KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 15:07

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Spillerstallen
PostPosted: 16 Nov 2009, 14:34 
Forumlegende

Blir spennende å se hva som skjer med spillerstallen. Det er vel 12 spillere som ikke har kontrakt lengre enn denne sessongen, men foreløpig har jeg ikke sett noen liste over hvilke spillere det gjelder. Man må uten tvil styrke laget helst med 3-4 spillere før neste sessong dersom man skal kunne bite seg fast i tippeligaen. Jeg har tatt en kikk på de spillerene vi har og gjort en uformell vurdering av dem basert på årets innsats og også sett på utviklingen fra tidligere sessonger for de som har vært her en stund. Det er ikke så mange av våre spillere som har tippeligaerfaring, men mange spillere som har hatt en fin progresjon de siste årene og som nok også kan ta steget videre dersom utviklingen fortsetter. Det er jo høyst sannsynelig at det ikke blir enorme utskiftninger i spillerstallen med tanke på de signaler styret har sendt ut om klubbens økonomi og ambisjoner i tippeligaen, men jeg håper man starter tippeligasessongen med en offensiv målsetting og styrket stall.

Årets stall har etter min mening klart seg bra til tross for berg og dalbane når det gjelder prestasjoner og resultater. Laget har vel vært uten de store stjernene, nærmest stjernestatus har nok vært Edier Frejd og Roger Risholt, men heller ikke de har vært 100% stabile i prestasjonene.

Her følger en vurdering av hver enkelt spiller i stallen:

2 Henry Joseph Shindika
Lagets afrikaner har ikke fått mye spilletid, men har hatt noen få innhopp. Han imonererte som vikar på backplass, dog med ganske høy risiko på det han foretok seg, men ryddet opp. Verre var det når han startet på midtbanen i kampen mot Skeid. Henry må nok jobbe med fysikken og bli vant til norsk spillestil før han blir fast på laget. Han viste tendenser til en meget god passningsfot og blikk i de andre kampene han kom inn på midtbanen så han har potensiale, men blir nok neppe en fast førstelagsspiller i tippeligaen uten å bli sterkere og tøffere i duellspillet.

3 Fredrik Nilsen
Fredrik har kun fått 1. min spilletid på A-laget i år. Jeg tror ikke han har kontrakt videre uten å være 100% sikker på det. Det er vel mye som tyder på at dersom han er Bosman spiller så blir ikke han å finne i stallen neste sessong. Fredrik spilte tilnærmet fast på backplass i 2008 sessongen og scorte ett par mål, han var en offensiv backtype som nok hadde tallent, men overbeviste ikke nok til å ta en plass på laget denne sessongen. Fredrik er fortsatt ung og har nok muligheten til å utvikle seg videre som spiller, men får neppe spilletid på tippeliganivå.

4 Edier Frejd forsvar
Året spiller, må vel også å si å være årets nykommer og eneste KIL spiller på årets lag i A-pressen. Edier har vært en kjempe i de kampene han har briljert, har nok vært den KIL spilleren med flest gode kamper selv om også Edier har slitt i enkelte kamper, spesiellt i Tromsø. På sitt beste er det ingen tvil om at Edier holder tippeliganivå, kan spille både back og stopper og har scort flere viktige mål i år, bl.a vinnermålet mot Moss og utligning i snupoerasjonen mot Ham-Kam og ingen glemmer målene fra kvalliken. Er uten tvil en spiller vi skal ha med videre (håper andre klubber kommer og snuser på ham, selv om det nok er vårt største salgsobjekt for tiden.)

5 Jonas Johansen forsvar
Til tross for at Jonas ble hentet til klubben som forsvarsspiller er det på midtbanen han har blitt mest brukt i år. Jeg så Jonas for første gang i treningskamp mot Notodden foran 2008 sessongen i en kamp hvor han klarte seg meget bra som midtstopper. En spillende stoppertype som minnet bitte litt om Rune Bratseth. Jonas har svingt en del i prestasjonene, de kampene han har fått i forsvar i år huskes nok best p.g.a kommunikasjonssvikt med Conny og ett par unødvendige mål i mot. Som indreløper syns jeg ikke han har fått til all verden, men han er en viktig brikke for å bryte opp spillet til motstanderen, fremover på banen har han ikke kunnet vise til like mye. Jonas hadde ett innhopp for Roger sentralt i år og det var nok hans beste kamp for sessongen. En spiller som kan brukes på flere områder på banen, men ikke førstevalg til noen av plassene slik jeg ser det.

