KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 10 May 2025, 01:05

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 86  Next
Author Message
 Post subject: Re: A-laget 2010
PostPosted: 30 Jan 2010, 10:41 
Forumlegende

Har nevnt i kamptråden at Månsson virker som en ny keeper, etter HBK-kampen.
Sturød begynner å vise seg fram og er jo en veldig god fotballspiller.
Joseph synes også å finne fram taktene nå og er veldig god 1 mot 1.
Tuelo virker rett og slett rå.
Holmen minner mye om Sylling når man ser dem på litt avstand, men har enda bedre tyngdepunktsbalanse (!!!) og fart.
Gerson skal vi heller ikke glemme, men nå får disse også vise seg fram, til motsetning under smella.
Torp er det faktisk internasjonalt snitt over allerede nå.
+ + + + + + alt annet og alle andre.

Det synes i alle fall ikke å være noen grunn til å være pessimist nå.
Det er ikke tvil i min usle sjel om at sportslig ledelse og den gjengen nå jobber veldig godt og smart.
Men slik blir det gjerne når medarbeidere får lov til å bruke sine egenskaper uten å måtte spørre om "alt" først.

Man har så langt klart å skille mellom de aktuelle spillerne.
Ser ut som om man treffer i år igjen.

45 poeng på hjemmebane holder langt det :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 30 Jan 2010, 11:20 
Forumlegende

Helt enig med Ivo. Jeg likte veldig mye av det jeg så mot Hønefoss. Og det var morsomt, folk hyler om at vi mangler spillere og nesten ikke stiller lag. Jeg smilte bra over byttene i 2. omgang der den ene gode spilleren etter den andre ble byttet inn. Og fortsatt et Håkonsen skadet.

Sturød er jo virkelig en stødig back, ikke helt sikker på at Håkonsen kan spasere inn på laget igjen sånn uten videre. Riseth er en gigant, dæven for et kupp! Hadde majestetisk kontroll bak der. Og sørget for at de andre tok kloke beslutninger, og firern falt av i riktig tidsunkt og langt nok ned før man satte inn presset. Når så vi det sist i KIL? Ryen kommer til å ta TL nivå også. Edier er..Eddie rett og slett! Josph som stopper var spennende. Han tilfører hurtighet i den lagdelen når det trengs. R. Eisholt som back, jada, stødig og rutinert.

På midten synes jeg både Torp og Berg Hansen viste solide saker. Krogh er endelig på vei til å banke seg inn i laget. K. Risholt er stødig. Güven, Tuelo og og Kim Holmen kan virkelig komme til å skape trøbbel for mang en forsvarer i TL. Likte rykket til Holmen. Usynlig til tider men motstanderen kan ikke ta oppmerksomheten fra han et sekund, da er han der. Likte målet hans!

Linnes har virkelig fart i beina og vil ta TL nivå etterhvert. Noen glemt? Ja, Conny, Kung Conny! Han er født på ny!

Uansett, kvaliteten på den noe smale troppen er høy. Og vi hadde noe som Hønsa ikke hadde, potensielle matchvinnere og spillere som kan gjøre det lille ekstra. Hønsa har sikkert 25 jevne spillere men synes ikke de hadde det lille ekstra, utenom han spissen som var småfarlig. Hva skal man vel med 25 stallspillere når man kan ha 16-17 gode spillere?

Nå er jeg virkelig optimist her! Og vi har pr dato ikke sett snurten av han nye sambanavn svensken! Spent på han!

Trenger vi nye spillere? joda, en eller to til kunne kanskje vært greit, men dæven de skal være gode!! KIL Toppfotball har all verdens tid nå føler jeg til å finne de rette. Og får vi ingen nye så er det slett ingen krise! Nytt vindu til sommeren vettu.

Profile  

PostPosted: 30 Jan 2010, 22:36 
Saftblander

[quote="Berntsen"]Vi har jo fått en nysignering da. Martin Linnes.

