Roller wrote:
Conny er en god keeper, men syns han virker usikker i pressa situasjoner å utspillene er alt for variable.. Dessverre er ikke trygg med Conny bakerst.. Dalen visste mestertakter når Conny var skadet.. Dalen tilbake i buret..
Enig med deg i delen om utspillene. Egentlig hovedgrunnen til at jeg vil foretrekke Dalen.
OM Ørjan ikke rekker kampen mot Bryne, så har vi likevel alternativer i forsvar. Jeg hadde selv nesten glemt Nilsen før noen nevnte ham her, men i tillegg så ble det jo skrevet om Sturød at han kan bekle alle posisjoner på venstresiden. Dette tolker jeg som at det inkluderer venstrebacken. Håkonsen er stopper/venstreback. Ryen er klar, og Strømnes er klar.
Ergo kan vi uten å sette Jonas i forsvar og med Ørjan på en eventuell skadeliste stille f.eks følgende forsvar:
Strømnes - Ryen - Håkonsen - Sturød (Nilsen)
I mitt hode så virker dette som en firer som greit kan rydde opp mot Bryne. Får vi Dalen bakerst i tillegg så er jeg (litt) tryggere enn om Conny står. Ikke at Conny gjorde seg bort mot Kamma, han var vel en av de bedre i den kampen , og kan definitivt ikke lastes for scoringen (den var jo dessverre en perle og utagbar. Tøft å innrømme det, men...)
På midten kan vi jo da evt. mønstre Torp, R.R. og Jonas
Og så til slutt et angrep med :
Brenes(Moen) - Tuelo (K. Risholt/Digerud) - Sylling
Med tanke på parantesene så er vi bedre stilt offensivt enn defensivt, men kan likevel stille et lag som er mer enn godt nok til å knuse Bryne. Er Ørjan klar igjen så er det bare å bytte ut en i ovennevnte forslag, så blir vi totalt sett bedre