6 Ørjan Berg Hansen midtbane
Ørjan har tidligere vært mye preget av skader. Han hadde ett kort skadeavbrekk i år også, men kom heldigvis fort tilbake. Ørjan ble (mis)brukt som backvikar i storedeler av sessongen. Grunnen til at jeg skriver misbrukt er ikke fordi han gjorde det dårlig, men for at han etter min mening er en av lagets aller beste spillere på midtbanen. Høy innsats, bra teknikk, skaper mye fremover og er ofte den som setter i gang de angrepene som ender med mål. Ørjan scorer ikke mye selv, men er absolutt med på å skape mye både fordi han gjenvinner ballen og skaper mye rom med smarte løp. Han er også god defensiv. Hvorvidt Ørjan er god nok for tippeligaen er vanskelig å vite da han ikke har fått prøvd seg på det nivået, men etter min mening er Ørjan en spiller vi skal ha med videre og som bør få mulighet til å teste ut ferdighetene sine mot enda tøffere motstand.

7 Johan Nilsson-Guiomar forsvar
Guiomar er en habil forsvasspiller som kan være både stopper og back. Jeg syns ikke 2009 har vært hans beste sessong i KIL trøye. Han kom i 2007 og hans første sessong var meget god, fjoråret ble mer varierende, men absolutt en god forsvarsspiller som nok kan løfte seg til tippeliganviå dersom han spiller opp mot sitt beste. Selv om han ligner veldig på Henke Larsson har ikke Johan scoret mer enn 2 mål for KIL. Er best kjent for farten sin og er vel den raskeste av våre forsvarsspillere. i 2007 spillte han i hovedsak stopper, men har oftere vært back denne sessongen.

8 Magnus Sylling Olsen midtbane
Sylling har i høst stått frem som en av lagets største spillere. Magnus har vært i 3 sessonger og i år er han ikke bare tilbake på nivået fra 2007 sessongen, men enda bedre. Han ble lagets toppscorer med 10 mål, samme antall som i 2007. Sylling er den spilleren som har markert seg mest etter at Tom Nordlie forsvant og 7 mål i serien og ett i kvalliken har kommet på høstsessongen. Han har ett av 1. divisjons beste medtak og er ekspert på å skaffe frispark i farlige posisjoner, han er god på små flater, men spiller med høy risiko og kan miste ballen ofte når det ikke klaffer. I høst har han lyktes med det meste og fortsetter denne utviklingen vil han bli en hit i eliteserien. Heldigvis for oss ble det ikke noe av hans flørt med andre klubber etter 2007 sessongen, og forhåpentligvis blir han også med oss videre i 2010.

9 Glenn Atle Larsen midtbane
Glenn Atle har ikke fått spilletid på A-laget i år. I 2008 fikk han 4 kamper som innbytter og en fra start. han scorete ett mål. Jeg har ikke sett Glenn Atle nok til å vurdere hva han står for, men med tanke på lite spilletid og at han i utgangspunktet ble hentet som sentral midtbane spiller kan det nok bli tøft å få en plass på laget også videre. Dersom han er bosman spiller blir han neppe med videre, har han kontrakt kan det være at han forsvinner også da han neppe er fornøyd med spill i 3. divisjon.

10 Sverre Digerud angrep
Det lokale håpet er vel Sverre. Fikk en del spilletid i fjor, men scoret kun ett mål. I år har det blitt 5 kamper som innbytter. Sverre er helt klart ett spisstalent som må få utvikle seg videre før han blir en fast førstelagsspiller. Jeg husker best Sverre fra en av høstkampene i fjor hvor han spilte sammen med Randall på topp, da viste begge to meget godt samspill. Sverre er en mann for fremtiden og bør få jevnlige innhopp for å utvikle seg videre. En kraftplugg, men med god grunnteknikk som vi forhåpentligvis får se mye av i årene som kommer.

11 Olav Tuelo Johannesen angrep
Mannen for de store annledningene. Olav sendte oss tilbake i tippeligaene med to kjappe scoringer i opprykksdramaet mot Sarpsborg. I serien ble det kun 4 mål. det samme antallet i fjor. 2008 var Olavs første sessong i KIL trøya og etter 2 sessonger har han blitt en av supporterklubbens favoritter, for til tross for at han ikke har bøttet inn med mål har han meget god teknikk og en underholdene spillere å se på. Hjemmekampen mot Haugesund var hans beste kamp i år i tilegg til å avgjøre opprykksdramaet på Gjemselund. En viktig spiller, men som bør bli enda bedre til å score mål da han ofte kan bli litt omfattende i antall forsøk på å dra av og drible motstandere før han forsøker å legge ballen i kassa.

