KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 08 May 2025, 21:12

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 86  Next
Author Message
 Post subject: Re: A-laget 2010
PostPosted: 12 Jan 2010, 21:04 
Kaptein

Har dere lagt merke til hvor mye de andre lagene i Tippeligan forsterker da? Det er mange klubber som ikke henter inn noen og som sikkert kommer til å kvitte seg med enda flere før seristart.

Profile  

PostPosted: 12 Jan 2010, 21:09 
Kaptein

David Justice wrote:
Jeg har faktisk litt usikker på hva som best, topp i Adecco eller bunn i Eliteserien, det kommer ann på hvor mye bunn.

Da går du nok en tøff tid i møte for dette kan fort bli 10-20 år i "bunnen" av Tippeligaen, kun avbrutt av en og annen medalje og Europacup-kamp innimellom. :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 12 Jan 2010, 23:06 
Forumlegende

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2177

Der var Krogh på plass for to nye år:) Et lokalt talent som kan få en interessant utvikling!

Profile  

PostPosted: 13 Jan 2010, 00:35 
Materialforvalter

Må si meg gjennomført enig med Karlsen her; er ingen tvil om at det er gode grunner til å se fram til Rosenborg, Brann, Viking, Lillestrøm (hat, hat og atter hat), Vålerenga osv. Det er jo dette det handler om! TIL TROSS FOR at vi er David mot en drøss Goliat'er at the moment.

For alle som er et navn i norsk toppfotball - noe KIL definitivt er - gjelder det å være et av lagene som til stadighet er i søkelyset. Eksponeringsverdien Tippeliga vs. Adeccodassen er sammenlignbar med himmel og helvete. Én sesong i Tippeligaen er mer verdt enn 20 år i 1. divisjon. Selvfølgelig.

Om vi så er i Tippeligaen ett år - for dermed å rykke ned igjen: HELT GREIT. Det store spørsmålet og den enorme utfordringen er hvordan klubben takler dette. Kort analysert: Med korrekt framgangsmåte ligger norsk toppfotball som en landingsbane for klubben. Med feil fokus (negativt), er veien til Avgrunnen (2. div.) svært kort.

ALT handler om at klubben lager en sannhet som sier at "KIL er en naturlig del av norsk toppfotball". Jeg skal vokte meg for å ramse opp forskjellige klubber (og dermed bli historieløs grunnet usammenlignbare forhold som geografisk beliggenhet, kapitalstyrke i lokalt næringsliv, osv), MEN: Hvorfor skal Lillestrøm være en naturlig del av Det Gode Selskap og ikke KIL? Tenk litt på det (uten å legge for mye i nærheten til hovedstaden; det er ikke mer enn en times kjøring fra Vinger til Oslo, heller).

17 år i toppen var gøy. For mange av oss ble fotballgløden tent i denne perioden. Beklager å måtte ty til floskler, men: Den tida er på de viktigste områdene Gamledager. Eneste sammenlignbare faktor er at vi MÅ være slue som Mikkel Rev på overgangsmarkedet. Ellers er forskjellene av formatet TOTAL. Til forskjell fra tidligere år er det nå "ørten" andre klubber som også leker Mikkel Rev. Vår sjanse er å klare å befeste plassen i "midtsjiktet": Toppen av Adecco / nedre halvdel av Tippeliga i en periode på minst fem år. Klarer klubben å hevde denne ambisjonen - til tross for lavt budsjett - vil man igjen bli et naturlig navn det ikke går an å komme utenom. Også på sponsor- og "Rik Onkel"-siden.

Jeg er på ingen måte bombesikker på at KIL rykker ned. Men jeg ser at det er en meget reell mulighet. Slik tror jeg også klubben innerst inne tenker. Men hvis de samtdig tenker at OVERLEVELSE i Tippeliga er målet det ene året (eller kanskje et år til), eventuelt at TOPPEN av Adecco (det neste året / de neste årene) alltid er innen rekkevidde den neste femårsperioden; ja da tror jeg framtida er lys.

Dette handler ikke om spillere eller motstandere. Det handler om ledelse.

