Det er en glede at Vidar Riseth har sagt ja til å spille for KIL kommende sesong. Holder han seg skadefri vil han bli uvurderlig. Han vil bli et eksempel for yngre spillere og ha ro og rutine som virkelig trengs i bakre firer. Han er også såpass versatil at han kan benyttes i flere posisjoner om det skulle bli nødvendig. Markedsdirektøren Riseth kjenner jeg ikke, men med et kjent navn, stort kontaktnett og lidenskap for klubben må det være lov om å ha håp om at han kan trekke inn noen sårt tiltrengte kroner.
Nå er jeg veldig spent på fortsettelsen. Det er ingen tvil om at vi mister en god spiller i Magnus, så han må erstattes. Jeg er også litt bekymra over Kai og Olavs muligheter til å score de nødvendige målene. Her har jeg ærlig talt størst tro på at Olav kan ta de nødvendige stegene, men vi får se. Jeg skulle gjerne sett en målgarantist signere, siden det tross alt er toppscoreren vår vi har mistet her.
En bredding av stallen er tvingende nødvendig. Minst to forsvarere, gjerne yngre spillere. Ekstra dekning på midten er også nødvendig. Minst en i dette leddet, og også foran.
Vi kan kanskje ikke lokke med store penger, men vi kan lokke med spilletid, bra fasiliteter, glimrende miljø og entusiasme. Man kan definitivt gjøre det dårligere enn å signere for KIL! Hører dere, dere som sitter med kontraktutkast fra klubben og lurer på om dere skal signere