12 Steinar Strømnes forsvar
Steinar kom fra Vålerenga som midtbane spiller, men er omskollert til forsvar etter å ha kledd på seg vår vakre røde trøye. Har erfaring fra u-21 laget, og kompis med Førsund fra tida i Enga. Får håpe Steinar kan lokke Arnar tilbake til klubben. Steinar har variert en del, men er absolutt en god spiller med mulighet for å utvikle seg enda mer. Han tok ut Güven i store deler av kampen på Hamar til tross for at Güven er raskere enn ham. En klok spiller som spiller på det trygge, men har nok hatt en del kamper i år som kunne vært bedre. Har blitt litt mer forsiktig etter at han kom tilbake fra skade (hjernerystelse) tidlig i sessongen. Om han holder tippeliganivå må han bevise selv, men med erfaring fra yngres landslag bør han jo ha potensiale.

14 Kai Olav Ryen forsvar
Var på prøvespill i klubben det året vi rykka ned. Han debuterte ikke for KIL før i 2002, men har vært tilnærmet fast på laget siden den gang. Det har vært litt murring om at Ryen ikke holder nivået, men jeg er absolutt ikke enig i det. Han hadde en noe svakere sessong enn vanlig i fjor, men det hadde hele laget. I år syns jeg Kai Olav har kommet sterkt tilbake og blitt en mer rutinert midtstopper som gjør få feil. Han har ikke hatt en feilfri sessong, men han har ryddet bra opp i de bakerste rekker. Virker som om han har litt lavere skuldere etter at han leverte kapteinsbindet til Roger. Kai Olav fortjener å være med i klubben han elsker opp på øverste nivå så er det opp til han å forsvare plassen han har hatt i 8 sessonger (var vel spiss i begynnelsen) så kanskje han skal tilbake på topp etterhvert.

15 Yngvar Håkonsen forsvar
Yngvar har jo litt å leve opp til ettersom det er vi i supporterklubben som har vært med på å skaffe ham til klubben. Og det med en DVD fra klubbens stolte men korte historie i UEFA cup'n. Yngvar bør betale tilbake med å skaffe oss plass i Champions League på sikt ;) Yngvar er en solid vensteback med både offensive og defensive gener. Jeg har nok sett enda vassere offensive venstebekker i KIL trøya, men jeg syns Yngvar har blitt bedre og bedre i løpet av sessongen og han var stor i den siste kvallikkampen. Han har fått 14 kamper og vært fast på laget etter at han kom inn i høst.

16 Magne Sturød midtbane
Sturød har desverre vært skadet i store deler av sessongen og ikke fått vist frem hva han duger til. Har blitt noen korte innhopp, men stort sett bare taktiske bytter mot slutten av kampene. Satt og så litt på ham da han varmet opp i pausen på Briskeby og han viste frem en god innleggsfot, men skal få lov til å vise frem denne i kamp før jeg uttaler meg mer om ferdighetene. Er vel i utgangspunktet tenkt som kantspiller og utforder til Magnus eller Randall. Får håpe han holder seg skadefri slik at vi får se hva han duger til neste år.

17 Andreas Moen angrep
Andreas trengte en sessong før han viste hva han var kapabel til i KIL trøya. I hele fjor gikk vi å ventet på at han skulle treffe mål. Han har hele tiden vist at han har kraft i skuddfoten, men vi måtte vente helt til bortekampen mot Sogndal før Andreas viste at han også kunne score. Etter det har det blitt 3 mål til. Han har også ett godt medtak og rask, desverre er det ikke alltid Andreas har tro på egne ferdigheter og noen ganger virker det som om han gir opp en ball litt for tidlig. Han er den av de offensive spillerne som tar mest ansvar for det defensive og jobber bra bakover og dekker opp dersom Håkonsen går på løp fremover på bana. Jeg tipsa om Andreas for mange år siden etter å ha sett ham i noen kamper for Lørenskog hvor han scorte mange mål. Det var i 2. divisjon, Andreas må heve seg enda ett par hakk og vise seg bra frem i forsessongen for å fortjene en plass på laget i tippeligaen, men bør vurderes som en å ha med i troppen videre,

