KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 13:12

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject: Re: Knut Torbjørn Eggen
PostPosted: 18 Apr 2010, 09:56 
Forumlegende

ivo wrote:
Karlsen wrote:
Altså, jeg heller skjønner ikke det, dersom det ikke er sånn at samtlige spillere har satt ned foten ganske hardt.

Det er dog slik at de færreste av oss kan velge sjef.
Alle sjefer har venner og uvenner, sånn sett.

Korrekt. Og da kan man selv velge om man vil jobbe for den sjefen. Eller man kan bytte jobb og få ny sjef. Så enkelt er det.

Profile  

PostPosted: 18 Apr 2010, 10:00 
Forumlegende

Belsvik er ingen dumskalle, men tiden er ikke inne for eksperimenter nå.
Og Eggen jr. var jo aldri reelt interessert selv, slik det kommer fram i media.

Men velinformerte rykter sier også at spillerne ikke vil ha Eide som hovedtrener.
Ikke tydelig nok og for "bleik" ennå... (forstå det rett).

Profile  

PostPosted: 18 Apr 2010, 10:04 
Forumlegende

ivo wrote:

Men velinformerte rykter sier også at spillerne ikke vil ha Eide som hovedtrener.
Ikke tydelig nok og for "bleik" ennå... (forstå det rett).

Og da skal man ha et halvt øre til spillergruppa også. Igjen: Om en eller to er imot så skal man ikke bry seg om det. Men om hele gruppa står bak dette så skal man lytte.

Men det er den sportslige ledelse som sitter med makta. Spillerne bør være overstolte over at de får bære klubblogoen. Og ta den trenern de får og yte 112% i hver duell, hver trening, hver kamp alltid, hele tida. Uansett hvem som er trener.

Last edited by Karlsen on 18 Apr 2010, 10:05, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 18 Apr 2010, 12:38 
Grævling

Karlsen wrote:
....Spillerne bør være overstolte over at de får bære klubblogoen. Og ta den trenern de får og yte 112% i hver duell, hver trening, hver kamp alltid, hele tida. Uansett hvem som er trener.

Eneste stedet du kan risikere og finne en klubb som faktisk har det så rosenrødt må vel være i Boing! Til og med i Tufte IL var det vel gnisninger, til tider!

Profile  

PostPosted: 18 Apr 2010, 12:47 
Spiller

Da fikk vi klargjort litt begreper :D Hvis du leser litt mer enn i ordboka om Autoritær ledelse så tror jeg du innser at det ikke er noe å strebe etter. Her handeler det om menneskesyn, moral, etikk etc.

Jeg tror uansett du tar feil i din vurdering av store trenere du lister opp. I likhet med deg (regner jeg med) kjenner jeg ikke detaljene i deres arbeid, men at de er supertydelige OG er ekstremt flinke til å involvere seg i den enkelte tror jeg er nøkkelen til suksess. Merk at spillernes respekt for disse trenerne bunner i hva trereren har på CV'en, ikke hvilken stilling de har.

Når det gjelder supporternes og spillernes synspunkter i trenerjakten så bør vel spillernes veie tyngst. De ga jo F i spillerne i FFK og det gikk ikke akkurat på skinner. Konklusjon: Tom N er uaktuell ettersom 4-5 sentrale spillere er sterkt i mot.

Hvem vil jeg ha:
Thodesen (passer nok bra i en klubb som KIL)
Amundsen (perfekt for KIL,...hmmm..stemmer det...han er vel uaktuell nå)
Sandstø: Blære
Halvorsen: Hva har han vist?
Erlandsen: No way
Sundgodt: Ho ho

Profile  

PostPosted: 18 Apr 2010, 15:18 
Forumlegende

Helt greit Haraball. Vi er nok mer enige enn debatten gir inntrykk av. Begreper eller ei. Og den beste autritet man kan ha er den med personlig autoritet/utståling og oppnådde resultater.

Thodesen er jeg enig i.

