KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 15:27

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 12 Jan 2010, 15:46 
Materialforvalter

Synes det er vel mye negative tanker om laget om dagen, men jeg er av den oppfatning at det viktigste er å ha kontroll på økonomien.
Bor selv i Bergen, og der klages det akkurat like mye over Brann som det klages over KIL på Kongsvinger.
Brann har ikke fått en krone til spillekjøp i år. Dersom de skal kjøpe spillere, så må de først selge unna. Det samme gjelder VIF. Vålerenga skjærer vekk 18 millioner kroner i kostnader foran neste sesong. Fire årsverk skal bort, og det blir ikke satt av midler til spillerkjøp. TIL (med rike onkler) har kun 600 000 til spillerkjøp i år.
Slik kan jeg fortsette på omtrent samtlige lag.

KIL er helt avhengig av troverdighet og tillit hos sine samarbeidspartnere, og det skaper man ikke med å bruke mer penger enn man har.
Tror strategien som her har blitt lagt er god. Det jeg savner er at kommuikasjonen i de ulike leddene virker lite samkjørt.
Kan man ikke gi en person på brakka ansvaret med kommunikasjon mot media, så slipper man at noen den ene dagen lover flere nye spillere, mens man den andre dagen ikke har penger til dette?

Jeg synes vi skal glede oss over opprykket, alle de nye medlemmene og et nytt kompetent styre. Gleder meg veldig til å se KIL på Brann-stadion i år!
Ikke noe hadde gledet meg mer enn at KIL slo godt i fra seg i toppserien - på tross av svak økonomi.

Profile  

PostPosted: 12 Jan 2010, 16:04 
Klubbdirektør

Mye bra her femoen. Men kil overlever ikke med en tropp på 15 -16 stk. Nå har vi mista 5 spillere og bare fått inn 1. pluss Linnes. For ikke gode spillere hit hvis man ikke satser noe. Kan ikke regne med at dem kommer hit bare for å redde kil fra nedrykk. Er ikke mange mnd siden man leste at dem skulle satse bare man rykket opp. Hvor blir det av satsingen??? Har ikke sett noe enda og kommer heller ikke til å se noe heller. Ikke demed sagt at dem skal kjøpe inn i dyre dommer. Men hvis innvestorene er så innteresert så for dem komme på banen, hvis kil har noen da. Ser ikke slik ut om dagen. Hjelper ikke å vente til halve sesongen er spilt og må få tak i spillere for å overleve. Jeg vet at hvis kil ligger på nedre halvdel etter 5-6 kamper kommer ikke publikum. Det har jeg opplevd mange ganger. Og da blir tapet enda større pga. publikum svikter. Og til dem som skriver at dem kan satse på å bli ett topp adecco lag hvis dem rykker ned. Vil det si at dem skal tape hvis dem har sjanser til å rykke opp igjen det da??

Profile  

PostPosted: 12 Jan 2010, 16:45 
Materialforvalter

Stallen blir bredere... bekymrer meg ikke for det. Kan jo skje noe positivt neste 10 dager, er vi heldige :)
Vi må påminnes om at vi endelig skal spille i Tippeligaen. Ting vil skje fremover uansett...

Profile  

PostPosted: 12 Jan 2010, 16:53 
Spiller

TT wrote:
Stallen blir bredere... bekymrer meg ikke for det. Kan jo skje noe positivt neste 10 dager, er vi heldige :)
Vi må påminnes om at vi endelig skal spille i Tippeligaen. Ting vil skje fremover uansett...

