Raggen wrote:
Javel, det kan jo sikkert diskuteres i det vide og brede hva som egentlig skal være arbeidsoppgavene til et styre og hva ansatte skal ta seg av. Å sitte i styret til KIL har vel vært mer eller mindre heltidsarbeid i alle år, selv uten at de har fått en eneste krone i godtgjørelse for et slikt verv. Det sier seg selv at det ikke lar seg gjøre over tid.
Jeg tror nok alle i det sittende styret bidrar så godt de kan med å hente inn penger. Det har vel aldri vært noen andre på Vinger som har klart å dratt inn de enorme sponsorkontraktene her i byen, så da hadde det vel vært rart om også dagens styre skulle klart dette veldig mye bedre enn tidligere. Og hvem vet egentlig hvor myhe jobb de faktisk har lagt ned for å prøve å få inn kronene?
Det sier seg vel selv at troppen er rimelg tynn 2 uker får seriestart, men uansett er det faktisk en ting denne klubben trenger mer enn flere spillere... De trenger å få på plass flere ansatte, minst en daglig leder, helst enda en person. Da kanskje det hadde åpnet seg muligheter for noen av dem til faktisk å jobbe litt mer aktivt i forhold til å få inn mer sponsor-/investorpenger, som kunne ført til enda flere spillere.
Jeg er enig, jeg mener ikke at styret selv nødvendigvis skal jage inn penger, men det er styrets oppgave å legge til rette for at et fornuftig inntektside i budsjettet kan oppnåes. Sett utenifra så det ut til at muligheter rundt positivitet rett etter opprykket ikke ble utnyttet fullt ut?