Men Tom vil, etter hva jeg hører av flere folk uavhengig av hverandre, gjerne gjøre en innsats for klubben. Om 4-5 nøkkelspillere ikke vil ha han så får man spørre seg; Hvem er størt av spillerne og klubben? Videre er stallen delvis formet av mr Nordlie selv. Tom har jo lagt hele grunnalget for at vi er i Tippeligaen. Hele spillestilen og profesjonaliseringen av klubben har han stått bak. Og spillerne i FFK var lite ydmyke. Det har noe med innstilling å gjøre. Det er ikke en sjel som kan betvile Toms faglige kompetanse. Og kan man bare få den treneren spillerne peker på? Og hvem skulle det være? Mourinho? Nei, av åpenbare gunner samt at han sikkert også er for "streng".. Hvem tror spillerne egentlig de kan få??

Klubben har to valg: La Eide få stå i jobben. Eller hent Tom. Og vi kjenner alle den relasjonen Eide og Tom har. Ledelsen bestemmer. De som ikke vil spille for KIL skal få slippe det. Og samme opprøret som i FFK blir det ikke. Jeg vet at det er spillere her som liker Tom. Men det er ikke "politisk korrekt" å si det...

En trener i Norgestoppen som vil hit og kan sørge for kontinuitet kan vi ikke si nei til. Enkelt og greit.

Profile  

PostPosted: 18 Apr 2010, 15:20 
Forumlegende

Raggen wrote:
Karlsen wrote:
....Spillerne bør være overstolte over at de får bære klubblogoen. Og ta den trenern de får og yte 112% i hver duell, hver trening, hver kamp alltid, hele tida. Uansett hvem som er trener.

Eneste stedet du kan risikere og finne en klubb som faktisk har det så rosenrødt må vel være i Boing! Til og med i Tufte IL var det vel gnisninger, til tider!

Yes! Spillerne får ta det de får eller finne en annen klubb. Punktum.

Last edited by Karlsen on 18 Apr 2010, 15:20, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 18 Apr 2010, 17:07 
Spiller

Nordlie eller ikke er et sprøsmål om man vil tenke kortsiktig (uff, vi mister gode spillere og sjansen for å rykke ned øker selv om vi får en god trenber) eller langsiktig (Ja, vi mister noen, men får en bra trener som kan bygge klubben over flere år. Nedrykk ingen krise).

Det siste høres ikke så ille ut, bortsett fra at Nordlie ikke akkurat har historie som viser at han er noe som helst sted "over tid".

Konklusjon i mitt hode: Sjansen er for stor. La han være arbeidsledig. Han ender vel på Hønefoss uansett.

Profile  

PostPosted: 18 Apr 2010, 21:23 
Forumlegende

Jeg mener vel at dagens kamp også viser at en litt justert Tom Nordlie er mannen KIL nå trenger.
I alle fall om man skal klare seg i år.

KIL vil neppe i dagens verden kunne bygge opp et lag over flere år.
For KIL vil det sannsynligvis være snakk om å leve litt fra hånd til munn.
Om man skal være i toppligaen.

Om man rykker ned vil det fort bli sett på som om "det måtte skje og det visste vi".
Og interessen rundt klubben i distriktet vil fort dale dramatisk.
Sammenlikninen mot storlaget før blir enda mer markant, hos mange.

Forøvrig nevnte Radio Kongsvinger at Trond Amundsen var på kampen mot Stabæk i dag.

Profile  

PostPosted: 19 Apr 2010, 07:58 
Forumlegende

Ibsan wrote:
men..
greit, noen liker ikke TN og vil gå...om han kommer hit..
sitter vi da igjen med et fullt lag etter skader ol som kan stille til start? et vesentlig poeng må vel være at det finnes et lag å bygge på for TN og Vinger??

Det om spillere stikker av kjenner du sikkert bedre til enn meg.
Jeg aner ikke.
Men et poeng er jo at når man ligger på endtrekk etter 7 kamper med mulighet for en liten snarlig luke oppover -
så har man vel ikke så mye man skulle ha sagt egentlig???

Ja, det er tidlig i sesongen.
Men alle startet på 0 poeng.
Fra nå av har man handikapptillegg.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 1 hour [ DST ]