KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 18:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
PostPosted: 17 Nov 2009, 16:51 
Forumlegende

Delt løsning med to sidestilte trenere er ingen god løsning. Det blir for mange kompromisser. Kompromisser er oppskrytt og lite utviklende. Det må være en sjef, og han må være "sterk". Ja han må ha et godt team rundt seg.

Ellers minner jeg bare om at trenertalentet Eide var en av de som styrte KIL skuta mellom T. Berntsen og Nordlie også. Sammen med flere. Vi har vel det i bakhodet også.

Det er helt avgjørende at man får en på toppen som har vært ute på glattisen før. Så kan trenertalentene Holtet og Eide finslipes med plass i et team.

Ingebrigtsen eller Skullerud er mine favoritter. Thodesen er nevnt, spennende. Eggen har gått ut på dato? Eller er han kanskje rett mann for en klubb som KIL? Amundsen er spennende, men holder han TL nivå? Erlandsen er nevnt her, forhåpentligvis er det bare her inne han er nevnt...

Profile  

PostPosted: 17 Nov 2009, 19:59 
Klubbdirektør

Prøvde å finne ut mer om Eggen og KIL og fant følgende artikkel, som skremte meg et par sekunder:

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 264211.ece

Profile  

PostPosted: 17 Nov 2009, 20:00 
Klubbdirektør

Rød Jævel wrote:
Prøvde å finne ut mer om Eggen og KIL og fant følgende artikkel, som skremte meg et par sekunder:

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 264211.ece

Hehe.. Kunne ha vært interessant :)

Profile  

PostPosted: 17 Nov 2009, 20:33 
Klubbdirektør

Det som er skremmende er forsåvidt ikke Dan Eggen, men at KIL plutselig har blitt et navn som skal assosieres med et damelag. :shock:

Er tross alt en riksdekkende avis dette her.

Men overskrifter med KIL i seg selger vel da, antakeligvis! 8)

Profile  

PostPosted: 17 Nov 2009, 22:48 
Reserve

Eide som hovedtrener og Skullerud som assistent...
Da kan Eide lære Skullerud hvordan man får resultater!

Profile  

PostPosted: 17 Nov 2009, 23:26 
Kaptein

Røde sko wrote:
Eide som hovedtrener og Skullerud som assistent...
Da kan Eide lære Skullerud hvordan man får resultater!

:lol:

Profile  

PostPosted: 17 Nov 2009, 23:28 
A4Tech wrote:
Knut Torbjørn Eggen med Eide som assistent hadde vært fantastisk. Han bruker/brukte vel 4-3-3 også?

Stemmer det! det hadde også vært en spennende løsning !! :D

PostPosted: 18 Nov 2009, 08:54 
Reserve

KIL, Kolbotn IL, hehe. Siden jeg er utflytter og bor i området er det ikke til å unngå å få med seg hvordan de gjør det, gjennom lokalavisa. Og Dan Eggen har faktisk gjort en kjempejobb med et lag som nesten rakna i fjor. Men damefotball er også en hel annen idrett, på veldig mange plan :D

Leste saken i Glåmdalen, og Ingebrigtsen eller Eggen hadde etter mitt skjønn vært veldig bra kandidater. Kanskje aller helst Ingebrigtsen, han er vant til å klare seg med Tippeligaens minste budsjett og har gjort en bra jobb for Glimt. Han har pondus og erfaring, og forhåpentligvis ikke "større på det" enn at han kan se Øyvind og Pat's verdier. Eggen vil kanskje gjøre oss mer profilerte? Blir ikke direkte redd av forslagene om kandidatene Skullerud og Amundsen heller. Erlandsen derimot... nei takk.

Profile  

PostPosted: 18 Nov 2009, 09:37 
Forumlegende

Karlsen wrote:
1.Delt løsning med to sidestilte trenere er ingen god løsning. Det blir for mange kompromisser. Kompromisser er oppskrytt og lite utviklende. Det må være en sjef, og han må være "sterk". Ja han må ha et godt team rundt seg.

2. Ellers minner jeg bare om at trenertalentet Eide var en av de som styrte KIL skuta mellom T. Berntsen og Nordlie også. Sammen med flere. Vi har vel det i bakhodet også.

3. Det er helt avgjørende at man får en på toppen som har vært ute på glattisen før. Så kan trenertalentene Holtet og Eide finslipes med plass i et team.

4. Ingebrigtsen eller Skullerud er mine favoritter. Thodesen er nevnt, spennende. Eggen har gått ut på dato? Eller er han kanskje rett mann for en klubb som KIL? Amundsen er spennende, men holder han TL nivå? Erlandsen er nevnt her, forhåpentligvis er det bare her inne han er nevnt...

1. Enig. Kompromisser er alltid å tape noe.

2. Men da ble man nærmest pålagt oppgaven. Og det var et år før.
Er man god nok er ikke alder noen hindring, verken nedover eller oppover.
Men det som bekymrer meg mest er hans "rare" utsagn i blant.

3 . Jamfør nr 2.
Haugesund hadde n helt ny en i år og ble serieveinnere.

4. Skullerud?
Priset seg vel ut i høst. Dessuten er signalet maks 1 million for trener nå (se avisen i dag).

Profile  

PostPosted: 18 Nov 2009, 11:01 
Reserve

Nå er Uwe Rösler ledig da

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=580717

Profile  

PostPosted: 18 Nov 2009, 11:11 
Forumlegende

Brurud wrote:

Han skal ikke til KIL! :shock:

Profile  

PostPosted: 18 Nov 2009, 11:33 
Reserve

Huff NEI :x

Profile  

PostPosted: 18 Nov 2009, 12:25 
Reserve

Hehe, nei. Jeg tror vel strengt tatt ikke at han er den rette heller.

Profile  

PostPosted: 18 Nov 2009, 16:11 
Spiller

Leste at kil ledelsen leser på forumet vårt for å se hvem vi ønsker som trener!

Les dette: KOMMER ERLANDSEN SÅ SPYR JEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:

Profile  

PostPosted: 18 Nov 2009, 20:03 
Forumlegende

Roffa wrote:
Leste at kil ledelsen leser på forumet vårt for å se hvem vi ønsker som trener!

Ja men da lager vi en vote og stemmer fram den vi vil ha her. Mourinho og Ferguson bør ihvertfall være alternativer :P

Seriøst: Flott at man i ledelsen følger med på hva som rører seg her inne. Hender seg det kommer et og annet glupt råd her også. Jeg synes et så viktig tema som trenerdebatten har blitt debattert svært konstruktivt her inne. Og jeg blir overrasket om ikke en av de som er nevnt i denne tråden blir trener.

Og da Mohn, da benytter jeg "talerstolen" til å stille et par spørsmål. Jeg tviler ikke et sekund på at prosessen som man er inne i nå er svært grundig. Dermed vil jeg tro mine kommende spørsmål allerede er stilt og muligens besvart internt. Men her kommer ihvertfall spørsmål jeg stiller meg i denne prosessen:

Hva mener spillerne om de trenerne som har regjert før og etter Nordlie? Har det vært nødvendig respekt for dette trenerteamet der trenerne er yngre enn en del av spillerne? Og ble dette en "nedtur" etter Nordlie eller en befriende opptur etter Nordlie visstnok krevende lederstil?

Har kvaliteten på treningene etter Nordlie vært god? Har man trenere som forlanger kvalitet på hvert spark på ballen selv når treningene ikke er intensive?

Blir det høyere kvalitet på treningene uten en autoritær trener (spillerne tar mer ansvar selv) eller er det viktig at det er en del hele tida og "peser" dem?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]