KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 07 May 2025, 17:31

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 86  Next
Author Message
 Post subject: Re: A-laget 2010
PostPosted: 07 Jan 2010, 19:34 
Grævling

Alle her ønsker vel at KIL skal holde seg, men sett i forhold til kroner og øre så må det vel sies å være et lite mirakel om så skjer. Men.... sist skjedde det 17 år på rad, så det er vel ingen grunn til å legge seg ned å dø riktig enda!

Dette året blir stort uansett hvordan det ender. Men det er vel lov å fatte at vi ikke har råd til halve verden!

Profile  

PostPosted: 07 Jan 2010, 20:20 
Klubbdirektør

Det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke Kil kan ta med noen juniorer på treningene så de for spilt 11 mot 11. For vel ikke trent inn noe system da det bare er 8 mot Sto i avisa at det var noen som hadde ringt kil å spurt om å få vise seg frem. Er vel bare å ta med noen å få se om de er gode nok.

Profile  

PostPosted: 07 Jan 2010, 20:52 
Kaptein

Raskeste veien til nedrykk (og da mener jeg 2. divisjon) er å bruke mer penger enn man har.

Dessuten har jeg tro på de spillerene vi allerede har og at det vil komme flere før seriestart. Skjønner ikke helt hvorfor folk er så negative. Vi har ikke avgitt et eneste poeng så langt.

Ellers er jeg enig i at de bør få med nok spillere på trening til å spille 11 mot 11. Ta med juniorer, prøvespillere eller kanskje til og hva med noen fra naboklubbene? Kanskje det er noen fra Galterud, Sander, Grue som vil trene med KIL og se nivået på eliteseriespillere?

Profile  

PostPosted: 07 Jan 2010, 21:23 
Forumlegende

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... tid=586299

Hønefoss fortsetter å signere.

Er vel enig i at man ikke skal bruke penger man ikke har, men av og til kan det være greit å bruke penger før man har dem om man vet at man får de inn i hvertfall når det er snakk om å få full stall før sessongstart. Vi skal ikke signe hvem som helst, men vi trenger en tropp på 20-22 mann for å ha noen som helst grunn til å ta avsparket 14. Mars.

Profile  

PostPosted: 07 Jan 2010, 21:28 
Reserve

Å ta med folk bare for å fylle opp senker nivået noe jævelig da. Ingen i distriktet er i nærheten av å være godt nok. Hadde de vært det, hadde de spilt i KIL. Så spill heller 8 mot 8 på mindre bane, da blir det høyere intensitet og bedre kvalitet ;) Å spille inn laget har man treningskamper til.

Profile  

PostPosted: 07 Jan 2010, 21:28 
Grævling

Gud bedre meg.... kunne tenkt meg investorgruppa til Hønsa mer en alle spillere i verden!!!

Profile  

PostPosted: 07 Jan 2010, 21:57 
Forumlegende

Raggen wrote:
Gud bedre meg....

Mission Impossible??? :wink:

Profile  

PostPosted: 07 Jan 2010, 21:58 
Reserve

Raskeste veien nedover i systemet er vel å dra med seg alt som er på trening...? Ser liksom ikke for meg Ståle Eikebråten, Kjetil Strandseter og gud veit hvem i storhallen på morgenene fremover... :wink: Nei, vi får sette oss på felt J i kulda, da får vi alle etterhvert is i magen!!

Last edited by Flensen on 07 Jan 2010, 21:58, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 07 Jan 2010, 22:34 
Materialforvalter

Vi får se hvor Liv Fossekallen er, når status skal gjøres opp i okt/nov. Transfervinduet er ennå ikke stengt, vi har en stamme i laget vi vet hva står for. Så får vi se hva vinteren og resten av sesongen bringer. Begynner å bli dritt lei all pessimismen her inne...

Profile  

PostPosted: 07 Jan 2010, 22:52 
Forumlegende

Neumanns Hagehansker wrote:
Vi får se hvor Liv Fossekallen er, når status skal gjøres opp i okt/nov. Transfervinduet er ennå ikke stengt, vi har en stamme i laget vi vet hva står for. Så får vi se hva vinteren og resten av sesongen bringer. Begynner å bli dritt lei all pessimismen her inne...

Enig.

Gutta som spilte laget opp samt de som har kommet til trenger da vel ikke være noe dårligere enn disse andre som snakkes så mye om nå...

Jeg tror faktisk at dersom man ikke setter seg ned og ser i gulvet så mange av spillerne enormt mye mer inne - som nå kan forløses under kyndig og vettug ledelse...

Om du ser disse *stjernene* inn i hvitøyet så ser du ikke annet enn vanlige halvredde personer der heller.
Motto: ikke noe å være redde for!