Han er en av de beste fotball"ferdigheter" i hele sander

Profile  

PostPosted: 31 Jan 2010, 12:14 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Trenger vi nye spillere? joda, en eller to til kunne kanskje vært greit, men dæven de skal være gode!! KIL Toppfotball har all verdens tid nå føler jeg til å finne de rette. Og får vi ingen nye så er det slett ingen krise! Nytt vindu til sommeren vettu.

Gambino, Førsund, ghaneseren, Edvardsen og backen fra Godset...
Alle med erfaring på høyt nivå og som man ut fra dette lett kunne ha signert...
Christer George var vel også her innom...

Det er tydelig at man ikke bare er ute etter en back eller midtbanespilleren, men etter et tannhjul som passer inn i konstruksjonen, altså selve laget som sådant.

Bolseth var aktuell ble det sagt, men ikke så veldig forstår vi.
Selv ville han også heller til HBK - noen skrev her fordi han mente han hadde størst muligheter der.
Nettopp.
En meget bra spiller, men knapt typen i den stilen man nå bygger opp.
Og fra den 12.2, altså mot FFK er det vel sagt at man vil bruke det man nå mener vil kunne være veldig likt en 1.ellver...

Profile  

PostPosted: 31 Jan 2010, 18:32 
Forumlegende

Bolseth ja..ville han egentlig utkonkurrert R. Risholt, Torp, Berg Hansen eller Krogh for den saks skyld? Ikke helt sikker på det faktisk.

De som man kan anta er lengst unna en 11er i KIL pr nå er Linnes og Jahr. Ikke overbetalte 30 åringer, men sultne ungdom som er "dømt til" å stadig utvikle seg. Sånn vil jeg ha det, en kjerne som fighter om plass på laget med rutinerte folk, og utfordrere som er unge og lovende. Vi trenger ikke rutinert stallfyll. Får man dog kloa i en 20 åring med utviklingsmuligheter som pr i dag vil gå som stallfyll er det greit. Kommer det inne folk som er eldre enn det så må det være folk som hever en første 11er. Og en som skal heve en mulig 1. 11er i KIL nå må være "stigg-god"!

Last edited by Karlsen on 31 Jan 2010, 18:32, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 31 Jan 2010, 18:57 
Forumlegende

Synes det var spilleglede mot Hønefoss.
Det var tydelig at man ville noe i den kampen.
Godsetkampen ble jo preget av det fæle 0-1 målet...
Før det skulle man tatt ledelsen.

Det er sant at konkurransen best kommer fra ungsauer som har talent og som er ivrige på å utvikle seg.
Ellers kan det bli at man bare bytter spillere som er like gode.
Det fører ikke alltid fram.
Nå må den eldre bedre seg for å holde ungsauen bak seg.
Hvis ikke er'n ferdig...
Om man skjønner mitt poeng...

Minner Kim Holmen litt om den tidligere svenske spysspissen Roland Sandberg, kalt dukk-opp, en som var litt usynlig, men som så plutselig var der...
Slike spillere er gull verd når de får tilit og de rette rundt seg...

Profile  

PostPosted: 31 Jan 2010, 19:12 
Kampen mot Hønefoss var god, og det vekket fram optimismen i publikum. Spillemessing var det et enormt skritt i riktig retning, og det lover veldig bra. Krogh har tatt enorme skritt, og det er moro å se! Ny-signeringen Kim Holmen gjorde en god jobb på topp, og toppet det hele med en scoring. Men jeg la godt merke til at resten av spillerne ikke er vant med å ha en så hurtig spiss, og er altfor trege med gjennombruddspasninger. Enda godt de har god tid til å øve på det!
Må kommentere Roger sin presise pasning fot, og si: Helt utrolig bra!
Olav ble satt ut på kant, og overbeviser der også. Tuelo har tatt store steg!

Ørjan kom tilbake fra skade, og gjorde en bra jobb. Frejd også, men han trenger kamptrening.

Utrolig signering de har fått i Bobbie Friberg da Cruz! Får håpe han finner tilbake i sin rette form :D
Håper på enda et navn inn porten på Gjemselund i løpet av neste uke, så vil dette bli en morsom sesong!

