Av flere årsaker har jeg valgt å ikke ta opp dette her inne da jeg ikke ser noe poeng i at vi deltar på denne markeringen. Men for guds skyld, jeg er enig i alle punkter NSA og Eurostand 2008 velger å fokusere på.
Kort fortalt, det NSA velger å fokusere på er:
1 Vår rett til å være STÅENDE syngende supportere.
2 Høye billettpriser
3 Flytting av kamptidspunkter (på kort varsel)
For å ta litt av årsaken til at jeg har valgt og stå over denne markeringen, og da får det nevnes at dette er noe jeg helt på egenhånd har vurdert, det har aldri vært et tema i styret.
1 Folk flest på Kongsvinger kommer ikke til å fatte og begripe hva det dreier seg om hvis vi plutselig sitter dønn stille uten å åpne kjeften det første kvarteret.
2 Med alt styr vi har hatt de siste ukene hadde vi uansett ikke hatt sjans i havet til å få gitt denne markeringen nok fokus. Vi snakker om produksjon av bannere, utdeling av flyers osv. Vi har ikke nok ressurser slik det er nå.
3 Markeringen skulle i så fall ha skjedd på vårt felt på sittetribunen....noe som betyr at bare ståtribunen hadde sett hva som foregår....dvs så og si INGEN....bortsett fra motstanderens supportere.
4 Vi har en situasjon i dag på Kongsvinger hvor vi ikke har noe problem med å kunne stå på sittetribunen. Vi er ikke av de som er plaget med høye billettpriser, og sliter heller ikke med at våre kamptidspunkter blir flyttet på kort varsel. Natulrlig nok vil det da synes merkelig for folk flest at vi protesterer mot nettopp dette. Men for all del....dette kan endre seg i fremtiden.
Vi kunne gjerne ha fulgt aksjonen i sympati for de supporterene i andre klubber som sliter med disse problemene, men som nevnt, dette tror jeg ikke hadde slått ann på Kongsvinger....og når vi mangler folk i tillegg blir det umulig.
En annen ting.....i den sportslige situasjonen vi har i dag så skal jeg like å se de supporterene hos oss som klarer å sitte rolig uten å juble hvis vi skulle klare å putte ballen i mål det første kvarteret!!

Kula: Jeg sender mail til leder hos dere og forklarer vår situasjon. Det hadde selvfølgelig vært best om dere også dropper markeringen, men det skal jeg ikke legge meg opp i. Ønsker dere å markere dette på Gjemselund så er det fritt frem