KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 08 May 2025, 23:36

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 86  Next
Author Message
 Post subject: Re: A-laget 2010
PostPosted: 18 Jan 2010, 15:33 
Spiller

http://www.glomdalen.no/kil/article4812411.ece
Litt synd med Chibsa synes jeg.

Profile  

PostPosted: 18 Jan 2010, 16:16 
Forumlegende

Zambrotta wrote:

Åh dette er systematisk jobbing. KIL lar seg ikke forføre av gode prestasjoner uten videre. Det virker som man virkelig vet hva man er på utkikk etter nå. Bra jobba må jeg si:)

Profile  

PostPosted: 18 Jan 2010, 16:37 
Spiller

Karlsen wrote:
Zambrotta wrote:

Åh dette er systematisk jobbing. KIL lar seg ikke forføre av gode prestasjoner uten videre. Det virker som man virkelig vet hva man er på utkikk etter nå. Bra jobba må jeg si:)

Ja, jeg lot meg nok forføre litt jeg i alle fall, men det viser vel bare at de har beina godt planta på kunstgresset og vel så det. Håper det kommer noen nye før før Godset-kampen til helga da.

Profile  

PostPosted: 18 Jan 2010, 20:18 
Klubbdirektør

Dette er jo direkte latterlig. Chibsah er en mann for KIL. Og nå får de se og våkne hva anngår Arnar Førsund. En mann som forøvrig har 2 sider i VG i dag om behandlingen han fikk i kamma. Førsund er pr dags dato arbeidsledig, og kan det da være no problem og la mannen i det minste prøve spille?

Profile  

PostPosted: 18 Jan 2010, 20:24 
Kaptein

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/1- ... tid=578827

gi førsund tilbud !

Profile  

PostPosted: 18 Jan 2010, 20:29 
Grævling

Førsund er det vel ingen grunn til å ta med på prøvespill, han vet vel de fleste hva er god for allerede. Når det gjelder Chibsah så vet jeg ærlig talt ikke. Han var bra med i ca en halvtime i 2. omgang, mot ræva motstand. Det han, og alle andre, viste på lørdag gir ikke noe grunnlag for å dele ut kontrakter. Og som Amundsen sier, han trenger en off-midtbanespiller, da hjelper det ikke at folk er verdensmestere som def-midtbanespiller.

Ta det helt med ro, Messi, Torres, Gerrard og Sergio Ramos kommer snart!

Profile  

PostPosted: 18 Jan 2010, 20:31 
Klubbdirektør

Men, hvilken posisjon blir vi å se deg i Raggen. Du er jo en fin sweeper type :D

Skjønner ikke hele greia med Førsund, mulig de har vært i kontakt med han. Men, skulle nå tro at mannen vil spille kvalitets fotball i en kvalitets by. Virker jo ikke som det pr dags dato florerer med tilbud til mannen..

Profile  

PostPosted: 18 Jan 2010, 22:15 
Reserve

Ingen problemer med at KIL prioriterer steinhardt, for det må de. Det har blitt sagt før og jeg henger meg på følgende uttalelse: vi har ikke råd til å feile. Ingen grunn til å forsterke der det ikke trengs.

Førsund er ekstremt godt kjent av KIL, og jeg hadde gjerne sett han i rødt igjen. Vi har henta Adem Güven, og hvis vi ville eller kunne, hadde vi nok hentet Arnar og. Regner meg det er økonomien som setter en stopper her. Forøvrig synd for han at situasjonen er som den er, Kamma har bare forholdt seg til kontrakten. Og ny klubb finner han garantert.

Pri 1 virker å være høyre back, og pri 2 ser ut til å være en offensiv midtbanespiller. Dette inntil de økonomiske rammebetingelsene er bedre. Vi får krysse fingra for at vi kan få inn noe ekstra å handle for.

Profile  

PostPosted: 18 Jan 2010, 23:11 
Klubbdirektør

Karlsen wrote:
1892 wrote:
http://www.dagbladet.no/2010/01/18/sport/arnar_forsund/hamkam/adeccoligaen/fotball/9982380/

Null sympati med Førsund! Fotballspillere er en oververnet rase. Fotballspiller er en jobb på lik linje med alt annet. Nå er jo allerede oppsigelsesvernet i Norge på grensen til latterlig bra for arbeidstakere fra før. Og fotballspillere har altså enda bedre vern??? Snakker vi snart vernede bedrifter for disse fotballspillerne. nei slutt og syt Førsund. Jobb får du.

