KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 22:43

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Supportermusikk?
PostPosted: 22 Mar 2009, 18:53 
Kaptein

Begynner å bli litt desperat. Blodrødt CD'en er spilt mye i det siste, og nå må jeg ha noe annet å varme opp med til seriestart.

Hvor får man tak i gamle KIL-låter? Kan noe hjelpe meg å få opp stemningen maksimalt til seriestart?

Profile  

Post subject: Re: Supportermusikk?
PostPosted: 23 Mar 2009, 13:44 
Materialforvalter

Siden du er på kil-forumet, må jeg kunne anse deg som en venn og dermed unngå å bryte åndsverksloven :lol: Dette er en gammel kil cd med kil sanger fra 80-90 tallet. Hender pc'n kræsjer (og da faller torrenten ut), men ellers skal det fungere.

Last edited by Karlsen on 23 Mar 2009, 15:58, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 23 Mar 2009, 15:18 
Reserve

Rød tøffel wrote:

Siden du er på kil-forumet, må jeg kunne anse deg som en venn og dermed unngå å bryte åndsverksloven :lol: Dette er en gammel kil cd med kil sanger fra 80-90 tallet. Hender pc'n kræsjer (og da faller torrenten ut), men ellers skal det fungere.

Du gjør et lovbrudd her og suporterklubben får svi hvis dette blir stående til nedlasting :roll: Dette har du tydelig ikke tenkt på og spesielt i disse dager da man drar torrent verter for retten (idiotisk)

Last edited by Karlsen on 23 Mar 2009, 15:59, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 23 Mar 2009, 16:00 
Forumlegende

Rød tøffel wrote:

Lenker til nedlasting er såvidt meg bekjent ulovlig. Vi kan ikke ha sånt liggende på forumet.

Men hva folk sender tilhverandre på pm er det ingen som kan kontrollere....

Profile  

PostPosted: 23 Mar 2009, 16:12 
Reserve

Er ikke lenke til ulovlig filer, det var en lenke til en torrent-fil. Og en torrentfil er ikke ulovlig.

Er mer som en lenke til en lenke..

Profile  

PostPosted: 23 Mar 2009, 16:13 
Materialforvalter

Karlsen wrote:
Rød tøffel wrote:

Lenker til nedlasting er såvidt meg bekjent ulovlig. Vi kan ikke ha sånt liggende på forumet.

Vel, det er ikke akkurat kilsk.com som hoster torrenten (det er det dump.no som gjør), så ser egentlig ikke problemet. Om linken er ulovlig er isåfall google.com (og alle andre søkemotorer) den største lovbryter av alle på verdensveven.

Profile  

PostPosted: 23 Mar 2009, 16:15 
Forumlegende

Rød tøffel wrote:
Karlsen wrote:
Rød tøffel wrote:

Vel, det er ikke akkurat kilsk.com som hoster torrenten (det er det dump.no som gjør), så ser egentlig ikke problemet. Om linken er ulovlig er isåfall google.com (og alle andre søkemotorer) den største lovbryter av alle på verdensveven.

Oki. Skal ta et "møte" med de andre som drifter dette forumet så får vi sjå hva vi kommer fram til.

Profile  

PostPosted: 23 Mar 2009, 18:21 
Reserve

McAroni wrote:
Er ikke lenke til ulovlig filer, det var en lenke til en torrent-fil. Og en torrentfil er ikke ulovlig.

Er mer som en lenke til en lenke..

Tuller du eller? Torrent filer er ulovelige (det er faktisk tyveri) så hvorfor tror du noe annet? Bare for at du kan laste ned en torrent fil så tror du dette er lov :roll: Ja torrent er som en lenke til en lenke fra en begynnelse fra et lovbrudd som har blitt utført i starten av lenken hvis du forstår dette bedre.

Profile  

PostPosted: 23 Mar 2009, 19:10 
Kaptein

Kan noen fortelle hvor man får tak i gamle KIL slagere lovlig?

Var ikke meningen at dette skulle ende som en fildelingsdebatt, men...
Det ser ut som om mange her som ikke vet hva en .torrent fil egentlig er.
En torrent er som en slags link. Torrent-filer er inneholder ikke noe opphavsberettigetmateriale.
Det finnes massevis av torrent-filer som peker til lovlig innhold.
Torrent er en effektiv måte å spre innhold på ved at jo flere som er interessert i en fil, jo flere er det som deler ut filen også.
Torrent-filene inneholder ikke noe beskyttet materiale, og det finnes mange torrent-filer som peker til fult lovlig materiale (for eksempel Linux).

Hvis man diskuterer ulovlig fildeling diskuterer man ikke torrent-filene, men materialet torrent-filene peker mot. Her er det utrolig mange kunnskapsløse mennesker som hyler ut i generelle vendinger. Fildeling er ikke ulovlig. Fildeling av beskyttet materiale er ulovlig. Blir som å si at bilkjøring er ulovlig fordi 90% kjører for fort (som er ulovlig).

Når det er sagt vil jeg også si at .torrent-filer ikke har noe å gjøre på kilsk.com. Jeg vil bare ha tak i gamle slagere! Kjøper gjerne en gammel CD om noen har en ekstra liggende.

