KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 18:53

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: 15 Feb 2009, 00:58 
Grævling

Folk tipper som villmenn i denne byen, vi er nr 26 på lista over kommunene hvor det tippes for mest penger sett i forhold til innbyggertallet.

Totalt dro nissene fra Hamar inn 46,5 mill fra byens borgere på sine spill i 2008. Dette betyr at hver borger i snitt brukte 2.680 kroner i 2008. Av dette beløpet kan KIL tjene 5% bare ved at vi gir kommisjonærene beskjed om at vår andel av det vi tipper for skal gå til KIL (fra 1. mars).

Det vil altså si, hvis alle som tipper i Kongsvinger hadde gått sammen om dette ville KIL fått inn ca 2.325.000 kroner ut fra fjorårets tall. Vi snakker altså ikke om lommerusk!! Kanskje kjøpe tilbake Pelu?

Du tenker kanskje at det du bruker på spill i løpet av året ikke blir store greia å gi videre til KIL, men her er det altså snakk om å gå sammen, alle som en, så blir det nok en pen bunke penger til slutt. For egen del tipper jeg fast 2 kupponger i uka med viking-lotto og vanlig lotto. Dette alene koster 160 kr, og 5% av dette beløpet er 8 kr. 8 kr pr uke ganger med 52 uker i året gir altså 416 kr i året rett i kassa til KIL!

Du betaler ikke noe mer for egen tipping, kostnadene er de samme som før, og det er ingen forandring på utbetalingen hvis du vinner på dine spill. Norsk Tipping har gjennom en årrekke betalt ut store summer til forskjellige tiltak i norsk idrett, nå får hver enkelt av oss muligheten til selv å velge hvem som skal motta en del av pengene vi tipper for.

Hva er det å vente på? Håper mange velger å registrere KIL som mottaker av disse pengene når de drar igang ordningen fra 1. mars!

Ordningen krever at alle registrerer seg hos Norsk Tipping og tipper via spillekort. Les mer om ordningen her:

https://www.norsk-tipping.no/page?id=498

Det skal også nevnes at vi i Supporterklubben kommer til å undersøke mulighetene for å få registrert oss slik at vi også kan bli med som mottaker av penger gjennom Grasrotandelen. Er en haug med papirer som må fylles ut, så det vil nok ta sin tid før vi er på lista over mottakere. Da blir vi vel rett og slett en konkurrent til KIL, men slik er det nå bare med den saken.... tror vi skal kunne garantere alle supportere gratis buss til bortekampene hvis det tikker inn 2,3 mill til oss gjennom Grasrotandelen i årene fremover ;-)

Men enn så lenge, før vi er på plass i ordningen:

HUSK Å REGISTRERE AT DINE PENGER SKAL GÅ TIL KIL ETTER 1. MARS :D

Last edited by Raggen on 15 Feb 2009, 01:01, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2009, 11:01 
Forumlegende

Fin ordning. Jeg vil selvfølgelig registrere meg for å støtte KIL.

Det store spørsmålet er dog om man kommer til å tippe noe særlig hos NT i framtida. Ordningen med statsmonopol og deres trang til å utøve makt i forhold til at det for eksempel nå skal bli påbudt å registrere alle spill hos dem (ikke lov å spille uregistrert) er moralsk forkastelig. Statens forlengede arm som har samme sykelige kontrollbehov som staten selv. Dermed blir det nok for mitt vedkommende mye mer penger hos bookmakere på nett enn hos Hamar-mafiaen.

Jeg tror også at KIL Topptfotball kunne dratt inn mye mer penger på å ha for eksempel Unibet eller lignende som sponsor enn de pengene NT genererer. Men skulle jeg slumpe til med bristende moral skal selvsagt mest mulig gå til KIL. Hver krone som ikke detter inn i statskassa er jo en seier for samfunnet.

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2009, 14:08 
Forumlegende

Norsk Tipping vil nok i lang tid framover være den som folk flest bruker når det gjelder tipping og spill.

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2009, 14:16 
Forumlegende

ivo wrote:
Norsk Tipping vil nok i lang tid framover være den som folk flest bruker når det gjelder tipping og spill.

Det i seg selv er ikke ille dersom NT får operere i et fritt marked. Men ja, de er rimelig innarbeidet hos folk. Så noen kr kan vel KIL dra ut av dette. Håper man selger inn budskapet til mange tippere i vår region.

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2009, 14:52 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Det i seg selv er ikke ille dersom NT får operere i et fritt marked.