18 Randall Brenes angrep
Spilleren fra Costa Rica som til og med kan få låne kona til KIL supporterne dersom behovet skulle melde seg. Har pirka inn noen viktige frispark i år og er nesten like god som Pat til å plassere ballen utagbart på friskark. Har variert en del i prestasjonene og vært litt inn og ut av laget. Han var den spilleren som kom som redningsmann i fjor når nedrykksspøkelset truet og har vist meget god teknikk og målteft. Er en spiller med potensiale til å bli god også på tippeliga nivå, men må bli mer stabil. På sitt beste er Randall en fryd å se på, i de andre kampene er det nok en del kvinnelige supportere som forsatt syns det ;) Randall bør være med videre

19 Kristian Jahr midtbane
Utlånt til Valderes og hjalp de til å rykke opp i 2. divisjon. Har ikke fått spilletid for KIL i år, men hadde 4 innhopp i år. Ung midtbanespiller/kantspiller med bra teknikk som skal vå utvikle seg videre og bli tippeligaspiller for KIL.

20 Roger Risholt midtbane
Roger Risholt årets kaptein som startet sessongen som en kjempe på midtbanen og mye av grunnen til at vi ledet sessongen tidlig. Helt til Sogndal fant ut av hvordan man kunne ta Roger ut av kampen. Roger har vært en av sessongens store spillere, men devserre har det vært sånn at de kampene Roger ikke har vært på topp så har heller ikke laget fungert optimalt. På sitt beste er Roger en defensiv midtbanespiller som Macherano kunne lære ett og annet av. Offensivt er det mer variabelt, innsatsmessig kan man heller ikke klage på det heller, for det er hærlig å se på når Roger slåss seg fremover. Fremspillene er det litt mer å utsette på, de er ikke alltid like presise, og jeg skulle likt å se at Roger var flinkere til å bruke kantene når løpene går og ikke vente til de stopper opp. Men helt klart en spiller med tippeligakvaliteter og som vi kan takke for at KIL nå er tilbake i det gjeveste selskap.

21 Carl-Erik Torp midtbane
Calle er på linje med Ørjan en meget god indreløper som bare har blitt bedre og bedre de sessongen ha har hatt på seg KIL trøye. Jeg stemte på Calle som årets spiller, men det var før kvallikkampene. Calle er en ballvinner, med meget god teknikk og evne til å holde på ballen eller venne av motspillere. Han har også gode tacklinger, men kan av og til komme litt sent inn. Jeg tror Calle kommer til å fortsette utviklingen og forsvare en plass i tippeligastallen dersom han har kontrakt. Er han bosmann spiller forventer jeg at han får tilbud om å fortsette i klubben.

22 Lars Christian Krogh Gerson midtbane
Krogh har ikke fått vise seg frem i år bortsett fra på landslaget til Luxemburg. Viste seg noe frem i fjor, og er man god nok for landslag så må han vel ha potensiale til på sikt å bli en førstelagsspiller for KIL også.

23 Conny Månsson keeper
Verdens beste Conny har vært en av høstens store spillere. Var litt smårusk og kommunikasjonssvikt i vår, men etter skadeavbrekk kom han tilbake med kjempespill mot Sogndal på bortebane. Uten tvil en av seriens beste keepere, har litt å jobbe med på dødballer og utspill, men er en god all round kepper og enormt god i en mot en situasjoner. Tror Bengt Conny kommer til å briljere også i tippeligaen dersom han får sjansen til å bli med videre.

24 Kai Risholt angrep
Super Kai så ut til å være en måljeger av rang i vårsessongen, men så ble det litt ut og inn av laget og målene begynte å vente på seg. fant nettmaskene igjen i kvalliken mot Sogndal. Er en sterk spiss, med evne til å holde på ballen. Har også ett godt skudd, men skulle gjerne sett litt fler scoringer. Er også en god hodespiller, men har av og til blitt litt for lett da det er mange store og sterke stoppere i Adecco ligaen. Regner med at Kai vil bli toppscorer i tippeligaen og legger seg i hardtrening for å nå det målet neste sessong ;)

25 Olav Dalen keeper
Olav spilte som om han ikke hadde gjort annet da han debuterte hjemme mot Nybergsund, han fikk 2 kamper til da Conny var ute med skade og spilte jevnt bra, men det er vanskelig å vurdere en keeper basert på kun 3 kamper. Spiller han som han gjorde mot Nybergsund videre så har han absolutt fortjent en plass i stallen, får håpe Olav fortsetter utviklingen og viser like bra innsats nese gang han får muligheten til ett innhopp.