PostPosted: 01 Feb 2010, 00:52 
Reserve

Tuelo er faktisk veldig god nå. I fjorårs-sesongen så jeg på han som en middelmådig spiller. En som slet med å få det ordentlig til. Så dundrer han til mot Sarpsborg, og hever seg enda mer i løpet av ferien og er bedre enn noensinne i januar.
I like. :)

Profile  

PostPosted: 01 Feb 2010, 14:42 
Trener

noe av det er som er veldig bra med årets kilstall (iallfall så langt) er at vi har svært få utlendinger. akkurat nå så har vi 4 stk i troppen, og der er atpåtil 3 av de svensker.
jeg tror det er kan slå positivt ut for oss iallfall, at vi slipper språkproblemer. noen andre meninger????

husker hamkam da de rykket ned fra eliteserien. de mente faktisk selv at noe av problemet lå i at ingen forsto hva den andre sa på banen. og der var det jo jammen mye rart også haha. plaku og abioudun osv.

ser litt samme tendensen til våre andre nyopprykkede kollegaer. de forsterker veldig med utenlandske spillere både hønefoss og haugesund. ser på dette som en klar fordel for oss jeg :lol: .

Profile  

PostPosted: 01 Feb 2010, 14:55 
Reserve

Språk er en ting, samspilthet en annen, samkjørt og kjent taktikk en tredje. Vi har vist oss sterke i treningskampene så langt, og enda tror jeg vi har endel å gå på.

Man skal være forsiktig med å forvente ting, men jeg har en følelse av at siste signering før ny sesong ikke er gjort. Jeg ser for meg at stallen blir ytterligere forsterket, i det minste i dybden, med et par spillere til. Og slike nye spillere kan fort være utlendinger. Jeg tror vi har veldig god kontroll på hva som finnes av tilgjengelige spillere (pris/kontrakt/kvalitet) i det norske markedet, og hadde vi kunnet - eller villet - hente de, så hadde vi gjort det nå. Med mindre økonomien tvinger klubber til å kvitte seg med spillere. Men svensk er ikke noe problem for språkmektige nordmenn, spesielt ikke fra grensetraktene :-D

Krysser fingra for at flere sponsorer kommer på plass for å trygge økonomien, og at det innebærer enda litt mer aktivitet i overgangsmarkedet. Vi er fortsatt litt tynt besatt på enkelte plasser.

Profile  

PostPosted: 01 Feb 2010, 15:51 
Reserve

Det kommer til å komme en utlending snart

Profile  

PostPosted: 01 Feb 2010, 16:39 
Trener

noen mening om hvem denne nye spilleren evt skulle være da?
noen rykter som går?

Profile  

PostPosted: 01 Feb 2010, 16:51 
Trener

Dersom han spiller for en utenlandsk klubb så må han vel signeres i løpet av dagen? Er det ikke i dag det internasjonale overgangsvinduet stenger?

Profile  

PostPosted: 01 Feb 2010, 16:56 
Reserve

Nei, det gjelder ikke for Norge så vidt jeg vet.
Vi kan kjøpe spillere fra andre land, men andre land kan ikke kjøpe spillere fra Norge.

Profile  

PostPosted: 03 Feb 2010, 09:32 
Reserve

Ref Morten Kristiansen, sitert på kil.no, handler det nå om å ta det roligere på overgangsmarkedet, og spille sammen kjernen i laget slik den er nå. Det er igrunn fornuftig, vi må satse på de vi har, ikke på de vi ikke har.

Allikevel føler jeg vi har sterkt behov for å forsterke stallen, gitt at det er økonomi for det. Dette for å ha bedre dekning for skader mv. Det har vært snakk om sponsorer på vei inn, og Vidar Riseth er vel blant de som jobber med dette. Derfor lurer jeg på, er det noen som har fått med seg om det har vært noen utvikling på den fronten?

Det er fortsatt spillere som har prøvd, og prøver seg, på trening. Christer George ble vel ikke tilbudt kontrakt og er ute av bildet, er det noen som kjenner til andre som har vært innom trening - og hvordan har de i tilfelle gjort det?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 86  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]