KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 21:42

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Eurostand 2008
PostPosted: 10 Sep 2008, 18:19 
Saftblander

Hei.

I forbindelse med helgas kamp, har vi ( Fosseberget ) fått en henvedelse fra NSA ( Norsk Supporter Allianse ) angående kampanjen Eurostand 2008. Eurostand er supporternes måte og aksjonere på for å vise retten til å stå på kamp.

Har KIL supporterne tenkt og benytte seg av aksjonen førstkomende helg, dvs. og sitte stille og ikke synge de første 15 minuttene?? Vi spør siden det blir for "teit" om vi sitter stille og dere synger, eller motsatt. Vi deltar gjerne på aksjonen sammen med dere, men da er det fint om en fra deres styre tar kontakt med leder i Fosseberget Mattis Karlsen på makarlsen1@hotmail.com

For Fosseberget Supporterklubb

Eirik Halvorsen
Kula

Profile  

Post subject: Re: Eurostand 2008
PostPosted: 10 Sep 2008, 18:25 
Forumlegende

Dette her burde da supporterklubben støtte?

Profile  

PostPosted: 10 Sep 2008, 19:47 
Grævling

Av flere årsaker har jeg valgt å ikke ta opp dette her inne da jeg ikke ser noe poeng i at vi deltar på denne markeringen. Men for guds skyld, jeg er enig i alle punkter NSA og Eurostand 2008 velger å fokusere på.

Kort fortalt, det NSA velger å fokusere på er:

1 Vår rett til å være STÅENDE syngende supportere.
2 Høye billettpriser
3 Flytting av kamptidspunkter (på kort varsel)

For å ta litt av årsaken til at jeg har valgt og stå over denne markeringen, og da får det nevnes at dette er noe jeg helt på egenhånd har vurdert, det har aldri vært et tema i styret.

1 Folk flest på Kongsvinger kommer ikke til å fatte og begripe hva det dreier seg om hvis vi plutselig sitter dønn stille uten å åpne kjeften det første kvarteret.
2 Med alt styr vi har hatt de siste ukene hadde vi uansett ikke hatt sjans i havet til å få gitt denne markeringen nok fokus. Vi snakker om produksjon av bannere, utdeling av flyers osv. Vi har ikke nok ressurser slik det er nå.
3 Markeringen skulle i så fall ha skjedd på vårt felt på sittetribunen....noe som betyr at bare ståtribunen hadde sett hva som foregår....dvs så og si INGEN....bortsett fra motstanderens supportere.
4 Vi har en situasjon i dag på Kongsvinger hvor vi ikke har noe problem med å kunne stå på sittetribunen. Vi er ikke av de som er plaget med høye billettpriser, og sliter heller ikke med at våre kamptidspunkter blir flyttet på kort varsel. Natulrlig nok vil det da synes merkelig for folk flest at vi protesterer mot nettopp dette. Men for all del....dette kan endre seg i fremtiden.

Vi kunne gjerne ha fulgt aksjonen i sympati for de supporterene i andre klubber som sliter med disse problemene, men som nevnt, dette tror jeg ikke hadde slått ann på Kongsvinger....og når vi mangler folk i tillegg blir det umulig.

En annen ting.....i den sportslige situasjonen vi har i dag så skal jeg like å se de supporterene hos oss som klarer å sitte rolig uten å juble hvis vi skulle klare å putte ballen i mål det første kvarteret!! :D

Kula: Jeg sender mail til leder hos dere og forklarer vår situasjon. Det hadde selvfølgelig vært best om dere også dropper markeringen, men det skal jeg ikke legge meg opp i. Ønsker dere å markere dette på Gjemselund så er det fritt frem :-)

Profile  

PostPosted: 10 Sep 2008, 21:06 
Grævling

Mer info om Eurostand 2008 finner dere her:

http://www.eurostand08.com/no/info

Profile  

PostPosted: 11 Sep 2008, 16:29 
Spiller

Er ikke av de ivrigste i år, men jeg synes nå at KILSK burde være med på denne aksjonen. KILSK er tross alt medlem av NSA, og da dem oppfordrer sine medlemmer til aksjon bør også kongsvinger stille opp, selv om folk på kongsvinger ikke skulle skjønne hva det blir aksjonert mot. Selv om vi ikke har de samme problemene som laga i tippeligaen, synes JEG at vi skal bevise at vi støtter dem i sin sak....

Profile  

PostPosted: 11 Sep 2008, 16:58 
Forumlegende

Jeg gjør ikke alt jeg blir oppfordret til....

Profile  

PostPosted: 11 Sep 2008, 17:18 
Spiller

sant nok, men det dem protesterer mot kan kanskje berøre deg engang??? kjett om KILSK skulle være den eneste supporter klubben som ikke bryr seg seg i helga.....:)
du er vel kansje den som går på jobb selv om du er tatt ut i streik også?

Profile  

PostPosted: 11 Sep 2008, 17:23 
Grævling

Bare å gi gass det, trykke opp banner og flyers samt forklare resten av byens befolkning hva pokker det er snakk om....

Ellers så er vi på langt nær de eneste som ikke kommer til å markere dette!

De som føler sterkt for å delta på denne markeringen får heller skaffe seg billett til VIF-Lyn på mandag og gi sin støtte der.....hvor det tross alt blir lagt merke til.

Profile  

PostPosted: 11 Sep 2008, 17:26 
Spiller

hadde jeg hatt gamle jobben så skulle jeg da alltids klart og koppiert opp flyers:)

Profile  

PostPosted: 11 Sep 2008, 18:14 
Forumlegende

SPURS wrote:
sant nok, men det dem protesterer mot kan kanskje berøre deg engang??? kjett om KILSK skulle være den eneste supporter klubben som ikke bryr seg seg i helga.....:)
du er vel kansje den som går på jobb selv om du er tatt ut i streik også?

Når det gjelder streik, så ville det ikke berørt meg siden jeg ikke er fagorganisert og heller ikke tilhenger av streik som virkemiddel i arbeidslivet, men det er en annen diskusjon vi kan ta ett annet sted. Beklager at jeg var sleivete, men syns begrunnelsen til Raggen om hvorfor han valgte å ikke fronte denne aksjonen på Kongsvinger var god nok, og at det at NSA oppforder alle til å delta ikke er grunn nok til å delta dersom lokale forhold tilsier noe annet.
Selv er jeg ikke enig i alle punktene Eurostand skal fronte og ville da heller ikke ha deltatt i aksjonen selv, men dersom noen velger å aksjonere for å støtte disse synspunktene er det fritt frem for det, jeg ville heller ikke ha tatt avstand fra aksjonen på noen måte, men mener det må være opp til hver enkelt hvorvidt de ønsker å delta eller ikke.

Last edited by mikeb on 11 Sep 2008, 18:14, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 13 Sep 2008, 20:28 
Grævling

Som eneste supportere i TL kommer også Briskebybanden til å droppe Eurostand 2008.....

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]