KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 15:27

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
 Post subject: Re: Gjemselund 2010
PostPosted: 09 Dec 2009, 08:54 
Klubbdirektør

Noen burde faktisk fremme planen for han. Han er typen som fort kan "bite" på

Profile  

PostPosted: 09 Dec 2009, 09:55 
Reserve

Kan jo dra den lenger ut og si at i 2016 skal vi mest sannsynlig arrangere EM i Norge og Sverige. I Lillestrøm og Oslo og ville ikke da Vinger være et veldig naturlig sted for mange å oppholde seg... Italia, England, Nederland trene på lunden?? Det hadde vært rimelig artig for en middels interressert supporter.... Eller i hvert fall overnatte i Vinger og trene på Sander som har den beste gressbana i distriktet(??). Får kommunen ut fingeren så kanskje det kan bli en ordentlig gressbane på Skansen før den tid også....

Vil bli mye aktivitet årene før et mesterskap og da er det bra med et kurs og konferanse hotell/stadion på lunden. Og dette kan jo da igjen bli brukt til landskamper for kvinner, treningsopphold for diverse lag i løpet av vinter og sommer kanskje.

Er mange muligheter gitt :wink:

Men som en ekte glåmdøl får jeg vel si: Nei detta går itte, bruke så mye penger på tull a gitt. Jæ vil itte ha det noe morro hæær jææææ.... :roll:

Profile  

PostPosted: 09 Dec 2009, 11:18 
Reserve

Godt forslag Erik B, men jeg blir veldig overraska hvis f.eks. England eller Nederland (som er vant til å bo på Grand Hotell eller Rica Holmenkollen) tar til "takke" med Vinger Hotellet i den tilstanden den er i dag. Mulig hvis de får låne gamle kåken til Jensby. Det kunne vært noe!

Profile  

PostPosted: 09 Dec 2009, 11:44 
Reserve

Hehe ja ser den, men håpet er at det er et nytt hotell her da og ikke Vinger Hotell... Men de og burde vel ha pusset opp innen 2016.... elr 2010 egentlig :wink:

Men som sagt, drømmer er det lov til å ha... Om ikke lagene kommer hit så kommer det vel ca 1 million tilskuere til Norge i disse ukene. Om ikke Kongsvinger blir brukt som overnatting ville vært rart egentlig, hvis vi gjør noe for det da vel og merke. Er mange steder rundt nevnte byer som kan oppleve en vekst og da gjelder det ikke å sitte på gjerdet som vanlig...

Profile  

PostPosted: 09 Dec 2009, 16:10 
Materialforvalter

Ser ut som det ikke noe EM på oss, så Lunden får ikke noe drahjelp derfra.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=596422

Profile  

PostPosted: 09 Dec 2009, 16:31 
Materialforvalter

Erik B wrote:
Hehe ja ser den, men håpet er at det er et nytt hotell her da og ikke Vinger Hotell... Men de og burde vel ha pusset opp innen 2016.... elr 2010 egentlig :wink:

Men som sagt, drømmer er det lov til å ha... Om ikke lagene kommer hit så kommer det vel ca 1 million tilskuere til Norge i disse ukene. Om ikke Kongsvinger blir brukt som overnatting ville vært rart egentlig, hvis vi gjør noe for det da vel og merke. Er mange steder rundt nevnte byer som kan oppleve en vekst og da gjelder det ikke å sitte på gjerdet som vanlig...

Av egen erfaring vet jeg at når jeg var i Bordeaux for å se Norge-Skotland under VM i 1998, måtte jeg ta til takke med et hotell ca 10 mil utenfor Bordeaux.... Så hvorfor ikke Kongsvinger hvis det er gode togforbindelser til Lillestrøm og Oslo?

Dessuten pleier jo ikke lagene å bo i selve spillebyene? De bor gjerne på en fredfull og "forlatt" sted et stykke vekk fra de festende byene. Så hvorfor skal ikke England sin tropp bruke Gjemselund som treningsarena? Til EM 2016 er det kanskje også lov med kunstgress...

