KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 21:55

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
Author Message
PostPosted: 31 Jan 2010, 17:07 
Klubbdirektør

Saturnus wrote:
Hvordan kan det være bedre å betale 1 årslønn i kompensasjon innen 60 dager enn å betale lønna som kommer i mindre porsjoner fordelt utover hele året? :?

Det er mye som skurrer i denne saken. Det aller mest forbausende er å se på TN i intervjuer, hvor det faktisk ser ut som han tror på at han ble sparket pga av økonomi, og at han helt har glemt at spillerne ville ha han bort. Det virker som han har en veldig god evne til å se ting fra de sidene han ønsker. Det er så jeg blir flau på hans vegne :shock:

Profile  

PostPosted: 31 Jan 2010, 18:47 
Forumlegende

Best var dette sitatet fra Aftenpostenlinken fra ham
"Jeg kom til rett klubb på feil tid, sa Tom Nordlie."

Sant nok er det ikke elektriker man trenger når sprengkulden har knekt vannrør som renner...

Her sier han selv, uten sikkert å forstå det, at han ikke var kvalifisert til jobben...

Profile  

PostPosted: 31 Jan 2010, 18:48 
Saftblander

*Ler* egentlig av hele saken.....Men vi kilsk skal ikke syns synd på TN...

Han bør takke seg selv :evil: :arrow: :mrgreen: :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 31 Jan 2010, 19:00 
Only one team wrote:
*Ler* egentlig av hele saken.....Men vi kilsk skal ikke syns synd på TN...

Han bør takke seg selv :evil: :arrow: :mrgreen: :mrgreen:

Hvorfor bør Tom Nordlie takke seg selv?
Hvis du uttaler deg om denne saken, uten å begrunne hvorfor, syns jeg du heller skal la være og skrive her inne.

Tom Nordlie gjorde en kjempe jobb her i Kongsvinger, og han gravde frem engasjementet for fotball her i byen. KIL har slitt økonomisk lenge, og de kunne ikke tilby Tom en kontrakt som strekte seg lenger enn 2009. Av den grunn, gjorde Tom et rett valg med å forlate KIL i fordel Fredrikstad. Jeg har satt veldig stor pris på han arbeid her, og han bør ha en status her i Kongsvinger. Selv om mange skiftet mening om Tom etter at han forlot oss, er det nok mer eller mindre på grunn av at enkelte var bitre.
Men Øyvind Eide førte løpet videre, og vi sikret oss Tippeliga spill, og alle er fornøyde.

Jeg vil også føye til at Tom har vært uheldig, men samtidig kreves det mye, og kanskje for mye av alle rundt Tom. Situasjonen i Fredrikstad er skammelig for fotballedelse, og det er altfor dårlig kompetanse i driften av fotballklubber.

Og en ting til; spar deg for alle de smiletegna.

PostPosted: 31 Jan 2010, 19:15 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Best var dette sitatet fra Aftenpostenlinken fra ham
"Jeg kom til rett klubb på feil tid, sa Tom Nordlie."

Sant nok er det ikke elektriker man trenger når sprengkulden har knekt vannrør som renner...

Her sier han selv, uten sikkert å forstå det, at han ikke var kvalifisert til jobben...

Han svarte i hvert fall et klart JA på et direkte spørsmål om det å velge FFk var det dummeste valget han har gjort :wink:

Profile  

PostPosted: 31 Jan 2010, 19:17 
Reserve

goalgetter wrote:
Og en ting til; spar deg for alle de smiletegna.

Spar deg for å leke forumpoliti, det er allerede moderatorer her som gjør en glimrende jobb der det trengs. Når det gjelder Nordlie så må han jo skylde seg selv, han visste meget godt hva han gikk til i FFK og at det var motstand i spillergruppa mot han. Hadde han gjort ferdig jobben sin her, kunne han ha valgt en litt mindre hastverk-løsning enn det som skjedde når FFK ga han tilbudet sitt. Ingen tvil om at han ville fått ny jobb enten her eller i en annen toppklubb også etter sesongen, nå pga hastverk og søken etter lette løsninger/penger så står han igjen jobbløs.

