KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 13:51

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 117 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
 Post subject: Re: Amundsen trekker seg
PostPosted: 12 Apr 2010, 15:45 
Klubbdirektør

Vi har jo aldri hørt om hva styret har som langsiktig mål for Kil. Ikke har sponsorene heller sagt noe om det. Er litt enig med Amundsen på det området.For et par år siden skulle det satses på å lage en toppklubb av Kil. Men hvis det er bare er noen som vil det er det ikke lett å være trener. Dem for bestemme seg hva de vil. Adecco eller elite serien.

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 15:59 
Saftblander

for en farse..Ligger nok mer bak dette enn hva som kom frem på pressekonferansen.

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 16:02 
Reserve

Ring Tom Nordli asap

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 16:06 
Saftblander

Det Trond Amundsen sier er vel de fleste enige i. Mye fornuftig i det han sier. Vanskelig er det også for oss som står på sidelinjen å vite nøyaktig hvordan Trond Amundsen har opplevd de ulike kursene han snakker om. Men jeg synes det litt merkelig åkkesom. Han visste jo hva han gikk til. Trodde han at ”nye” KIL var et ferdig produkt da han kom? Da tenker jeg på hvilken identitet og kurs klubben skal ha i fremtiden. Han visste også at det var få i administrasjonen og de fleste skjønner vel at med en så liten klubb som KIL er per i dag, så er det ikke mulig å gjøre alt på en gang. Man må bygge stein for stein og det første som måtte ordnes opp i var økonomien, så var det omstillingen til Tippeligaen på alle plan. På det halve året Trond Amundsen har vært i KIL har, som han sier selv, ikke KIL staket ut en kurs for det sportslige som alle er med på. Jeg synes han burde hatt litt tålmodighet og bitt tenna sammen. Da tror jeg også den sportslige utviklingen, identiteten og fremdriftsplanen omsider også hadde kommet.

Motivasjon er alfa omega og hadde han ikke det, så gjorde han rett i å gi plassen til noen andre. Det er voksent gjort.

Men, jeg synes det er rart at han mister motivasjon når han trener et lag i Tippeligaen. Et lag han har et godt forhold til. Et lag han selv har sagt har gjort fremskritt i hver kamp denne sesongen. Et lag med en spillergruppe som har full tillitt til han.

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 16:17 
Trener

Jeg reagerte også på det han sa om at kursen var synlig gjennom hvilke spillere som ble hentet inn. Sagt på en annen måte så mente han vel at vi ikke tenkte langsiktig når vi hentet spillere, men bare med tanke på å overleve? Synes dette er en merkelig uttalelse da jeg vil tro at det er han selv som har ønsket og godkjent disse spillerne han snakker om. Og av kortsiktige løsninger på den fronten er det vel bare Myhre og Riseth som er hentet inn som kun holder en sesong. De andre kan vi ha god nytte av i mange år fremover.

Når det gjelder spillerutvikling har imidlertid KIL en lang vei og gå, og første steg mot dette må være å få Jr-laget opp i interkrets igjen og b-laget opp i 2. div. Ingen får god utvikling av å vinne 14-0 i hver kamp, de må ha en arena som er best mulig for deres utvikling. Kanskje dette var noen av Tronds tanker som ikke fikk gehør i klubben? Ellers er det jo også som han sa at det har vært mye fokus på å redde økonomien og at det er nå man må sette seg ned og lage en plan over hvor man vil og hvordan man skal komme seg dit.. Målet bør kanskje være å ha minst 3 egenutviklede spillere i a-stallen i løpet av 4 år?

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 16:25 
Grævling

Tror ikke jeg skal begi meg ut på å "synse" så mye om denne saken. Pressekonferansen ga meg flere spørsmål enn svar, de kunne vel like godt spart seg for hele greia, bare opplyst at Trond Amundsen gir seg, ingen er døde, vi kjører videre med de vi har.... og nok om det!

Jeg vil nok tro Amundsen har sine grunner til å trekke seg, jeg ser ikke på han som en person som hopper av toget slik helt uten videre, men hva som ligger bak blir bare spekulasjoner. Han kunne sikkert gått ut i mer detalj rundt hva som er de direkte årsakene til at han nå velger og gå av, men så er det heller ikke sikkert at dette hadde gjort saken noe bedre, verken for han selv eller klubben, så da ble pressekonferansen nettopp slik den ble, passe teit!

Husk: Grilling på Grafen før kamp på onsdag, SKÅL!

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 16:53 
Klubbdirektør

Skal jeg være helt ærlig, så har jeg hele tiden følt at noe skurrer.... Spillerene har ikke virket motiverte, men lite tente og noen ganger nærmest likegyldige under kamper. Og med en trener som ikke var motivert, så er det kanskje ikke så rart.

Det står i chatten på Glåmdalen medd Henning Danielsen at spillerene ikke er overrrasket over hans avgang.

Sitat:

''Det virker på meg som om KIL-gjengen har tatt det hele med fatning, og flere jeg har pratet med den siste timen sier de ikke er overrasket over Amundsens avgang. ''

Så kanskje det var like greit det som skjedde?