Hør hør! :)

Profile  

PostPosted: 12 Jan 2010, 17:04 
Forumlegende

Applaus til åpningsinnlegget! :D

Profile  

PostPosted: 12 Jan 2010, 17:30 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Kan poste denna her å da:

Fotballkamper avgjøres på banen av 22 spillere som må vise innsatsvilje, fandenivoldskhet, styrke, vinnervilje og samhold. Det laget med de 11 utvalgte som fikser det best vinner.. om de koster 2 mill per pers å har en haug i lønn spiller ingen trille når ballen sparkes igang å dommer`n blåser. Det laget som har gutter fostra opp av egen stall eller har spillere av mindre "lukrative navn" kan fikse det overnente like bra eller bedre en overbetalte "stjerner"..
Der er KIL en "stjerne" i mine øyne.. Vi har aldri hatt behov for "rike onkler" for å bevise at vi kan. KIL er laget som ikke eier noe respekt for noen såkalte "lukrative" motsandere. Det har vi aldri hatt. Hvorfor begynne med det nå.. Nei for pokker.. Vi er Tømmerhøggere vi veit hva som må tell for å vinne en match.. Blod, svette og tårer.. å staute karer.. Itte feinsmekkere, flotte biler, karer med høy sigarføring å svære i kjeften. La de komme hele hurven.. Penger å lukrative signinger har dem, MEN HAR DEM VINNERSKALLEN???

FOR DET HAR VI. VI ER KIL HAR DÅRLIG RÅD, MEN MED ET LAG BESTÅENDE AV KARER SOM BRETTER OPP ARMA. SÅ TUKTER VI HVEM SOM HELST. HVOR SOM HELST.
Det gjorde vi i Toppdivisjonen i 17 år å vi stopper da ikke nå..

Detta ordner seg..

VI ER KIL. Å JA VI KAN
EVIG OPTIMIST :D

Profile  

PostPosted: 12 Jan 2010, 17:54 
Klubbdirektør

Det var vel i slutten av 80 tallet nesten alle begynte å tjene penger på å spille fotball. Og i førsten av 90 tok det helt av. Da begynte det å gå dårlig for kil også. Det er ok å ikke tjene 5-6 hundre tusen i året. Men de spiller ikke fotball på heltid for under 2 hundre tusen 2010. Da hjelper det ikke hvor mange lokale helter man har.

Profile  

PostPosted: 12 Jan 2010, 19:22 
Materialforvalter

Spørsmålet er om glasset er halvtomt eller halvfullt.......

Profile  

PostPosted: 12 Jan 2010, 20:34 
Kaptein

Klart tidene har forandret seg, men har vi ikke lenger tro på spillerene i klubben?

------------ Månsson ----------
Frejd - Ryen - Riseth - Håkonssen
----- Hansen - Risholt - Torp ----
----- Güven - Tuelo - Sturød ----

Dette er ikke noe dårlig lag, og i tillegg er det en del talentfulle spillere på benken. Det er tynt i forsvar og angrep, men det skal ikke mange spillere inn før det plutselig ser mye bedre ut.

Her har gutta våre klart å rykke opp, også kommer folk med utsagn som at de ikke hører hjemme i eliteserien. Og årsaken er at laget ikke har blitt byttet ut med nyinnkjøpte spillere! Gutta greide å rykke opp og nå får de sjansen til å bevise at de hører hjemme der. Hvor har det blitt av innstillingen og kampviljen? Vi er Askeladden og skal overraske de andre.

Profile  

PostPosted: 12 Jan 2010, 20:39 
Klubbdirektør

Dem er gode ja, men en del av dem som rykka opp hloder ikke elite nivå. Det har vi jo sett i mange kamper i 2009. Det må vi bare innse alle sammen. Men en 4-5 stk til hadde hjulpet på.

Profile  

PostPosted: 12 Jan 2010, 21:12 
Saftblander

Hey!! Vi er da fra vinger! Vi er da alltid optimistiske!? Eller? :P

Første 11'ern er god nok for tippeligaen.. Benken derimot? :roll:

Profile  

PostPosted: 12 Jan 2010, 22:13 
Saftblander

Bra innlegg!
Quote:
Jeg synes vi skal glede oss over opprykket, alle de nye medlemmene og et nytt kompetent styre. Gleder meg veldig til å se KIL på Brann-stadion i år!
Ikke noe hadde gledet meg mer enn at KIL slo godt i fra seg i toppserien - på tross av svak økonomi.