Det har jo vært mye bråk rundt de internettbaserte utenlandske selskapene og noen skrekkhistorier trekkes fram (vedlegg 1).
Og idrettens antatte fremste talsmenn snakker heller ikke pent om dem - grunnet pengestrømmen. (vedlegg 2).

På den annen side tror jeg faktisk at den "norske sjelen" vil fortsette å støtte opp om NT selv om de andre får fri og lovlig tilgang til
markedet i landet. Noen andeler vil man alltids tape, men kanskje ikke så mye som mange frykter og antar.

Dessuten - ved å kunne generere penger til KIL (og sine egne klubber for andre da) så får jo hver enkelt vurdere hva man vil.
Hvem vet om ikke de andre også etterhvert vil kunne finne på noe liknende.
Tross alt er slike utspill taktikkeri.

Noe annet er at det alltids vil være noen som ikke klarer å styre og kontrollere og slik komme galt ut.
Altså at man havner slik grunnet tilbøyeligheter.
Altså ikke noe bevisst.
Slik har det vært - er det - og vil være det.
De skal selvsagt få profesjonell hjelp.
For all del.
Og da mener jeg skikkelig hjelp, og ikke bare prat om at...

Men jeg tviler på at det å nærmest umyndiggjøre den altoverveiende brorparten av befolkningen, som har kontroll, blir feil.
Rent prinsipielt.
Det er alltids forhold som mange ikke kan kontrollere, og som kan gi personlige tragedier, men for hva vil man etterhvert sette foten ned?

Dessuten, de mest ekstreme historiene bør ikke brukes som argument.

Ellers er jo målaksjer en fin støtte for de som har anledning til det.

vedlegg 1: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=516655
vedlegg 2: http://www.idrett.no/t2.aspx?p=9855&x=1&a=232828

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2009, 17:02 
Grævling

Alvorlig til diskusjon det ble av dette ;-)

Bare registrer NT-kortene deres på KIL etter 1. mars, så kan vi ta "Staten" en annen dag ;-)

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2009, 18:15 
Forumlegende

Klart 5% av tippepengene mine skal gå til KIL, endelig faller noen av inntektene småklubber mistet når lotteriloven ble endret og automatforbudet ble innført. Tippekuppongen og andre NT spill har jeg levert fast hver uke siden jeg var 10 og det har blitt en tradisjon jeg neppe slipper med det første, selv om jeg rent politisk er motstander at man skal forby å overføre penger til utenlandske spilllselskaper slik at jeg ikke får spille på de produktene jeg liker der som NT ikke tilbyr.

Last edited by mikeb on 15 Feb 2009, 18:16, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 02 Mar 2009, 20:08 
Saftblander

Kun 4 stk som har registrert kortene sine ennå....

https://www.norsk-tipping.no/grasrot_vi ... de%3D1%26&

Profile  

PostPosted: 02 Mar 2009, 20:25 
Trener

Kortet mitt er reistrert :D

Profile  

PostPosted: 02 Mar 2009, 21:30 
Forumlegende

Jeg registrerte også i dag

Profile  

PostPosted: 02 Mar 2009, 22:08 
Reserve

Registrert! :o

Profile  

PostPosted: 03 Mar 2009, 01:11 
Grævling

Lagde alvorlig kø og stor frustrasjon hos Narvesen på Gardermoen når jeg skulle registrere meg tidligere i dag, fikk heller ikke registrert meg via mobilen i kveld, men får prøve meg frem hos en eller annen kommisjonær i Tromsø i morgen, får håpe de ikke lurer meg til å sende pengene til TIL i stedet for KIL ;-)

Her er linken til hva og hvordan ting skal gjøres:

https://www.norsk-tipping.no/gar/wco?ev ... 34&mode=1&

Kan bli penger av dette :-)

Profile  

PostPosted: 03 Mar 2009, 16:43 
Trener

14 som har registrert seg nå
https://www.norsk-tipping.no/grasrot_vi ... de%3D1%26&

Profile  

PostPosted: 03 Mar 2009, 18:04 
Forumlegende

"Alle" lag og foreninger er med på denne greia her, forståelig nok. Jeg får valgt kun en. Jeg tjenestegjør for KIL Fotball og velger dem.

Profile  

PostPosted: 03 Mar 2009, 21:36 
Forumlegende

Til sammenligning er det 29 som har valgt LSK, 86 VIF og kun 17 som har valgt RBK

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]