Er det noen som vet om evt. juniorspillere som fortjener en plass på A-laget eller kan skrive en vurdering av Martin Linnes, samt supplere med kontrakttstaus har vi oversikt over status før overgangsmarkedet setter i gang for fullt.

Profile  

Post subject: Re: Spillerstallen
PostPosted: 16 Nov 2009, 16:02 
Reserve

Spillere med kontrakt ut 2009. (de jeg husker)

DIgerud
Krogh
Tuelo
Johansen
Glenn Atle Larsen
Steinar Strømnes
Ørjan Berg Hansen
Andreas Moen
Fredrik Nilsen

husker ikke alle når jeg sitter her..
Men Glenn Atle er ferdig i kil. usikker angående andreas. Fredrik Nilsen er nok ønsket videre. Regner med Digerud er det også. Ellers er jo Ørjan, Steinar og Johan ønsket videre.. Usikker med status for Tuelo.

Martin Linnes er en fotrapp spiller, som har spilt mest venstre midtbane. God fart og god teknikk! Litt liten og spe foreløpig

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2009, 16:03 
Reserve

kontrakta til Ryen og Guiomar går ut nå også så vidt jeg vet

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2009, 16:27 
Forumlegende

Har hørt rykter om 12 bosman spillere, teller 11 på de du ramser opp. Noen som kommer på siste mann?

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2009, 16:32 
Grævling

Ryen blir nok med videre, vil ikke koste klubben mange kroner, og jaggu fortjener han å få være med også neste år :-)

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2009, 16:48 
Klubbdirektør

Glenn Atle er helt klart ferdig. Da de ropte opp spillerne under markeringen på Rådhusplassen ble han ikke ropt opp og var tydeligvis ikke der heller. Tror nok KIL også kvitter seg med Jonas, Andreas og Krogh.

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2009, 17:08 
Kaptein

Flott oppsummering Mike B. Jeg er enig i vurderingene, men ved første gjennomlesning tenkte jeg at var for få som måtte ut. Fire-fem forsterkninger betyr at fire-fem skal ut. Det er vel ikke penger til den største stallen heller, så det blir neppe slik at alle som har fortjent det blir med videre heller.

Her er mine vurderinger:

*** Keepere ***
23. Conny Månsson
25. Olav Dalen
Vurdering: Her trenger vi ingen forsterkninger. Conny er meget god på sitt beste og i Olav har vi en god erstatter. Begge fortsetter forhåpentlig.

*** Forsvar ***
3. Fredrik Nilsen
4. Edier Frejd
7. Johan Nilsson-Guiomar
12. Steinar Strømnes
14. Kai Olav Ryen
15. Yngvar Håkonsen
Vurdering: Her trenger vi en eller to forsterkninger. Ryen, Frejd og Håkonsen er selvsagte. Egentlig også Guiomar som er ganske anvendelig i backfireren. Steinar og Fredrik er talentene, men er det nok? Kan ikke se for meg at Fredrik vil få noe som helst spilletid. I år har han til og med stilt bak et par midtbanespillere i kamp om backplassen. Fredrik har talent, men jeg tror det finnes bedre klubber for ham å utvikle seg i en KIL.

*** Midtbane ***
2. Henry Joseph Shindika
5. Jonas Johansen
6. Ørjan Berg Hansen
9. Glenn Atle Larsen
16. Magne Sturød
19. Kristian Jahr
20. Roger Risholt
21. Carl-Erik Torp
22. Lars Christian Krogh Gerson
Vurdering: Trekløveret Ørjan, Roger og Carl-Erik er selvsagte. Magne har vel kontrakt ett år til og planer om å vise fram hva han egentlig kan. Skal KIL leve opp til utsagnet om å satse på talentene må man også beholde Shindika, Jahr og Krogh Gerson, selv om at jeg tipper at en av dem forsvinner når Martin Linnes kommer inn. Vi tregner nok en solid forsterkning til på midtbanen og da er det ikke plass til Glenn Atle eller Jonas. Jonas er ingen midtbanespiller og er for nonsjalant til å kunne spille i forsvarsfireren. Glenn Atle har vært skadet og heller aldri greid å innfri forventningene.

*** Angrep ***
8. Magnus Sylling Olsen
10. Sverre Digerud
11. Olav Tuelo Johannesen
17. Andreas Moen
18. Randall Brenes
24. Kai Risholt
Vurdering: Dette er vel vår svakeste lagdel og her er det vel bare Magnus som er soleklar. Sverre er lokal og talentfull og må være med videre. Tuelo har potensiale til å bli en superspiss, men det har han jo hatt i årevis uten av å være i nærheten av et gjennombrudd. Bør få sjansen til å fortsette hvis det er midler nok i klubben. Randall bør også fortsette. Han har tross alt den beste frisparksfoten og har blitt betydelig bedre defensivt. Kai er en solid allrounder, men mangler dessverre det ekstra som kreves av en spiss i tippeligaen. Andreas har fått vist seg fram i høst, men jeg tror heller ikke han har det som kreves i tippeligaen.

