KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 19:53

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: KIL boka
PostPosted: 04 Mar 2010, 21:49 
Forumlegende

http://www.kil.no/no/

Er dette noe man kan få kjøpt via supporterklubben eller må man kontakte klubben for å få kjøpt den?

Profile  

Post subject: Re: KIL boka
PostPosted: 04 Mar 2010, 22:46 
Grævling

Tja, nå er dette rimelig nytt også for oss. Tror du får reservere en gjennom KIL for å være sikker, men den vil vel bli solgt i sjappa til seriestart vil jeg tro, så sant den ikke blir utsolgt før den tid. Vet ikke helt hva de mener med "begrenset antall". Men skulle den bli utsolgt så vil jeg vel tro de trykker opp fler!

Profile  

PostPosted: 06 Mar 2010, 09:17 
Forumlegende

Glåmdalen har en lengre utredning om boken i dag.
Er man opptatt av småskandaler og liknende synes det å være en interessant bok.
Eller kanskje ikke.

Spillere som ville slutte.
Tuelo som nesten ble sendt til LøvHam.
Fyllekuler.
Spillere som nesten ble sparket.
Bla bla bla.
Supportere ikledd Iskariotklær o.s.v.
Samt en bokforfatter som understreker at han jo er venn av..., men at han likevel er proff vedrørende boken.

Med andre ord - ganske vanlige folk.
på godt og vondt.

Profile  

PostPosted: 06 Mar 2010, 18:21 
Er det noen som vet når lanseringen på boka er? :D
Altså når på dagen

PostPosted: 07 Mar 2010, 03:03 
Reserve

Denne boka kunne jeg faktisk tenkt meg å overvære lanseringen av... Blitt trykt 1000 stk av den... SKÅL!!!

Profile  

PostPosted: 07 Mar 2010, 14:03 
Spiller

Sist helg var vel Mohn ute og uttalte at "slikt ikke hører hjemme i media" da Amundsen klagde på bredden i stallen. Men det Glåmdalen referer fra KIL-boka mener han som styreformann tydeligvis hører hjemme i media....hmmmm....kanskje det er slik at bare det som taler til Mohn sin fordel hører hjemm i media. :shock:

Profile  

PostPosted: 07 Mar 2010, 20:04 
Reserve

Enig. Når han ble kåret til årets glåmdøl valgte han å takke sine peronlige mediarådgivere...altså ingen i klubben. Disse rådgiverne burde kanskje snart justere bruken av ham i media en smule. Det er slik at Mohn er konge uansett uttalelse,mens de fleste andre er dumme hvis de uttaler seg. Han kan kritisere Nils Skutle og gud vet hvem andre uten at noen reagerer på det,men hvis noen har et snev av kritikk mot ham så er det krise.

Profile  

PostPosted: 07 Mar 2010, 20:43 

Må bare si meg HELT ENIG i de to siste innleggene vedr. Mohn

Profile  

PostPosted: 07 Mar 2010, 21:51 
Grævling

Uten bruken av media for 1,5 år siden så hadde daværende styre neppe fått inn Nordlie. KIL hadde neppe beholdt plassen i Adeccoligaen. KIL hadde ikke spilt i TL denne sesongen. Og på dette forumet hadde det vært totalt dødt. Takker gud for at han gikk frem som han gjorde!

Profile  

PostPosted: 07 Mar 2010, 22:02 
Forumlegende

Raggen wrote:
Uten bruken av media for 1,5 år siden så hadde daværende styre neppe fått inn Nordlie. KIL hadde neppe beholdt plassen i Adeccoligaen. KIL hadde ikke spilt i TL denne sesongen. Og på dette forumet hadde det vært totalt dødt. Takker gud for at han gikk frem som han gjorde!

Man kritiserer vel ikke her annet enn en likhet for loven...

Profile  

PostPosted: 07 Mar 2010, 22:40 
Grævling

Boka lanseres kl 1200 på Kongssenteret Onsdag 10 mars

Tilstede ved lansering:

Tom Nordlie
Levi Henriksen
Pål Sønsteli
Henrik Mohn

Der kan alle stille alle spørsmål de vil, og eventuelt få boka signert!

Profile  

PostPosted: 08 Mar 2010, 02:41 
Reserve

Haraball wrote:
Sist helg var vel Mohn ute og uttalte at "slikt ikke hører hjemme i media" da Amundsen klagde på bredden i stallen. Men det Glåmdalen referer fra KIL-boka mener han som styreformann tydeligvis hører hjemme i media....hmmmm....kanskje det er slik at bare det som taler til Mohn sin fordel hører hjemm i media. :shock:

Skal "sutring" rundt spillersituasjonen tre uker før seriestart sidestilles med at man belyser endel episoder de to foregående sesongene? Et rimelig usaklig utgangspunkt i såfall.