Last edited by Saturnus on 23 Mar 2009, 19:24, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 23 Mar 2009, 19:28 
Kaptein

Karlsen wrote:
Rød tøffel wrote:

En smule dobbeltmoralsk, da en PM teknisk sett også ligger på forumet (lagret i SQL-databasen sammen med alle andre innlegg).
Og admin kan faktisk kontrollere hva som sendes på PM også hvis de vil. ;)

Profile  

PostPosted: 23 Mar 2009, 20:38 
Materialforvalter

Saturnus wrote:
Kan noen fortelle hvor man får tak i gamle KIL slagere lovlig?

Var ikke meningen at dette skulle ende som en fildelingsdebatt, men...
Det ser ut som om mange her som ikke vet hva en .torrent fil egentlig er.
En torrent er som en slags link. Torrent-filer er inneholder ikke noe opphavsberettigetmateriale.
Det finnes massevis av torrent-filer som peker til lovlig innhold.
Torrent er en effektiv måte å spre innhold på ved at jo flere som er interessert i en fil, jo flere er det som deler ut filen også.
Torrent-filene inneholder ikke noe beskyttet materiale, og det finnes mange torrent-filer som peker til fult lovlig materiale (for eksempel Linux).

Hvis man diskuterer ulovlig fildeling diskuterer man ikke torrent-filene, men materialet torrent-filene peker mot. Her er det utrolig mange kunnskapsløse mennesker som hyler ut i generelle vendinger. Fildeling er ikke ulovlig. Fildeling av beskyttet materiale er ulovlig. Blir som å si at bilkjøring er ulovlig fordi 90% kjører for fort (som er ulovlig).

Når det er sagt vil jeg også si at .torrent-filer ikke har noe å gjøre på kilsk.com. Jeg vil bare ha tak i gamle slagere! Kjøper gjerne en gammel CD om noen har en ekstra liggende.

Tviler på du får tak i den på lovlig vis, men skader jo ikke å prøve. Problemet er vel at den ikke finnes i mange eksemplarer, og at de som har den neppe vil selge. Om du vil være min nære venn derimot, har jeg min fulle rett til å dele mitt materiale med deg. Helt lovlig.

Profile  

PostPosted: 24 Mar 2009, 00:48 
Reserve

Heisann wrote:
Tuller du eller? Torrent filer er ulovelige (det er faktisk tyveri) så hvorfor tror du noe annet? Bare for at du kan laste ned en torrent fil så tror du dette er lov :roll: Ja torrent er som en lenke til en lenke fra en begynnelse fra et lovbrudd som har blitt utført i starten av lenken hvis du forstår dette bedre.

Du er av typen som mener selskaper som Shell, Statoil og Esso bedriver ulovligheter fordi de selger bensin? Bensin kan jo benyttes i biler, som igjen kan benyttes til å begå diverse lovbrudd. En lenke til en torrentfil, som ikke hostes her på sida en gang kan man ikke få gjort ulovlig samme hvor mye man prøver. Ikke er linken ulovlig, ikke er torrentfila ulovlig (ingen torrentfiler er ulovlig). Om jeg forstår dette bedre? Hva i all verden er det med deg, tror du har misforstått en god del angående hva torrenter er.

Når det gjelder disse eldgamle-kilsangene så tviler jeg på at noen blir sinna om man deler dem oss supportere imellom, de er umulig å få tak i på noen annen måte og vil heller aldri bli utgitt igjen.

Profile  

PostPosted: 24 Mar 2009, 10:24 
Spiller

Ser at de på hjemmesida til Skamma har en link i menyen med "Multimedia" hvor en kan laste ned diverse gamle greier. Hadde jo vært trivelig om det var noe tilsvarende enten på kil.no eller kilsk.com, hvor en fant diverse gammel, nostalgisk snacks.

Profile  

PostPosted: 24 Mar 2009, 12:08 
Reserve

Quote:
Ser at de på hjemmesida til Skamma har en link i menyen med "Multimedia" hvor en kan laste ned diverse gamle greier. Hadde jo vært trivelig om det var noe tilsvarende enten på kil.no eller kilsk.com, hvor en fant diverse gammel, nostalgisk snacks.

Dette er en av ideene som står på planen til kil.no. Vi jobber med saken, og mottar gjerne bilder, lydfiler etc som har noe på en slik side å gjøre. Det vil ta litt tid, siden bilder må scannes etc. Send gjerne bidrag og innspill til lasse@kil.no. Foreløpig konser Gjemselund på HamKampen!

Profile  

PostPosted: 24 Mar 2009, 14:17 
Forumlegende

Lasse wrote:
Quote:

Dette er en av ideene som står på planen til kil.no. Vi jobber med saken, og mottar gjerne bilder, lydfiler etc som har noe på en slik side å gjøre. Det vil ta litt tid, siden bilder må scannes etc. Send gjerne bidrag og innspill til lasse@kil.no. Foreløpig konser Gjemselund på HamKampen!

Flott tiltak!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]