Profile  

PostPosted: 13 Jan 2010, 03:00 
Trener

Bård L. wrote:
Lykke til KIL!

mvh.
Bård L.

MIF og KIL tippeliga 2012 .......!!!!!!! :D :D :mrgreen:

Fantastisk innlegg! Takk Bård!

Profile  

PostPosted: 13 Jan 2010, 06:58 
Reserve

Overvar trening i går, og syns faktisk Krogh Gerson var av de friskeste utpå matta... Tipper han kommer til å bemerke seg positivt i årets tippeliga... Var forøvrig en stille og rolig trening, men får de på plass 4-5 nye, så kan dette bli rett så bra! :)

Profile  

PostPosted: 13 Jan 2010, 10:21 
Forumlegende

Det innlegget fra Mjøndalen supporteren er jo knallbra. Mjøndalen var jo i minst like ille situasjon som oss ved disse tider i fjor. Men HamSkam rasket til seg alle slags rare ymse folk på superlønninger. Vi vet hvordan det gikk.

Profile  

PostPosted: 13 Jan 2010, 18:02 
Spiller

vi trenger penger, jvorfor ikke høre med Idar Vollvik????
Ser ikke ut som om han gidder og sponse Notts County alikevel.
2,5 mill i året fra han hadde jo vært bra det:)

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/ ... tid=590875

Profile  

PostPosted: 13 Jan 2010, 18:10 
Klubbdirektør

Forventer vel at Riseth er på ballen med å få inn penger. Husker med skrekk og gru for noen år tilbake da markedsavdelingens arbeid gikk til å få inn målaksjer og Jule-Lotto.

Profile  

PostPosted: 13 Jan 2010, 19:22 
Materialforvalter

Drublic wrote:
Bård L. wrote:
Lykke til KIL!

mvh.
Bård L.

MIF og KIL tippeliga 2012 .......!!!!!!! :D :D :mrgreen:

Fantastisk innlegg! Takk Bård!

Kjempebra innlegg! Fotball-Norge trenger gode gamle lag som MIF og KIL. Jeg personlig har savnet Mjøndalen i norsk toppfotball og håper dere etablerer dere i Adecco, før dere gjør som KIL: rykker opp.

Profile  

PostPosted: 14 Jan 2010, 09:28 
Materialforvalter

http://fotballmagasinet.no/?mode=news&id=20473

Tommy Edvardsen er absolutt ikke noe dårlig alternativ til høyrebacken. Usikker på hans defensive kapasitet, men en utrolig bra høyrefot. VI får se!!

Profile  

PostPosted: 14 Jan 2010, 10:38 
Saftblander

Knashaug wrote:

Tommy Edvardsen er absolutt ikke noe dårlig alternativ til høyrebacken. Usikker på hans defensive kapasitet, men en utrolig bra høyrefot. VI får se!!

Har tilfeldigvis en kollega på jobb som er Mosse supporter, og han hadde ikke så mye positivt å si om Tommy Edvardsen, god innleggsfot, men treg, og dårlig deffensivt var det han hadde å si om ham. Når Moss var skadefrie satt han på benken.
Så tippeligga nivå er det nok ikke på ham.

Profile  

PostPosted: 14 Jan 2010, 12:48 
Spiller

Knashaug wrote:

http://www.mossfk.no/sak/004306.asp

Profile  

PostPosted: 14 Jan 2010, 12:57 
Grævling

Hmff.... for det første er han under kontrakt, noe som vel betyr at vi må ut med en del penger, så sant da ikke Moss er såpass skakkjørt at de lar han gå gratis. For det andre.... han er vel ikke god nok heller??!! Hva mener folk?

Profile  

PostPosted: 14 Jan 2010, 13:22 
Reserve

Jeg mener at den plassen er så viktig at vi må ha en skikkelig god spiller som går rett inn og hever laget, klarer han ikke dette så har han ikke noe å gjøre i KIL. Jeg kjenner ikke denne typen men jeg regner med at KIL ikke handler i desperasjon så får man heller se hva som kommer ut av treningsdagene han skal være her.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 86  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]