Korslund wrote:
Spillere som Tuelo, Güven, R.Risholt, Berg Hansen og Sturød passer ikke helt inn i et spill hvor man banker baller opp på en høy spiller, som skal flikke videre. Skal Niang fungere som hengende spiss, må man ha en med farta til Holmen bak der, og ikke Tuelo f.eks som i går bare forsøkte å møte ball og trakk mye ut på kantene i stedet for å gå rett på mål.
I andre omgang ble det endelig ble rom på en ellers overbefolket sentral midtbane, og KILs midtbane med Berg Hansen i spiss gikk rett på Godset forsvaret, kombinerte pent langs bakken og kom til flere gode muligheter. Det var på dette tidspunktet Torp burde kommet innpå. Drivkraften hans med ball er unik for dette laget, og da han løper rett mot motstanderens mål, skaper han rom for de andre spillerene å løpe i. Berg Hansen greide dette til tider i går.
Løpene forover bedret seg da Holmen og Risholt kom inn, men at Torp ikke kom inn før er for meg ett under.
PS: Niang kommer til å putte mot ODD.
Kloke ord!
Sturød spilte godt, men jeg synes egentlig ikke han passer helt inn som venstrekant. Defensivt er det jo glimrende, men det beste for laget er å bruke Tuelo på kanten, der han er mye farligere enn som spiss. Han dro seg bare ut på kanten i går uansett... Og på kanten, når han får ballen og beina og drar seg innover blir det farlig uansett.
Sturød kan kanskje være ett alternativ til de to sentrale midtbaneplassene? Men der er vi jo veldig godt besatt allerede. Neste kamp vil også jeg ha Calle på banen! Det er et must! Så det beste er kanskje å plassere Sturød på backen. Yngvar er ikke helt i kampform enda.
Satser på:
Myhre
Eddie - Bobbie - Riseth - Sturød
Calle - Ørjan/Roger
Güven - Niang - Tuelo
Holmen