KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 00:55

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
PostPosted: 18 Apr 2010, 21:16 
Materialforvalter

Forferdelig at personlige feil skal ødelegge for KIL.
Gutta spilte stort sett en bra kamp der de også maktet å gå i angrep. Særlig første kvarteret av andre omgang var bra, men så lenge vi ikke klarer å skåre på mulighetene er det blåst. Roger Risholt og La Crus spilte trolig sin dårligste kamp i KIL-trøya. Benken bør vente ved neste kamp. Nydelige mål av Gruven og Tuelo. Når vi skårer to mål på bortebane bør man oppnå et bedre resultat. Henry bommet ved det første målet, men han spilte ellers en grei kamp. Det kan man ikke si om de to andre nevnte.

Profile  

PostPosted: 18 Apr 2010, 21:39 
Klubbdirektør

Igjen spiller KIL en forholdsvis jevn kamp i tippeligaen. Til tider kjempespill og stor underholdning. Fikk skryt på TV sendinga også for å ha ro med ballen og tørre å spille. Trodde på forhånd at det skulle bli vanskelig å dra hjem med 3 poeng, men jeg er stolt og litt imponert over hvordan KIL spiller i perioder. Da er det j..vla synd at personlige feil NOK EN GANG er med på å avgjøre kampen.

Profile  

PostPosted: 18 Apr 2010, 22:01 
Trener

Vi får håpe at Håkonsen snart er skadefri, på tide med benken for DaCruz. Skulle gjerne sett en forsterkning inn på midtbanen, eventuelt får Krogh Gerson få sjansen fra start.

Profile  

PostPosted: 18 Apr 2010, 22:04 
Klubbdirektør

Jeg er skuffet :(

Men flott omtale fra Jan Jønsson:

- Jeg må virkelig gi heder til Kongsvinger. De kommer hit og vil spille fotball og gå framover. Et herlig lag! Jeg tror det er bra for norsk fotball at et lag som Kongsvinger er oppe. Skal bli kult å følge de utover. Jeg håper virkelig de beholder plassen, sier han til TV 2.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... d=10000169

Last edited by Libra on 18 Apr 2010, 22:04, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 18 Apr 2010, 22:54 
Klubbdirektør

Jeg er imponert over at vi ikke kommer med lua i hånda på bortebane, slik vi har sett tendenser til for to år siden og delvis i fjor. Å score to mål borte mot Stabæk er bra. Og fine mål var det også.

Personlige feil skjer oftere med de nyopprykkede lagene og bunnlagene. Slik er det bare. Etter å ha sett målene vi får mot oss må jeg si at jeg synes Roger nok en gang gjør en dårlig jobb. Han stopper helt opp på to av målene, og jeg lurer på om han misser markeringen ved det ene målen.

Men jeg synes dette lover bra, men vi må få mer struktur på forsvaret.

Profile  

PostPosted: 18 Apr 2010, 23:49 
Klubbdirektør

Fyf... Den scoringa til Olav Tuelo Johannesen kan jeg se om og om og om og om igjen!

Fantastisk!

Profile  

PostPosted: 19 Apr 2010, 11:26 
Klubbdirektør

Til tider veldig imponert over gutta i går! Vi kommer til telenor arena og spiller god underholdende angrepsfotball mot et av de beste lagene i norge. Vi tar ledelsen og vi holder faktisk 2-2 helt til det 75.minutt. I tillegg får vi noen perlescoringer som gleder et KIL-hjerte.

Vi står nå med 4 poeng etter 7 kamper, men folk bør huske på at vi har hatt et meget vanskelig program så langt.
Strømsgodset var vel en av fjorårets beste hjemmelag (sikkert i år også så langt)
Odd (en av medaljekandidatene)
Tromsø borte i Tromsø (her taper vi jo alltid)
Aalesund (eneste kampen vi i utgangspunktet kunne og burde ha tatt poeng mot etter 4 serierunder)
Hønefoss borte. Vi tar faktisk hele 3 poeng.
LSK hjemme (Helt greit med ett poeng)
Stabæk borte (Ingen forventet annet enn en ren overkjørelse)

Vi har nå enda en tøff kamp i Haugesund borte, men etter dette føler jeg det endelig "åpner" seg litt i kampprogrammetet. Da har vi Viking hjemme, sandefjord borte, VIF hjemme osv.

Jeg har trua på at vi kan klare oss i år. Med litt tålmodighet så kommer poengene :)

Profile  

PostPosted: 19 Apr 2010, 12:23 
Forumlegende

Mulig vi burde vært litt mer kyniske på slutten, det var gøy å se på ett spillende KIL, men når vi ligger ann til poeng 15 min før slutt kanskje vi burde kastet alle i forsvar og kun kjørt med Niang og Holmen på topp. Men Nanskog er en god spiller, så er ikke sikkert det ville hjulpet uansett.

Profile  

PostPosted: 19 Apr 2010, 14:20 
Trener

Jeg var også på kampen i går og synes vi spilte bra til tider, selv om det stoppet litt opp i kontringene og på vei fremover når vi nærmet oss 16-meteren til Stabæk. Virket som om alle ble litt rådville og hjelpeløse når de fikk løpt en stund med ballen.

Vi merket også at vi blir straffet nådeløst for å miste ballen høyt i banen, noe som er et resultat av at vi ikke avslutter angrepene og blir for nølende med ballen.

Ellers må vel Niang tenke sitt når man setter Vidar Riseth på topp på slutten uten å bytte inn Niang i stedet. Virker som om han er helt ute i kulden om dagen.. Er han for slapp på trening?

Profile  

PostPosted: 19 Apr 2010, 15:40 
Spiller

mikeb wrote:
Mulig vi burde vært litt mer kyniske på slutten.

det mest fornuftige hatt vært og bytta ut Bobbie Friberg da Cruz og fått innpå Håkonsen. For maken til dårlig back spill er det lenge siden jeg har sett!

Profile  

PostPosted: 19 Apr 2010, 16:24 
Forumlegende

Overrasket over at Roger Risholt får best på børs i TV2 og Dagbladet. De må ha tatt noen poeng fra tvillingbror Kai som var langt bedre i denne og også forrige kamp. Tror Roger kunne hatt godt av en tur på benken.

Profile  

PostPosted: 19 Apr 2010, 16:52 
Klubbdirektør

Fullstendig enig. Roger var en av de dårligste i går. Rart at det skal være så opp og ned fra kamp til kamp med han...

Profile  

PostPosted: 19 Apr 2010, 17:34 
Grævling

mikeb wrote:
Overrasket over at Roger Risholt får best på børs i TV2 og Dagbladet. De må ha tatt noen poeng fra tvillingbror Kai som var langt bedre i denne og også forrige kamp. Tror Roger kunne hatt godt av en tur på benken.

Holdt på å svime av når jeg fikk se poengene til TV2 rulle over skjermen i går, kan ikke være store kravene som settes for å få jobben med å kaste terningen i den bedriften!

Profile  

PostPosted: 19 Apr 2010, 17:55 
Klubbdirektør

Roger traff da riktig med 2 passninger da. Av 40 prøvde :D

Profile  

PostPosted: 23 Apr 2010, 08:57 
Forumlegende

Sigurd wrote:
Ellers må vel Niang tenke sitt når man setter Vidar Riseth på topp på slutten uten å bytte inn Niang i stedet. Virker som om han er helt ute i kulden om dagen.. Er han for slapp på trening?

Hhhmmm, og det at Niang er ute av laget er vel neppe noe som investorene jubler over.
Hvor mye vil eventuelt de påvirke uttaket videre???

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]