KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 21:14

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 76 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
PostPosted: 22 Mar 2010, 00:24 
Reserve

Blir provosert av Karlsen her... Det gjør vel ingenting om vi har en spiller som for en gangs skyld viser litt ekstra egasjement!! Alt skal være så jæ....A4 i din verden. Kanskje på tide å innse at dette ikke er Smågutte fotball men Tippeliga!? Hvis det var noe som var ufint i dagens kamp må det jo ha vært Riseths takling på Hagen og ikke Niang sine kommentarer mot en dommer som VAR dårlig!? Jeg syns Niang var god jeg..Enig i at han burde blitt på banen. Tuelo var ikke i nærheten!

Profile  

PostPosted: 22 Mar 2010, 00:28 
Kaptein

hvorfor i alle dager var det ikke fler på Gjemselund idag????

Profile  

PostPosted: 22 Mar 2010, 00:49 
Kaptein

allan wrote:
Hadde Kil brukt pengene i Januar hadde man slippe å eksprimentere nå.. Ref sesongen 2009!

Hadde vi hatt penger i Januar så!

Profile  

PostPosted: 22 Mar 2010, 00:52 
Forumlegende

allan wrote:
Blir provosert av Karlsen her... Det gjør vel ingenting om vi har en spiller som for en gangs skyld viser litt ekstra egasjement!! Alt skal være så jæ....A4 i din verden. Kanskje på tide å innse at dette ikke er Smågutte fotball men Tippeliga!? Hvis det var noe som var ufint i dagens kamp må det jo ha vært Riseths takling på Hagen og ikke Niang sine kommentarer mot en dommer som VAR dårlig!? Jeg syns Niang var god jeg..Enig i at han burde blitt på banen. Tuelo var ikke i nærheten!

Ja ekstra engasjement..på feil område. Tenk å heller bruke den mentale energien på lagets beste. Dommeren er der den alltid. God eller ikke fullt så god. Det man får gjort noe med må man bruke energi på. Å bruke energi på noe man ikke får gjort noe med er jo bortkasta.

Men flott, klarer engasjementet å kanaliseres mot for eksempel å gidde å prøve å vinne tilbake ballen ved balltap så er det bra. Og som sagt, her er det små justeringer som skal til.

Og det er disse gratis tingene en liten klubb uten penger må være litt bedre enn de andre på. Riktig fokus til riktig tid. Vi har ikke råd til at ikke alle spillerne har rett fokus hele tiden. Og nå snakker jeg om hele laget.

At du lar deg provosere av noe så innlysende er ikke mitt problem.

Last edited by Karlsen on 22 Mar 2010, 00:54, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 22 Mar 2010, 00:57 
Forumlegende

HeiHei wrote:
hvorfor i alle dager var det ikke fler på Gjemselund idag????

Knakande godt spørsmål! Bra at Myhre kommenterte akkurat dette på TV2!

Profile  

PostPosted: 22 Mar 2010, 01:19 
Kaptein

var det ingen som tok bilder eller filmet fra felt J idag?

Profile  

PostPosted: 22 Mar 2010, 01:41 
Grævling

Hva syns folk om tifoen før avspark? Jaggu vakkert med hele sittetribuna i sving, bare synd at det ikke var mer folk på kanten av tribunen mot Oslo.

Profile  

PostPosted: 22 Mar 2010, 09:56 
Materialforvalter

Tror kanskje man burde vurdere å sette Sturød ned på back. Da kan vi kjøre Homen inn og han må spille sammen med Niang. Skjønte lite av hva Amundsen mener med å ta ut Niang når han setter inn Holmen. Berg Hansen og Torp blir litt for like i spillestilen så tror også at en av disse må ut

Profile  

PostPosted: 22 Mar 2010, 10:00 
Saftblander

Har litt vanskeligheter med å forstå hva som var den offensive planen mot Odd. Det så ut som vi skulle spille gjennom midten og at vi ikke skulle angripe med mer enn tre spillere av gangen (Tuelo, Niang og Torp). Vingene kom ikke skikkelig opp i banen, og det var nesten ingen innlegg fra kant hele kampen gjennom (bortsett fra cornere). Det er rart at det ikke satses mer på innlegg når vi har en kar på topp som vinner "alt" av hodedueller.

I går så det ut som vi ble alt for feige. Ved et tilfelle i 2. omgang prøvde Niang å slå ballen inn omtrent fra dødlinja. Innlegget ble blokkert og det var kanskje like greit. For det var ikke en eneste rød innenfor 16-meteren (!), og ingen i støtte. I 1. omgang slo Niang en medløpspassning til Tuelo, som satte fart mot midtstopperne. Torp kom løpende fra venstre som eneste alternativ. Niang jogget etter (for å ligge i mellomrommet?) istedenfor å sette fart mot høyre og strekke ut forsvarsfireren til Odd.
Skal KIL kunne spille seg til mange store sjanser må laget tørre å kjøre fram folk selv om det kan komme kontringer mot. Vingene må opp, bekkene komme etter og den sentral midtbanen må orke å bidra i angrep. I går manglet det meste. Spissene måtte ordne alt selv, uten støtte bakfra, ved å tråkle seg gjennom Odds gode midtforsvar.

Men defensivt synes jeg det ser bedre ut. Vi har en god forsvarsfirer, og midtbanen jobber hardt for å gjennvinne ballen. Risholt hadde mange gode involveringer i går, og det er ikke så enkelt å angripe KIL, selv om vi har sluppet inn noen mål.

Profile  

PostPosted: 22 Mar 2010, 10:58 
Trener

Dette var for feigt på hjemme bane. Savner kantspillere som går fram til dødlinja. Kan fort begynne å bli kjedelig dette nå, med Tromsø borte i neste runde. Hvor blir det av den siste forsterkningen?

Profile  

PostPosted: 22 Mar 2010, 11:36 
Grævling

Er det noen som klarer å se på tv-bildene om Myhre faktisk er borti denne ballen som går i stanga og gir corner, som så fører til 2-0 målet? Hjelper jo ikke stort uansett nå men...

Profile  

PostPosted: 22 Mar 2010, 11:54 
Spiller

På kampen var jeg sikker på at det var corner, men er mer usikker etter å ha sett tvbildene...

Profile  

PostPosted: 22 Mar 2010, 12:59 
Grævling

Myhre påstår selv at han faktisk var på ballen, så da var det jo i så fall en sykt bra reddning ;-)

Profile  

PostPosted: 22 Mar 2010, 13:50 
Klubbdirektør

For meg så det ut som Myhre var på'n, ja. God redning i så fall.

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 22 Mar 2010, 16:39 
Saftblander

så på det nå, han er nær den ja, så en veldig flott redning.. :)

Trist å se så lite engasjement fra Kongsvingerfolket, trodde faktisk folk ville møte opp på KILs første tippeligakamp på flere år, men neida.. nå var ikke jeg der heller, men det er dårlig av de som er naboer som skylder på været. Bør se fler folk mot Aalesund, ellers blir dette for dumt.

Tuelo har problemer med å komme seg inn i modus, tror kanskje det kan være lurt å bruke Niang og Holmen, mot Tromsø. Så er jeg enig i den som sa over her at Ørjan og Calle blir litt for like i spillestilen, kanskje det var en midtbanespiller med en god pasningsfot som kan få overgangene til å komme opp i høyere tempo..

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 76 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]