.

Profile  

PostPosted: 19 Apr 2010, 21:08 
Saftblander

Heisann wrote:

+1

Det er lov å håpe, selv om jeg har mine tvil.

Profile  

PostPosted: 19 Apr 2010, 21:22 
Klubbdirektør

Ja, det er lov å håpe. Jeg skjønner i hvert fall ikke vitsen med å dra inn en ny og ukjent trener, som ingen aner hvordan vil lykkes verken med laget eller omgivelsene. Jeg har blitt meget skeptisk etter den mislykkede ansettelsen av Amundsen.

Blir det ikke Nordlie, så bør Eide fortsette som hovedtrener.

Men det haster med en avgjørelse!

Profile  

PostPosted: 19 Apr 2010, 22:24 
Grævling

For de som mener Eide bør ta over så haster det vel ikke så veldig, han er da der allerede, og gjør nok så godt han kan ;-)

Profile  

PostPosted: 19 Apr 2010, 22:40 
Klubbdirektør

Jeg mener mest overfor gutta. At de vet hvem som er hovedtrenereren sin snart :wink:

Det ble sagt mye pent om Eide under livesendingen til VG i går. At han var et usedvanlig trenertalent, og at man bare kunne lure på hva han kan prestere om ca. 10 år. I det lå det vel at de også mente at han nå er litt for ung og fortsatt har en del å lære i forhold til det å være hovedtrener for et lag i tippeligaen.

Profile  

PostPosted: 19 Apr 2010, 23:15 
Grævling

Jeg vet ærlig talt ikke om han egentlig har så mye mer å lære. Ser jo stadig vekk at tidligere spillere bare kan vasse inn i en trenerjobb etter å ha avsluttet som spiller. Mange av dem har selvfølgelig gode forutsetninger for å klare jobben som trener etter årevis som spiller, men det skal liksom litt mer til i utgangspunktet. Eide tror jeg bare har en eneste ting "mot seg", alderen. Det er nok ikke like lett å være sjefen på feltet når halvparten av de du skal lede er eldre enn deg.

Profile  

PostPosted: 19 Apr 2010, 23:21 
Klubbdirektør

De fleste av dem er vl rundt 35 år? Det er klart at det blir litt rart for de som er nesten 10 år eldre enn han. Ellers er det dessverre ofte sånn at erfaring har sammenheng med hvor mange år man har holdt på med noe, uansett hvor dyktig man er.

For all del..jeg begynner ikke å grine, hvis Eide blir trener :) Men jeg synes han er litt rolig under kamper bl.a. Kan liksom ikke forestille meg han rope og være engasjert nok. Han er så utrolig sindig og rolig :wink:

Profile  

PostPosted: 20 Apr 2010, 12:06 
Forumlegende

ivo wrote:
Det haster, uansett hvem.
http://www.glomdalen.no/kil/article5077722.ece
Sier Riseth.
Enig i det.

Ja det haster. Dog er hastverk lastverk. Da kan man fort ta den første og beste man "dumper borti" fordi vedkommende har et ok kjent navn..

Blir spennende dette.

Men jeg blir mer og mer Eide-fan. Når det er slik at det sitter folk med myndighet i KIL Toppfotball som absolutt IKKE vil ha Nordlie så er det ingen vits i å rope på han lenger. Selv om det neppe finnes noen rasjonell grunn til å ikke ville ha Nordlie...

Eide er da mannen!!

Profile  

PostPosted: 20 Apr 2010, 12:29 
Grævling

Hvis det nå er slik at halve stallen, og halvparten av øvrige ansatte forsvinner hvis TN kommer tilbake, så er det vel rasjonellt nok å ikke gå videre med denne tanken. KIL har ikke økonomi til å kunne erstatte slike mengder med folk på et blunk. Det hadde de ikke økonomi til I FFK en gang, selv om det virkelig hadde vært på sin plass der nede med de suppehuene de har/hadde i spillergruppa og ledelsen.

Profile  

PostPosted: 20 Apr 2010, 12:42 
Forumlegende

Raggen wrote:
Hvis det nå er slik at halve stallen, og halvparten av øvrige ansatte forsvinner hvis TN kommer tilbake, så er det vel rasjonellt nok å ikke gå videre med denne tanken. KIL har ikke økonomi til å kunne erstatte slike mengder med folk på et blunk. Det hadde de ikke økonomi til I FFK en gang, selv om det virkelig hadde vært på sin plass der nede med de suppehuene de har/hadde i spillergruppa og ledelsen.

Nå er vel spillerne under kontrakt og kan ikke bare forsvinne fordi man får inn en ny trener, men jeg er jo enig i det at dersom en stor del av spillerne ikke klarer å samarbeide med Tom Nordlie så kan det bli vanskelig å ha han som trener. Er jo bare å se hvordan det gikk med FFK. Om ikke Tom har blitt snill som ett lam etter alt oppstyret han skapte i fjor da.

Profile  

PostPosted: 20 Apr 2010, 12:48 
Klubbdirektør

Dette er så bakstreversk at jeg har ikke ord...Hva godt kan det komme ut av å hente inn en trener som ikke aner hva han går tìl? Amundsen visste det jo ikke en gang. Enda så mye han pratet om at han endelig hadde kommet "hjem". Og Eide er jo tydeligvis heller ikke aktuell iht KIL-ledelsen.

Profile  

PostPosted: 20 Apr 2010, 12:55 
Kaptein

Quote:
– Hva klubben tenker vet jeg ingen ting om. Det viktigste er at de ikke handler i panikk. Jeg vet ikke om klubben ønsker en redningsmann ut sesongen, eller en mann som vil være over flere år. Øyvind Eide er mer enn god nok til å styre inntil klubben har bestemt seg for rett mann, sier Nordlie.

http://www.glomdalen.no/kil/article5079597.ece

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 454 posts ]  Go to page Previous  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]