KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 19:04

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 14 Nov 2009, 16:46 

Hei - jeg heter Thomas og er medgangssupporter..

På ungdomsskolen seint på 80-tallet tok noen meg med på Gjemselund, noe som skulle vise seg å bli starten på et vakkert vennskap. Som romeriking mente mange at jeg burde holdt med Lillestrøm, men de var aldri aktuelt. Fant fort ut at det var greit at begge lagene "mine" spilte i rødt og ble stiftet i 1892. Jeg fikk med meg mange store opplevelser med Kongsvinger - ikke minst seriesølv og eventyret mot Juventus. Det gjorde også inntrykk da vi ropte på Geir Bakke etter et forsmedelig tap mot Lillestrøm og han plutselig satt seg i baksetet på min slitne Mazda og mente vi burde kjøre ham hjem. Litt trykket stemning ble det av å ha en "helt" så tett innpå seg, men det løsna da han kalte Gunnar Halle "Halle-balle". Litt pubertal lavpannehumor er alltid bra for stemninga. Uansett - da KIL rykka ned ble ting mer og mer stusselig, og jeg må innrømme at interessen dalte. Jeg har aldri slutta å anse meg sjøl som KIL-supporter, men underholdningsverdien ble rett og slett for lav, og jeg mistet interessen for å se laber fotball live.

De siste par årene har tradisjonen med å besøke Gjemselund blitt gjenopptatt i takt med bedre og bedre resultater - og det hjalp også å få inn en profil som Tom Nordlie. Ei venninne av meg ble med på kamp kun fordi hun synes Nordlie er så søt når han er sint - og i dag er hu så godt som fast inventar på alle hjemmekamper. Å stå på Gjemselund og se KIL rykke opp igjen var ubeskrivelig deilig - og jeg er også imponert over hva dere supportere har fått til de siste årene. Nå skjer det faktisk mer enn taktfaste klapp ved dødball!

Hvorfor skriver jeg? Fordi jeg skjønner at vi "frafalne" får pes fra dere som har vært med hele veien, men jeg vil understreke gleden ved å se fugl Føniks reise seg fra asken.

Og - gammel kjærlighet ruster aldri..

Ses i 2010!

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2009, 17:06 
Kaptein

Medgangssupportere er selvsagt velkomne de også. Jeg tror ingen ønsker at det bare er de 1000 "faste" KIL-supporterne på kamp. Vi ønsker full brakke og full trøkk, og da trenger vi at både nye og gamle supportere møter opp. Det er et vanlig fenomen at interessen øker med suksess. Som oftest var jo også vi "faste" medgangsupportere en gang i tiden. Husker selv jeg var 8 år, KIL hadde lykket opp i eliteserien og jeg så mine første kamper. Jeg hadde vel neppe vært der hvis det ikke var for suksessen, men resultatet ble at jeg endte som fotballinteressert og KIL-supporter livet ut! Her er det bare å få med noboen og kollegaen til Gjemselund i 2010!

Grunnen til at medgangssupportere ofte får pes er at de av og til kan "ødelegge" litt for de som har stått fast ved laget gjennom godt og ondt. Et eksempel: Sarpsborg får 300 biletter til kampen på Gjemselund. Bare 100 biletter går til Supporterklubben som har fulgt laget gjennom tykt og tynt, mens resten går til sponsorer og "medgangssupportere". Det føles sikkert ikke godt å være en av de "faste" og måtte se kampen på TV.

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2009, 17:11 

Ser den ja - lojalitet bør jo lønne seg i større grad enn det tydeligvis gjør.

Som ungdomsskolelærer skal jeg sørge for å oppdra et kull med nye KIL-supportere!

Forøvrig - årets høydepunkt var ikke opprykket, men i en av hjemmekampene hvor banen skulle vannes og alt gikk til helvete sånn at han fyren som skulle vanne fikk en brutal dusj foran en full sittetribune.. Du veit det er stygt å le, men kan faen ikke holde deg.

Last edited by Ljosaak on 14 Nov 2009, 17:11, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 15 Nov 2009, 15:20 
Forumlegende

Må vel sies å være medgangsupporter jeg også ettersom jeg ble KIL supporter i 92, mer medgang har man jo aldri hatt ;)
Men i motsettning til deg så rustet ikke kjærligheten til tross for 1. og 2. div spill, hadde alltid ett håp om at laget skulle tilbake og den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. For en fantastisk opplevelse opprykkskampen var, var ikke det man han trodd når man reiste rundt og så 2. div kamper for noen år siden.

Profile  

PostPosted: 15 Nov 2009, 17:06 

Egentlig ikke så lett å "velge" klubb når man ikke har en fornuftig klubb i gangavstand..

Strengt tatt burde jeg vel vært Skogbygdasupporter, men sjøl om jeg gjerne ser kampene blir det mer sjarmerende enn interessant å se ball sparkes på så lavt nivå.

Som Liverpoolfan siden seint på 80tallet skal jeg jo også passe meg for å disse alle kidsa som nå blir tilhengere av Chelsea og ManU, med tanke på at jeg aldri hadde besøkt Anfield hadde det ikke vært for at Liverpool var englands beste klubb da jeg fikk øynene opp for dem.

Uansett er jeg fryktelig spent på hvilke løsninger og hvilke spillere som er klare for å møte Enga, Kanari og resten av røkla neste år! Bare det å være der oppe er jo ufattelig gøy, og skulle de i tillegg bite fra seg er jeg glad som et egg - digg å være underdog..

Last edited by Ljosaak on 15 Nov 2009, 17:07, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 15 Nov 2009, 19:45 
Grævling

Neste sesong kan egentlig barfe bli som den blir, det er naturstridig at vi kan være med i toppen slik fotballen er i disse dager. Vi vinner jo som vanlig minst 2 av kampene (mot Voff), så jeg skal smile meg gjennom resten av kampene uansett hvordan det ender!

Vi skal til Stavanger for å møte Viking, IKKE Stavanger IF!
Vi skal til Tromsø for å møte TIL, IKKE TUIL!
Vi skal til Bergen for å møte Brann, IKKE LøvHam!
Oslo får besøk av XXX i stedet for FC Liiin Oslo ;-)
RBK i stedet for Ranheim!
Gymsalen i Bærum i stedet for hoggstfeltet i Nybergsund!
Osv osv.... det er bare å smile :-)

Noen medgangssupporter er jeg vel ikke sel om selvfølgelig jeg også ble mer ivrig etter opprykket i 82. Hadde faktisk en plan om å gi F i hele greia etter tapet mot Lyn-2 i serieåpningen første året i 2. divisjon. Men etter noen dager var jeg selvfølgelig klar for kamp nok en gang.... endte faktisk opp med å se alle kampene den sesongen, når de susa rundt på midten av tabellen i 2. divisjon! Hadde faktisk sin sjarm det også, fotballkamper på Westernsletta må bare oppleves ;-)

Profile  

PostPosted: 15 Nov 2009, 19:49 
Forumlegende

Uten medgangssupportere får man heller ingen hardcore supportere. Det er i medgang at rekrutteringen av nye skjer, er ikke sikkert jeg hadde gått på 15-20 KIL kamper i året om ikke KIL hadde hatt en knallsessong i 92 og lekt med Juve året etter.
Dersom 1 av 10 av de som strømmer til nå som laget har fremgang forblir trofaste mot laget i tykt og tynt så har man oppådd en del.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]