Jeg gleder meg også til Bergenstur og Brann-stadion! Og før det gleder jeg meg til å følge KIl i detsom måtte komme av både opp og nedturer! :D Da sees vi på stadion :wink:

Ps!Etter det jeg har sett av Linnes har jeg stor tro på at han også etterhvert blir en sentral spiller!

Profile  

PostPosted: 13 Jan 2010, 01:12 
Klubbdirektør

Saturnus wrote:

Frejd - Ryen - Riseth - Håkonssen
----- Güven - Tuelo - Sturød ----

Det laget der skal nok kunne bite fra seg. Men jeg ville dog ha valgt noe slikt som førstevalg:

NY SPILLER - Frejd - Riseth - Håkonssen
----- Güven - Tuelo - NY SPILLER ----

Og det har jeg fortsatt stoor tro på at vi kommer til å lykkes med før seriestart :)

Profile  

PostPosted: 13 Jan 2010, 01:37 
Forumlegende

Med 3 til inn så har vi en stall som er stor nok, vanligvis har man rundt 22 mann i stallen, men med 20 og treffer på de man skaffer så skal man klare seg en hel sessong. Men da er det viktig å unngå bomkjøp og spillere som er skadet gjennom en hel sessong. Samtidig bør man tenke alternativt for å spare penger med innleie etc.

Profile  

PostPosted: 13 Jan 2010, 09:50 
Reserve

Hva tjener egentlig KIL-gutta? Hva er lønna en Eliteseriespiller for KIL kan forvente å få, og hva kan konkurrentene evt. tilby?

Før jul i fjor ble det startet en kronerulling for å få Tom Nordlie til KIL. Hva med å starte en kronerulling for å få nye spillere til klubben? Alternativt andre måter å samle inn penger til klubben på. Noe som ikke krever all tid av noen ildsjeler, men som kan fordeles på flere. Jeg satt og tenkte litt på dette i går mens jeg var ute og kjørte. Kan vi supportere få til noe?

Dette med en kronerulling kan jo funke. Ved å støtte klubben med et beløp får man plass i en form for "hall of fame" hvor man får skrevet navnet sitt i gullskrift. Om denne blir satt opp på Gjemselund eller på nettet; uansett, folk liker jo at andre kan se at de har donert. "Disse har støttet KIL med 500 kr" type ting. Kall det "KIL supersupporter hall of fame"; andre har sikkert bedre navn. Så kan man kjøpe så mange plasser man vil. For 500 kr pr plass har vi fått inn en halv mill på 1000 plasser... Og dette er jo bare for private! Bedrifter kan vel sikkert klare å hoste opp med det tidobbelte pr plass, minst. Selges det 100 plasser til slike bedrifter, vips så har vi en halv mill til. (da trenger vi bare å finne en smart måte å eksponere de som har kjøpt en slik "plass".

En gang i tiden jobbet jeg i NetCom og jeg har fortsatt bekjentskaper inn der. Kanskje det kunne latt seg gjøre å tigge et "gullnummer" derfra - eller fra noen av de andre teleoperatørene? Dette må selvfølgelig da skje mot at de får eksponert seg, eller får en viss medieoppmerksomhet... a la Idar Vollvik (hmmm, Ludo...). Ser for meg å selge dette på auksjon. Folk betaler jo silly money for slike nummere.

Mens jeg satt og tenkte hørte jeg på radioen; Tommy Sharif satt og pratet om et eller annet matprogram. Vips, så slang han ut telefonnummeret sitt. 92410000. Noen som har lyst til å ringe han og høre om han har lyst til å spandere en spiller på KIL? Han er vel en LSK-mann, men alle har jo en viss sans for underdogs... Markedsdirektør Vidar Riseth kjenner han kanskje fra tida i LSK?

Slenger opp noen baller i form av strøtanker her... hva synes dere? Hvorfor ikke prøve å være konstruktive? Andre har sikkert langt bedre ideer enn meg. Men det er en reell mulighet til å hjelpe klubben. Det som trengs er noen som ikke er redde for å stikke hodet fram og skape masse blest rundt dette; med radio og presse og alt som hører til...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]