KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 19:25

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Farvel Gjemselund
PostPosted: 09 Mar 2010, 21:16 
Klubbdirektør

For en gedigen nedtur etter flere oppturer de siste dagene. Dette er rett og slett lavmål. Et stadionnavn ala Komplett.no arena blir mildt sagt vanskelig å takle...

http://www.glomdalen.no/kil/article5013818.ece

Last edited by Rød Jævel on 09 Mar 2010, 21:17, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject: Re: Farvel Gjemselund
PostPosted: 09 Mar 2010, 21:27 
Spiller

Har satt pris på styrets holdning før, heller Adecco enn konkurs.
Nå er jeg på heftig kollisjonskurs med styret.
Heller Adecco enn å selge stadion navnet.
Kjenner jeg er sivil ulydighet faller meg inn om dette blir en realitet.
En ting er om man skal bygge en helt ny stadion fra "skrætskj" (ala Aker Stadion) og hente inn et stort antall millioner på å selge navnet. Men dette????
Makan!!!

Profile  

PostPosted: 09 Mar 2010, 21:29 
Reserve

Skrev følgende i en annen tråd: "Jeg synes nyheten om navnesalg var ganske rar. Såvidt jeg vet er Gjemselund Stadion eid av Kongsvinger Sportsanlegg, så KIL Toppfotball kan ikke selge noe som helst uten videre. Og selger de navnet, går vel penga i kassa til Sportsanlegget. Løvberg var på ny pengejakt for noen uker siden vedr. finansiering av friidrettsanlegget, så tviler på at han hverken kan eller vil sende en eventuell salgssum rett i driftskassa til KIL.

Dessuten: fotball er kommersielt, og skal KIL være med så må de snu hver sten. Men skal alt selges og kommersialiseres til enhver pris? Gjemselund er et etablert navn, med historisk og stolt schwung. Skal man bytte ut det til fordel for Sharif Stadion til "et sekssifret beløp" årlig? Til sammenligning har Skagerak Energi betalt 60 mill for ti år med navnet Skagerak Arena i Skien, Telenor betaler 115 mill for 11 år med Telenor Arena på Fornebu og Start får 50 mill over 10 år fra Sparebanken Sør for Sør Arena. For den typen summer skal jeg også sterkt vurdere å forlate mine prinsipper, men seks sifre?"

Nå leser jeg i linken din at Sportsanlegget godtar navnesalg, noe jeg fortsatt finner merkelig. Men fremdeles synes jeg det er uaktuelt med noe Sharif-greier for småpenger. Mohn har helt rett i at også KIL må tenke kommersielt på alle plan om vi skal henge med. Men snakker vi 100 eller 200.000 i året, da er det ikke verdt pengene å kaste vrak på årelange tradisjoner.

Profile  

PostPosted: 09 Mar 2010, 21:44 
Trener

Jeg syns dette er helt greit. I "sjela" så vil det for alltid være Gjemselund, og om dette er det som skal til for å berge plassen så må vi bare gjøre det.

Det eneste jeg klarer å irritere meg over, er beløpet Mohn antyder. Han må da være feilsitert og ha ment 7-sifret beløp, eller seks nuller bak sifferet.

Profile  

PostPosted: 09 Mar 2010, 22:55 
Trener

DV wrote:
Han må da være feilsitert og ha ment 7-sifret beløp, eller seks nuller bak sifferet.

Og det stemte, gitt. Det skulle vært syvsifret :D

Profile  

PostPosted: 09 Mar 2010, 23:02 
Saftblander

Enig. Seks sifre er jo ingenting, det er 7 som stemmer, og årlig? og om det blir slik at Gjemselund får et annet navn, får det så være. For meg personlig vil det aldri endres..
Men jeg har ikke noe særlig sans for at det blir Sharif Arena... Ikke at jeg har noe mot Sharif, men ja nei..

Noen som vet hvilke aktører som kan kjøpe opp dette? Ibas, Jokern på Brandval?

Profile  

PostPosted: 09 Mar 2010, 23:36 
Spiller

Brandval Sag Stadion? Felleskjøpet Arena? GIR Arena? Håper det aldri blir navnet til noen dekkselger fra Lillestrøm i alle fall.

Profile  

PostPosted: 10 Mar 2010, 09:10 
Reserve

Her må jeg si det virkelig er noen som er helt på jordet, ta nå ikke SJØLVESTE sjela bort da!
Det går jaggu ikke an å kalle det for Tommy Sharif Arena!!
Gjemselund er og bør forbli navnet.

Profile  

PostPosted: 10 Mar 2010, 09:47 
Forumlegende

Nå skriver vel radiokommentator Berntsen i Glåmdalen av Gjemselund er knyttet til familien Gjems fra fordums tid.

Så om stadion kalles noe annet blir altså bare en nyere utgave av samme prinsipp.
Anbud er jo så populært i alle kriker og kroker ellers...

Så lenge navnet ikke bli noe med "Hamarregion" e.l. er det greit nok.

Profile  

PostPosted: 10 Mar 2010, 10:07 
Forumlegende

http://www.glomdalen.no/kil/article5014413.ece

Litt kommunikasjonssvikt har det vært her. Kongsvinger Sportsanlegg eier Gjemselund stadion, bane 1.

Og her vil man altså ved et navnesalg få inn penger til utbedring av Gjemselund bane 1. Man vil tjene penger på den delen av Gjemselund som profileres ofte på TV i forbindelse med A-lagets kamper. Videre vil man her stå enda sterkere ved utbyggingen av anleggene på Tråstad og Holt. Hovedbanen/stadion vil kunne utvides og forbedres ytterligere i årene som kommer dersom KIL faktisk fortsetter å være et toppserielag. Og breddefotballen kan få billigere leie av områdene til Kongsvinger Sportsanlegg?

KIL Toppfotball gjør jo nå tydeligvis en jobb for Kongsvinger Sportsanlegg i form av å selge navnet og Toppfotballen må selvsagt lønnes for den jobben.

Men vel så mye vil et slikt navnesalg kunne være en gave til breddefotballen, altså rekruttering av lokale spillere på både herre og damesiden.

Last edited by Karlsen on 10 Mar 2010, 12:14, edited 1 time in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]