Helt topp! Jeg hadde helt mistet troen, men det er mange poeng igjen å kjempe om og Nordlie er rett mann til å bidra til å plukke majoriteten av dem. En borteseier i Alta og ditto på Jæren - og vips har vi grepet om en av de sikre plassene.
Enig med Zambrotta i at det kan bli mye folk på neste hjemmekamp. Vi får kjenne vår besøkelsestid å snakke KIL med de vi kjenner godt og mindre godt. Her kan vi skape litt av samme blesten som i 2003. Folk går jo ikke på kamp i Kongsvinger, de deltar i jippoer. Og hvordan KIL reddet plassen i 2008 kan bli litt av samme jippoet som hvordan man sikret opprykk i 2003. Alle mann til Gjemselund!
Og her håper jeg også at klubben skjønner tegninga. Endel sutret i Glåmdalen om at familier med to voksne og to barn hadde punget ut med 480 kroner bare for billettene for å se KIL - Moss. Jeg har en viss forståelse for den sutringen. Så til neste hjemmekamp kan KIL selge familiehefter for to barn og to voksne til fx. 300 på sittetribunen. På ståtribunen kan det være en femtilapp for voksne, gratis for barn. Få folk inn portene, og bemann kioskene. Bedre med 2750 som legger igjen litt penger både her og der på Gjemselund, enn 750 som legger igjen endel på Gjemselund og 2000 som leier video og kjøper snop på Statoil.
Og en ting er den kortsiktige effekten av at folk kommer på Gjemselund slik at de kan legge igjen penger + bidra til å skape trøkk og trivelige tribuner. En annen ting er at sponsorer og potensielle sponsorer vil se at folket begynner å engasjere seg i klubben igjen. Det vil jo gjøre ting litt enklere for markedssjefen i 2009. Som det er sagt av andre her: Det er nå bedriftene begynner å gjøre vurderingene ift. 2009-bruk av penger.