Det er klart man må fylle opp en stall grunnet skader etc, men tidenes beste Liverpool-lag i serien 1978-79 brukte stort sett bare 13 spillere den sesongen.
Tanke: Det går an om man har en hard kjerne og er heldige vedrørende skader.

Profile  

PostPosted: 07 Jan 2010, 22:54 
Reserve

Enig jeg også. Slutt med pessimismen og bygg videre på det vi har inntil det mot formodning skulle komme en rik onkel og spytte mer penger inn i klubben. Henrik Mohn må være en av de mest fornuftige lederne i fotball-Norge, og vi skal være sjeleglad for at han styrer "pengebingen". Som han helt korrekt sier til Glåmdalen i dag, så har de sportslige lederne i diverse klubber hatt altfor mye makt. Ambisjonsnivået i mange klubber har ligget altfor høyt i forhold til hva klubbene har hatt økonomi til, men allikevel har man hørt på den sportslige ledelse og kjøpt i dyre dommer. Selvfølgelig med hjelp av rikinger. Men der det ikke finnes rikinger (les: i Kongsvinger), så kan man ikke kjøpe mer enn man har råd til. Sånn er det bare.

Det er nettopp det som er grunnen til at markedsprisene på fotballspillere er kunstig høyt. Klubbene er prisgitt investorer og rike onkler. Disse har nå blitt grunnlaget for mange klubbers eksistens. Se på Lyn etter Atle Brynestad. Se for dere Chelsea uten russeren med det lønnsbudsjettet som de har. Eller Manchester City dersom sheikene ikke gidder å investere i fotball lenger. Det er ikke normalt og det vil før eller senere gå til helvete. Som Mohn er inne på, så hjelper det ikke å kjøpe spillere man egentlig ikke har råd til for å klare seg i eliten, dersom man blir degradert til 2. divisjon pga. dårlig økonomi etter sesongen.

Dette er på ingen måte en kritikk mot den sportslige ledelse i KIL. Men det er en kritikk av folk som tror at man kan handle når man ikke har penger. Som noen er inne på ovenfor her; opprykket var en bonus. La oss være optimister og ha tro på det mannskapet vi har!

Mvh
Petter Nord

Profile  

PostPosted: 07 Jan 2010, 23:36 
Klubbdirektør

Hvis Henry Joseph Shindika blir langtids skadd og Yngvar Håkonsen skal opereres har vi 14 utespillere. Det skjønner alle at ikke går. Jahr og Linnes holder ikke på langt nær noen elite kvalitet enda. Dem har jo en topp scorer på b laget som enda ikke har fått prøvd seg. Det er litt rart egentlig

Last edited by Janko on 07 Jan 2010, 23:42, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 07 Jan 2010, 23:40 
Trener

Vel, nå er vel fortsatt er lov å diskutere på dette formuet, f.eks. ved å ytre seg om Liv Fossekallens onkler?

Det hører vel med til engasjementet rundt fotballen og kunne irritere seg over at Liv Fossekallen kan bla opp 2 mill for en spiller, mens KIL har problemer med 0,5 mill kanskje?

Tror ikke så mye på dette pratet om større sportslige utfordinger i LF enn i Brann. Cash is king.

Som andre her sier er imidlertid stinn lommebok ingen garantist for suksess, noe FIF (Fredriksens IF) heldigvis er beviset for :).

Profile  

PostPosted: 08 Jan 2010, 00:13 
Spiller

I disse trange økonomiske tider foreslår jeg at klubben hencender seg til RBK med forespørsel om å låne Bakenga og/eller Wangberg. med Moldskred på plass i RBK, tenker jeg at dette burde være interresant for Bakenga ihvertfall, spilletid på høyest mulig nivå og med to gode spillerutviklere sm trenere.
Noen synes kanskje dette er å sikte lavt, men jeg mener dette er spillere som kan prestere i tippeligaen og som til en viss grad gjorde det allerede forrige sesong.

Profile  

PostPosted: 08 Jan 2010, 02:07 
Kaptein

Skulle gjerne sett alle forsterkningene til Hønefoss i KIL, men det er ikke det samme som at de er så mye bedre enn de vi har:
    - Sigurdsson er rutinert, men hadde ikke akkurat sin beste sesong i fjor.
    - Angan og Obiefule er spennende og kan slå til. De er likevel ingen garanti for suksess. I overgangsmarkedet har det virket som om alt som kommer fra lyn er gull, men laget rykket tross alt ned og var klart dårligst i eliteserien.
    - Bolseth er god, men har i likhet med våre ikke bevist at han takler eliteserienivået. Jeg synes heller ikke at Sogndal hadde noen bedre midtbane enn KIL i 2009.
Problemet vårt er at stallen er for liten. I likhet med Hønefoss og Haugesund er vi avhengige av at en del av spillerene på laget klarer å ta steget opp en divisjon til.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 86  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]