Mitt tips ut for 2010: Fredrik Nilsen, Jonas Johansen, Glenn Atle Larsen, Kristian Jahr, Kai Risholt og Andreas Moen.
Mitt tips inn for 2009: En back, en stopper, en midtbanespiller, en kantspiller og en spiss.

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2009, 17:26 
Spiller

Tror ikke KIL kvitter seg med hele 6 spillere!
Vi må ha en bredde i stallen som holder til en lang og tøff sesong! Og spillere ut betyr at vi må ha spillere inn!
KIL har vel neppe råd til mer en 3-4 forsterkninger som holder tippeliga nivå.

Ønnsker meg 1 midstopper,1 høyre back,1 midtbane spiller og en skikkelig kraft spiss!

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2009, 17:45 
Trener

Saturnus wrote:
Mitt tips ut for 2010: Fredrik Nilsen, Jonas Johansen, Glenn Atle Larsen, Kristian Jahr, Kai Risholt og Andreas Moen.
Mitt tips inn for 2009: En back, en stopper, en midtbanespiller, en kantspiller og en spiss.

Den lista der var skremmende lik min.

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2009, 17:49 
Reserve

Jeg tror ikke KIL lar Jonas og K Risholt går, selv om de burde det. Kanske Jonas hvis han ikke har kontrakt, men Kai har jo kontrakt ett år til, og da tror jeg han blir ut det året.

Glen Atle Larsen og Andreas Moen er vel ganske klare.

Og hvis man vil satse på talenter bør ikke Jahr, Krogh, Nilsen og Digerud forsvinne heller.

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2009, 20:50 
Forumlegende

Jeg mener faktisk at en forsvarer i midten og en ny keeper er det viktigste.

Det er mye keeperskryt her, men jeg mener at KIL har et problem der.

Man trenger en keeper som er og viser at han er sjef innenfor 5-meteren!
En keeper som er aktiv etter nærmest ethvert skudd.

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2009, 21:26 
Trener

vi må nok desverre være harde her. vi har maaaaange spillere som ikke har noen ting i tippeligaen å gjøre. for vi må jo ha et mål om å redde plassen til neste år også, og da holder det ikke med middelmådige adeccospillere.

yngvar håkonsen er grei.
guiomar er vel også grei. kan dessuten spille både back og stopper.
freijd er vel en selfølge. og kan klare seg svært godt til neste år.
ryen er vel egentlig ikke god nok, men fin å ha med for patriotismen sin skyld.
risholt håper vi kan finne tilbake til gamle takter fra den gangen han faktisk ble tatt ut på landslaget.
berg hansen og torp kan også klare seg bra.
brenes og johannesen er noen av svæææært få som faktisk har litt tippeligaerfaring. johannesen kan jo finne på hva som helst.
sylling, årets målgarantist må også være med.

på keeperplass holder ikke både dalen og conny tippeliganivå.

resten synes jeg desverre ikke har noenting i tippeligaen å gjøre.

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2009, 21:26 
Trener

vi må nok desverre være harde her. vi har maaaaange spillere som ikke har noen ting i tippeligaen å gjøre. for vi må jo ha et mål om å redde plassen til neste år også, og da holder det ikke med middelmådige adeccospillere.

yngvar håkonsen er grei.
risholt håper vi kan finne tilbake til gamle takter fra den gangen han faktisk ble tatt ut på landslaget.
brenes og johannesen er noen av svæææært få som faktisk har litt tippeligaerfaring. johannesen kan jo finne på hva som helst.

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2009, 22:45 
Reserve

maggot wrote:

yngvar håkonsen er grei.

Tja da trenger vi jo bare 12 nye spillere som holder tippeliganivå da :lol:

Profile  

PostPosted: 16 Nov 2009, 23:35 
Reserve

Vi skal jo ikke spille med 22 mann samtidig da. Så jeg mener det er viktigst å hovedsaklig forsterke i 11'ern, slik at vi hvertfall har en slagskraftig 11'er. Kan bli litt dynt utover høsten når karantene kommer, men vi har jo ikke råd til noe annet.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]