Profile  

PostPosted: 09 Dec 2009, 16:54 
Grævling

Oppover wrote:
Så hvorfor skal ikke England sin tropp bruke Gjemselund som treningsarena? Til EM 2016 er det kanskje også lov med kunstgress...

Det blir nok litt for langt fra Gjemselund til Italia, Frankrike eller Tyrkia ;-)

Profile  

PostPosted: 09 Dec 2009, 20:49 
Klubbdirektør

¨nå drømmes det mye her..hehe;)

Profile  

PostPosted: 09 Dec 2009, 21:51 
Grævling

Dette er ingen ting, for 14-15 år siden la jeg opp en plan for å arrangere Sommer-OL i Kongsvinger, så fotball-EM delt med eda-pelle er da jaggu en smal sak ;-)

Profile  

PostPosted: 09 Dec 2009, 22:27 
Klubbdirektør

aim high shoot for the sky! hehe..

OL hadde gjort seg det, Vinter OL feks. Vi har hoppbakke på holt, nedlagt slalom bakke, bare og pusse opp den, masse ski løyper til div løp. Ishall til hockey, curling og kunst løp. Bobløype fra festningen og ned til grafen (da hiver jeg meg med på bob). Og ett hotell av særklasse i vinger hotell..

Profile  

PostPosted: 09 Dec 2009, 22:43 
Reserve

Ja, nå snakker vi! Men heller hoppbakke i Gullbekkåsen. Har vært NM i hopp der engang! :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 10 Dec 2009, 23:12 
Saftblander

A4Tech wrote:
Noen burde faktisk fremme planen for han. Han er typen som fort kan "bite" på

Joda, er noe på gang med hotell...blir nok stangdans på onsdager oxo... :lol: ....http://www.glomdalen.no/nyheter/article4753813.ece

Profile  

PostPosted: 16 Dec 2009, 22:44 
Klubbdirektør

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2143

Synd det ikke blir med tak.. Men samme faen.. :)

Profile  

PostPosted: 17 Dec 2009, 10:54 
Klubbdirektør

Virkelig synd at dette blir en tribune uten tak. Nok en gang ser vi mangel på langsiktig tenkning. Greit nok koster det sikkert mer med en tribune med tak, men dette handler om fasiliteter for publikum. Jeg er ganske sikker på at en tribune med tak ville gjort at flere valgte å gå på kamp når det regner eller er overskyet. Samtidig vil en tribune med tak bety at prisene på sesongkort og enkeltbiletter kan økes noe. Og ikke minst bør det være langt enklere å selge en modultribune med tak.

MEn når det er kommunen som styrer med dette, skal man ikke forvente så mye av langsiktig tenkning.

Profile  

PostPosted: 17 Dec 2009, 11:17 
Reserve

Nå er det jo slik at dette er en midlertidig løsning. Denne modulbaserte tribunen uten tak skal jo så vidt jeg vet flyttes bak målene og gi plass til en ny sittetribune på langsiden. Jeg vil tippe at kommunen sammen med Løvberg & Co. jobber med en permanent løsning som inkluderer tak. Med tanke på de midlene man har til rådighet, så synes jeg absolutt ikke at dette bærer preg av dårlig langsiktig planlegging. Her må man være nøkterne og innse at en supertribune med tak ikke kan komme på plass med det aller, aller første. Det er jo nettopp langsiktig planlegging som gjør at man ikke kliner til og bygger en permanent sittetribune med tak allerede nå. Husk at noen skal betale for dette! Da er det bedre å tilfredsstille lisenskravene med en midlertidig løsning som også kan brukes i det lange løp bak målene. Dersom sittetribune uten tak ikke er godt nok for Kongsvingers befolkning nå som vi har et tippeligalag, ja, så vet jeg ikke... Folk må kjenne sin besøkelsestid, og da blir det for dumt å skylde på at man ikke har tak.

Mvh
Petter Nord

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]