På femten måneder gikk KIL fra å ha halvannet ben i graven (denne graven var mest sannsynlig ikke 2. divisjon, men konkurs og dertil oppstart på nederste nivå) til å stå foran en sesong der vi møter Rosenborg, Brann og Stabæk. Forfatter Sønsteli kaller det berg- og dalbane, og det virker rimelig dekkende. Her har det vært små marginer mellom den lykken vi opplevde i november og total fiasko. I det store og hele skader det neppe klubben at det lettes litt på slørene rundt situasjoner og valg som førte til noe så naturstridig som et opprykk for KIL. Så kan det sikkert diskuteres hvorvidt noen av historiene burde vært droppet, om det er andre som burde vært fortalt, eller om det er andre vinkler som gir et riktigere bilde. Det vil overraske meg om ikke Mohn tar den debatten på strak arm.

Profile  

PostPosted: 08 Mar 2010, 09:02 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:
Skal "sutring" rundt spillersituasjonen tre uker før seriestart sidestilles med at man belyser endel episoder de to foregående sesongene? Et rimelig usaklig utgangspunkt i såfall.

Det er alltid for noen vanskelig å forstå sammenhengen.
Det er ingen som har sidestilt episodene.
Det eneste man har gjort er å påberope en viss likhet for loven.

Men, selvsagt er det interessant å se at noen vil sensurere hva noen kan få lov til å si.
Og at noen løper etter og støtter det er ikke uvanlig.
Man setter med andre ord en pris (verdi) på hva som er viktig.

Usaklig og uspiselig.

Profile  

PostPosted: 08 Mar 2010, 09:22 
Forumlegende

Vi snakker faktisk om noe så grunnleggende som ytringsfriheten.

At man mener at det er feil og dumt er en helt annen sak.
Å si at man blir "forbannet eller vred" fordi noen uttaler seg er rett og slett pinlig og middelaldersk.
Iboende kvalitet i forholdene skulle gjøre at noe slikt knapt er å bry seg om.

Egentlig en stygg sak - altså å kritisere at noen uttaler seg.
Men som selvsagt kan tilgis...

Profile  

PostPosted: 08 Mar 2010, 11:14 
Reserve

Jeg mener situasjonene ikke kan sammenlignes. Når det er 3-4 uker igjen til seriestart og det jobbes på alle mulige fronter for å få på plass alle brikker, er organisasjonen neppe tjent med at Sportslig Utvalg uttaler ""vi kan ikke gå til Tippeligaen slik situasjonen er nå". Det gir feil signaler til spillerne som er på plass, til de som man muligens kan få på plass, til sponsorer, samarbeidspartnere, supportere og andre. Det minner litt for mye om situasjonen foran Berntsens sin andresesong, der han pep om manglende forsterkninger i Glåmdalen hver gang han fikk muligheten. Så skal det selvsagt være takhøyde til at diskusjonen går fritt internt.

Men i etterkant vil det selvsagt være relativt fritt frem for Kristiansen, Amundsen og andre til å uttale seg om hva som skjedde. Det er nettopp dette som skjer rundt bok-utgivelsen. Om alt rundt Nordlie, "fyllehistorien", økonomi og annet hadde kommet pressen og folk flest for øret underveis, ville det neppe vært mulig å rydde opp. Det hadde blitt et konstant rabalder, som i sin tur hadde redusert fokus og prestasjonsevne på og utenfor banen.

Ytringsfrihet er et vanskelig emne, og det er fristende å sitere Willochs "Ytringsfrihet er ikke det samme som en ytringsplikt". Men jeg er ihvertfall av den oppfatning at i en offentlig interessant organisasjon som KIL er man tjent med å holde endel av de løpende konfliktene og uenighetene internt, om det ikke er slik at en offentliggjøring faktisk gjør klubben en tjeneste. Dette blir ikke mindre viktig som Tippeligaklubb, når vi vet at TV2 veldig ofte søker konflikt og bråk i sin dekning. Og at Glåmdalen vil hive seg på i mange tilfeller er jeg overbevist om.

Så skal det sies at selv om jeg er veldig positiv til bokutgivelsen har jeg ikke peiling på innholdet utover det som Glåmdalen gjenga på lørdag. Så godt mulig jeg også finner emner jeg synes forfatteren kunne spart seg. Men det er stor forskjell på å bruke mediene/løpe til mediene i løpende interne saker og det å fortelle om dem i etterkant.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]