Kunne ikke vært mer enig med deg Karlsen. I en hvilken som helst annen bedrift kan man si opp folk eller permitere dem i nedgangstider. Heldigvis kan man, i en viss grad, også si opp de som ikke gjør jobben sin. Men i fotball er det tydeligvis ikke lov. Jeg har faktisk fortståelse for at skamma sier opp spillere de ikke har råd til. Burde vært som alle andre steder, 3 eller 6 måneder etterlønn.

Selv om jeg ønsker Arnar STERKT til KIL synes jeg litt at han har seg selv å takke; skrev under for en klubb som har levd som en oppblåst boble med ville lønninger i flere år. Da skal det ikke mye logisk tenkning til for å skjønne at dette går rævva. Å kjøpe seg hus på Hamar er vel heller ikke noe big buisness. Er vel ingen som vil bo der.

Men så vidt jeg vet var ikke Arnar veldig populær på Hamar, særlig ikke etter at han møtte opp på hockeykamp med Vålerenga-drakt. Arnar, du er sterkt ønkset til KI, så lenge du lar VIF drakta de ligge nederst i skuffen innerst på loftet.

Profile  

PostPosted: 19 Jan 2010, 02:02 
Kaptein

Ny spiller på plass for prøve.. Ali Al Gashami! Start-spiller som har var leid ut til vindbjart i fjor. Offensiv midtbanespiller med gode innlegg og en bra frisparksfot... Like god med begge bein! Er jo offensiv midtbanespiller + høyreback Amundsen prioriterer å få inn, så lykke til AliAl ;)

Profile  

PostPosted: 19 Jan 2010, 02:22 
Kaptein

Må nok si meg uenig med dere, gutter. Fotballspillere er overbetalt og alt det der, men de er ikke vanlige ansatte. De har kontrakter som typisk går over 1-3 år, kontrakter som fastsetter at de ikke kan bytte arbeidsgiver som oss andre. Hvilke andre bransjer er det som budsjetterer med salg av sine ansatte? Her må man forholde seg til kontraktene som er inngått. Det er klubbene som har vært villige til å betale, og da kan vi ikke forvente annet enn at spillerene takker ja til den som gir best betingelser. Det er klubbene som er ansvarlige for kontraktene de har inngått og som har drevet spillerlønningene til himmels.

Når det gjelder Ham-Kam har de jo gjort en del rare ting det siste kalender året. Rett før seristart i fjor kjøpte mann inn flere forsterkninger, mens man rett etterpå (bare noen uker) krevde at spillerene skulle gå ned 10% i lønn. Det betyr i praksis at spillergruppa betalte for forsterkningene og at enkelte faktisk betalte for å bli satt på benken! Og dette er vel Førsunds poeng i denne saken nå også, at Ham-Kam har råd til å inngå 10 nye kontrakter før man prøver å oppfylle kontraktene man allerede har inngått.

Personlig skulle jeg gjerne ha sett at fotballspillere ble mer lik vanlige ansatte og at de kunne si opp når som helst på 3 måneders varsel. Det ville satt en stopper for spekulasjoner om salg av spillere og et mer normalt spillermarked.

Profile  

PostPosted: 19 Jan 2010, 08:14 
Forumlegende

Førsund er neppe aktuell ifølge Glåmdalen i dag, som siterer MK.
Neppe noe stort tap.

Profile  

PostPosted: 19 Jan 2010, 10:30 
Reserve

pokermoen wrote:
Ny spiller på plass for prøve.. Ali Al Gashami! Start-spiller som har var leid ut til vindbjart i fjor. Offensiv midtbanespiller med gode innlegg og en bra frisparksfot... Like god med begge bein! Er jo offensiv midtbanespiller + høyreback Amundsen prioriterer å få inn, så lykke til AliAl ;)

Gashamy er et "supertalent" som ikke fikk det til i Start. Han prøvespilte for Mjøndalen før jul, men det ser ikke ut til at han fikk kontrakt, uten at jeg helt vet hvorfor. Så seint som 12. januar var Mjøndalen det mest aktuelle.

Offensiv og kant, tidligere amatør - vi bør ha råd til lønna hans i alle fall... vi får se hvordan han gjør det på trening da... :wink:

Profile  

PostPosted: 19 Jan 2010, 11:41 
Spiller

http://fotball.fvn.no/forstediv/article159106.ece

Synes vi burde klare å konkurere med Mjøndalen om han her. Virker som en lovende spiller da :)

Profile  

PostPosted: 19 Jan 2010, 15:27 
Kaptein

http://www.glomdalen.no/kil/article4814237.ece

Rutinert kar detta.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 86  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]