Profile  

PostPosted: 31 Jan 2010, 19:40 
McAroni wrote:
goalgetter wrote:

Når det gjelder Nordlie så må han jo skylde seg selv, han visste meget godt hva han gikk til i FFK og at det var motstand i spillergruppa mot han. Hadde han gjort ferdig jobben sin her, kunne han ha valgt en litt mindre hastverk-løsning enn det som skjedde når FFK ga han tilbudet sitt. Ingen tvil om at han ville fått ny jobb enten her eller i en annen toppklubb også etter sesongen, nå pga hastverk og søken etter lette løsninger/penger så står han igjen jobbløs.

Selvfølgelig skal Tom skylde seg selv. Det var en stor feil, fra han sin side å gå til FFK.
Men siden Tom ikke kunne bli garantert kontrakt for neste år, og noe han ikke ville ha blitt tilbudt uansett, etter skriveriet i Glåmdalen der Sparebanken Hedmark hadde nektet å sponse KIL, om Tom fortsatt satt ved roret, grunnet hans ikke-satsing på ungdom. Derfor var det et lurt trekk av Nordlie, men samtidig helt forferdelig, da han valgte å gå til FFK.

Grunnen til at Tom ble sparket, var jo økonomiske problemer. Det er altså FFK-styret som skal ha mye av skylden.
Ikke nok med det, så har Tom blitt mobbet under idretts gallaen, og ikke minst i aviser og media. Dette mener jeg blir feil, da det kun er på en enkeltperson..

Jeg tror ikke det er noe problem for Tom å skaffe seg jobb nå, som han lett ville fått etter fullført sesong i KIL, enten med opprykk, eller ei.

PostPosted: 31 Jan 2010, 19:58 
Reserve

goalgetter wrote:
Grunnen til at Tom ble sparket, var jo økonomiske problemer. Det er altså FFK-styret som skal ha mye av skylden.
Ikke nok med det, så har Tom blitt mobbet under idretts gallaen, og ikke minst i aviser og media. Dette mener jeg blir feil, da det kun er på en enkeltperson..

Jeg tror ikke det er noe problem for Tom å skaffe seg jobb nå, som han lett ville fått etter fullført sesong i KIL, enten med opprykk, eller ei.

Veldig klar over hvorfor Nordlie dro fra oss, og skjønte han godt da også. Men særlig klokt var det ikke. At han gikk fra FFK pga økonomiske problemer er vel bare en dårlig unnskyldning de brukte på pressekonferansen, sannsynligvis for å prøve og "redde" noe av Nordlies rykte (på den måten slapp FFK å betale han for det også, som Elden var inne på i forveien).

Hadde det vært pga økonomien, så kunne han da bare gått ned i lønn.. Men det ble han vel aldri forespurt om heller. Det med idrettsgallaen var helt lattlig, fatter ikke at NRK også i etterkant klarte å forsvare det.. Som lisensbetaler skammer man seg.

Profile  

PostPosted: 31 Jan 2010, 20:02 
Nå er vi enige :wink:
Er helt enig. Men jeg ville kun få frem at ikke all skyld skulle ligge hos Tom!

Nrk bør skamme seg!

Men nå er endelig styret rundt Nordlie over! Forhåpentligvis..

PostPosted: 31 Jan 2010, 23:43 
Kaptein

Tom visste ikke hva han dro til. Det er stor forskjell på litt motstand i spillergruppa og alt det andre som har skjedd etter sesongslutt.

Profile  

PostPosted: 01 Feb 2010, 11:47 
Reserve

Saturnus wrote:
Tom visste ikke hva han dro til. Det er stor forskjell på litt motstand i spillergruppa og alt det andre som har skjedd etter sesongslutt.

Hvor klokt er det da å ta på seg en jobb, når han ikke vet hva han tar på seg.. Det var jo en rimelig samlet spillergruppe som gikk ut å sa de ikke ville ha Tom som trener, før han skrev under. Og med tanke på alt annet rot det var i FFK allerede da ( fansens "støtte" til henriksen o.l.), så ville iallefall jeg tenkt meg om et par ganger ekstra før jeg fort og gæli hadde hoppet på noe slikt.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1 ... 16, 17, 18, 19, 20

All times are UTC + 1 hour [ DST ]