KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 18:56

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: STYRET TREKKER SEG
PostPosted: 04 Feb 2010, 21:40 
Klubbdirektør

Vi har vel en islending som kanskje vil bli med videre, Jobber på nav sammen med Karlsrud.

Profile  

PostPosted: 04 Feb 2010, 23:46 
Trener

F....

Og F... En gang til

Fortjener en F... eller 10 til, dette.

Uansett. Takk for en fantastisk jobb. Er kun sikker på en ting, og det er at uten Mohn og det nåværende styret hadde vi IKKE vært i TL nå. Om det hadde vært vikarligaen eller verre er usikkert.

Så;

TAKK FOR ALT, MOHN (m.fl.). En av de få jeg håper gjør comeback i "KIL-trøye".

Uansett, Jensby er vel bare å glemme. Han har vel mer enn nok med å få egne saker i orden og å evt. bygge seg opp igjen.

Men får håpe at vi får inn en som er nøktern økonomisk, men med visjoner/drømmer/ambisjoner og guts a la Mohn.

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2010, 08:36 
Forumlegende

Janko wrote:
Vi har vel en islending som kanskje vil bli med videre, Jobber på nav sammen med Karlsrud.

Selvfølgelig. Adolfsson. Jensby og Adolfsson. Hvem er leder av valgkomiteen? Jeg har flere navn å foreslå som jeg ikke nevner her!

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2010, 10:26 
Reserve

Det var nedslående nyheter, og det er tydelig at det ikke er med lett hjerte Henrik Mohn forlater skuta. Han skal ha takk for en jobb vel utført, og skal ha en stor del av æren for at vi er i Tippeliga og ikke driver, vel, breddefotball.

Det er store sko å fylle, men det må jo finnes noen som klarer det. Jensby er spennende, men han har nok sitt å stri med. Enn Roy Holth? Hjertet i KIL og hode for forretning...

Liker veldig godt tanken på å få inn folk fra supporterklubben i styret! Men det blir kanskje mye jobb å være supportersjef og i klubbstyret...? Spennende tanke, dog!

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2010, 10:52 
Klubbdirektør

Det viktigste er ikke hvem som sitter i styret, men at de viderefører arbeidet til Mohn! Trenger noen med kontakter, økonomisk innsikt, styre- og fortballkunnskap. Dermed er et come back for de forrige ledelsen utelukket.

Jeg kunne tenke meg Adolfson, Jensby, Stein Larsen og Børge Stensbøl. Da har vi med lokale folk, nordiske folk, noen som kan jus, økonomi og har erfaring med styre- og fotballarbeid

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2010, 11:50 
Klubbdirektør

Synd at Mohn og styret ikke stiller til gjenvalg. Takk for innsatsen de har lagt ned og for at vi er et Tippeligalag!

PS! Syns overskriften (som er brukt til og med på kil.no) 'Styret trekker seg' er noe misvisende. I min verden er det forskjell på å trekke seg og ikke stille til gjenvalg.

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2010, 12:14 
Klubbdirektør

gonzo99 wrote:
Synd at Mohn og styret ikke stiller til gjenvalg. Takk for innsatsen de har lagt ned og for at vi er et Tippeligalag!

PS! Syns overskriften (som er brukt til og med på kil.no) 'Styret trekker seg' er noe misvisende. I min verden er det forskjell på å trekke seg og ikke stille til gjenvalg.

Helt enig. Unødvendig dramatisk, og feil overskrift. Skulle jo tro at det var FFK de skriver om :lol:

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2010, 17:18 
Kaptein

Jeg reagerte på det jeg også. Vanligvis er man vant til at de ofisielle kildene underdriver, men her har nok kil.no latt seg rive med av at dette føles mer dramatisk enn det egentlig er. Henrik Mohn og de andre har ikke tatt på seg oppdraget på livstid.

Dagens styre har gjort en flott jobb og kan være stolte av det de har fått utrettet. Det nye styre må fortsette samme moderate linje. Våge å ta noen sjanser uten å sette hele klubben på spill.

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2010, 19:58 

Jeg synes faktisk dette er svært dramatisk. Ikke bare for at styret, spesielt med leder, som har gjort en kjempejobb trekker seg, men for at dette kanskje viser at klubben driver menneskelig rovdrift. At hele styre ikke stiller til gjenvalg tyder på det. Spørsmålet er om det er holdbart at Kils fremtid er avhengig av at frivillige ressurspersoner bruker ALL fritid og mere til på dette. Jeg mistenker at styret har gjort jobben de fast ansatte vi ikke har men burde hatt, skulle gjøre. Og det er jo ikke holdbart i lengden. Garantert ikke særlig attraktivt for kandidater til et nytt styre heller.

Derfor er dette et alvorlig varsku. Skippertak og dugnad går på kort sikt ,men ikke over lengre tid.

For å få et nytt og kompetent styre på plass må administrasjon på plass. Og det får vi håpe det jobbes med. :)

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2010, 20:25 
Grævling

Det er nettopp dette som er problemet ja. De gir seg pga stort arbeidspress, det er ikke betalt, og det kommer ingen ny daglig leder.... ser det ut til.

Med kjennskap om dette skal det godt gjøres å få på plass folk til det nye styret tror jeg.

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2010, 21:27 
Klubbdirektør

Jeg skjønner at kombinasjonen styreleder/daglig leder som Henrik Mohn har utført, er veldig arbeidskrevende. Men er det så mye arbeid å være styreleder/styremedlem?

Jeg bare spør, for jeg aner ikke når det gjelder KIL :)

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2010, 21:41 
Grævling

Det blir vel hva du selv legger i det, veldig stor forskjell i praksis fra klubb til klubb, for å holde oss innenfor fotballen.

Når klubben har få i administrasjonen så sier det seg selv at det blir mer arbeid på styret, i hvert fall så lenge de som faktisk sitter i styret syns at ymse oppgaver faktisk bør utføres.

Profile  

PostPosted: 05 Feb 2010, 22:21 
Klubbdirektør

Jeg skjønner. Men i dette tilfellet søker man vel ikke personer som overtar etter de samme prinsippene? Den jobben f.eks. Henrik Mohn har utført kan jo bare utføres av ekte idealister som har inntekter fra en annen jobb/ et annet sted i tillegg. Og slik kan man jo ikke basere seg på at det skal være i lengden.

Jeg bare tenker på f.eks. Asger Jensby. Er det å være styreleder så tidkrevende at han muligens ikke kan takke ja til det? Jeg lurer på deg også, Raggen....Jeg skulle gjerne ha sett deg i KIL's styre, men eller annen fugl visket meg i øret at det ikke er forenlig med det å være formann i supporterklubben :?

Profile  

PostPosted: 06 Feb 2010, 00:03 
Grævling

Folk får holde seg til det de kan, og har tid til ;-)

Profile  

PostPosted: 06 Feb 2010, 00:36 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Folk får holde seg til det de kan, og har tid til ;-)

OK :) Jeg skulle i hvert fall gjerne ha sett deg i styret. Og hvis noen spør deg, så håper jeg du sier JA :D

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]