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 16:57 
Grævling

Det vil vel vise seg om det nå blir noen endring.... Hadde bare så jævlig tro på Amundsen, en kar som egentlig skulle passe bra inn i en klubb som KIL.

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 17:22 
Saftblander

Dersom Amundsen allerede i Mars slet med motivasjonen, vil det si at ting etter 3 (!!) mnd i klubben begynte å skurre. Mannen har altså evaluert seg selv og klubben etter bare noen uker på jobben.

Dette er den andre treneren på bare 9-10 måneder som setter klubben i en ekstremt vanskelig situasjon. At han bryter med umiddelbar virkning tyder på langt mer enn bare uenighet om de lange linjene i klubben. At han ikke har klart å skape entusiasme er i alle fall sikkert. Jeg vil mye heller ha en Nordlie-type som kjefter og smeller og jager spillerene fremover, enn en trener som står og gjesper med hendene i lommen.

Når dette er sagt håper jeg at spillerene blir rådført før man eventuelt henter inn profilert trener som kortsiktig løsning. Det er bare å skjelne mot Fredrikstad..

Last edited by King Kong Svinger on 12 Apr 2010, 17:22, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 17:40 
Klubbdirektør

Det er så mye ord med TA, men jeg finner ikke noe innhold/informasjon i alle ordene. Og slik synes jeg det har vært nesten hele veien :? Og hvis spllerne har hatt det på samme måte mht kommunikasjon, noe jeg ikke aner noe om, så er det jo ikke akkurat duket for festfotball.

Ja, ja...vi får se hva som skjer framover :|

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 17:56 
Reserve

Jeg syntes det er helt greit at vi mister Trond laget trenger en trener med pondus og dette har jaggu han vist at han ikke har. Han kommer til klubben og er overlykkelig at han endelig er hjemme igjen for så og få skjeven etter litt motstand i hans drømmer og ønsker om realitet samt legger om spillersystemet til trasgisk Drillo fotball. Nei få inn en som dyrker 4-3-3 og få fart på Tuelo og kantene genrelt. Jeg håper Tom Nordlie viser hjertet sitt for klubben og er villig til å gjøre en jobb for en grei lønn. Hvem i svarte vil savne en trener som har styrt 90% av klubbens kamper til nederlag :?:

Last edited by Heisann on 12 Apr 2010, 17:59, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 18:03 
Forumlegende

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... tid=595798

Noen navn det spekuleres i her. Arne Erlandsen, gud forby!! Bjørnebye er pr nå ikke den fremtrendende lederen. Skullerud meldte seg selv ut i høst med et hinsides pengekrav, Tjærnås er mer typisk assistent. Halvorsen har vært litt borte de siste årene. Røsler, ja takk!! liker fyren. men da må vi legge om til 4-4-2 (noe jeg liker) som egentlig strider med alt klubben har gjort de siste 20 årene. Mjelde er også bra, nok en 4-4-2 trener.

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 18:12 
Reserve

Vet ikke hva som har skjedd jeg, men at det som ble sagt på den pressekonferansen kun var et spill for galleriet er jeg nesten helt sikker på. Den mest håpløse begrunnelsen jeg noen gang har hørt!

Var det andre enn meg som la merke til at når ØBH ble tatt av banen i går og en i støtteapparatet skulle gi han en klapp på skulderen så bare vrei han seg til side og gikk rett i garderoben uten så mye som å se bort på benken en gang? var dette kun frustrasjon i kampens hete eller har det vært noe skurring i spillergruppa?
Sånn jeg ser det så er det ikke unaturlig at det kan oppstå misnøye i spillergruppa når man har lagt om spillesystemet så totalt siden i fjor, de fleste av spillerne i KIL-stallen er jo drillet veldig på 4-3-3 og hurtig overgangsfotball.

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 18:18 
Trener

Tor Thodesen er forsåvidt under kontrakt med Tønsberg. Men håper han kan være aktuell.

Ellers hadde jeg personlig gjerne sett Nordlie komme tilbake.

Erlandsen kan vi ikke finne på å hente.

Uansett, det var da noe elendig svada som kom opp som begrunnelse. Enten ligger det mer bak, eller så er det like greit vi er kvitt Amundsen. For en trener bør det i seg selv være motivasjon nok å prøve på den ultimate testen, nemlig å overleve i TL med såpass små ressurser. Det ville vært en utrolig prestasjon og gitt et navn og en CV som vil være aktuell for mange større klubber.

Men, inntil videre så har jeg tillit til at Eide klarer å stå rakrygget i stormen (nok en gang). Imponert over stayerevnen hans, og er inne på tanken med å la han ta over permanent, selv om jeg syns det er en sesong eller to "for tidlig".

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 18:18 
Klubbdirektør

Liker ikke helt dette fra Erlandsen: - Som sagt så kommenterer jeg ikke slike ting. Det har med respekt for en eventuell ny arbeidsgiver og klubb å gjøre, sier han.
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/erlandsen-nekter-aa-kommentere-kil-og-hoenefossrykter-3180958.html

Vil ikke ha Arne som trener i KIL.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 117 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]