Ser på KIL.no at ståtribunen vil bli stående der den er og at ingenting blir gjort med den ennå.
Med forrige hjemmekamp mot HamKam i minne og Gjemselunds begrensede kapasitet pga forholdet sitte/ståplasser, har jeg et lite forslag.
1: Kjøp inn noen billige plastseter.
2: Rask sammen noen til en dugnad med de ovennevnte plastsetene i kombinasjon med skruer og dertil egnede skrutrekkere.
3: Skru disse setene fast over f.eks. 50% av ståtribuna, så de kan godkjennes som sitteplasser og vi får økt tilskuerkapasiteten både ved at antallet sitteplasser er større og at vi kan øke antall ståplasser.
4: Nyt fordelene de 3 ovennevnte punktene gir da vi både kan slippe inn/selge flere billetter til første hjemmekamp mot HamKam, samt at vi slipper bot (som sist hjemmekamp mot HamKam pga at politiet sier at alle som står i kø må slippes inn og at vi dermed sprenger "kapasiteten" NFF har satt på Gjemselund)
Ellers holdt jeg på å le meg skakk pga denne setningen i artikkelen: "Vi snakker om at linjemannen nå vil løpe 4 meter lenger fra oss. Han vil helt sikkert få med seg de oppmuntrende tilropene også i år."
De "oppmuntrende" tilropene ville nok linjemennene savnet dypt, antar jeg.