KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 01:38

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 31 Aug 2008, 22:28 
Materialforvalter

Etter dagens tap mot Notodden så er det vel kun de aller mest optimistiske som ikke tenker tanken om 2 div neste sesong...
Dersom Alta vinner hjemme neste runde og vi taper mot ODD i Skien så ser det mørkt ut....

Hvem av spillerne blir igjen av dagens stall dersom vi rykker ned? Er redd det blir fryktelig tynt i rekkene - og meget vanskelig å rykke rett opp igjen....

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 22:29 
Forumlegende

jeg blir med...

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 23:20 
Grævling

Meld meg på!

...men håper jeg slipper å spille!

Profile  

PostPosted: 31 Aug 2008, 23:25 
Klubbdirektør

Tanken om 2.div har jeg innfunnet med meg for lenge siden, dessverre. Så blir jeg heller positivt overrasket om vi skulle greie oss.

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 01 Sep 2008, 07:31 
Klubbdirektør

Jeg er med. Men er bare 4 spillere som ikke har kontrakt.

Profile  

PostPosted: 01 Sep 2008, 09:19 
Saftblander

Spillergruppa og trener teamet er skjønt enige om at vi er for gode til og rykke ned...

------------------------------
"Vi er først i mål når gressmatta på gjemselund er det største problemet vi har å skrive om her...

Profile  

PostPosted: 01 Sep 2008, 09:39 
Materialforvalter

Om det er slik, så gjenstår det bare å vise det!

Profile  

PostPosted: 01 Sep 2008, 09:59 
Saftblander

Det var det det da....

------------------------------
"Vi er først i mål når gressmatta på gjemselund er det største problemet vi har å skrive om her...

Profile  

PostPosted: 07 Sep 2008, 21:04 
Materialforvalter

Evigheter siden jeg har vært her :mrgreen:

Som dere nok ser på brukernavnet heier jeg ikke på Kongsvinger. Kan ikke si min klubb sin sesong har vært så spesielt mye bedre, men jeg håper ikke at KIL går ned, har en viss sympati for dem. Dere hører hjemme på dette nivået, aller helst i det beste selskapet. Jeg håper for all del dere overlever, samtidig kan det være dere overlever og sender oss ned i stedet, noe jeg absolutt ikke vil.

Kan noen gi meg de viktigste årsakene til denne miserable sesongen til Kongsvinger? Stallen holder da mer enn nok Adeccoliga-standard. Kan bli spennende å se når vi møtes i siste serierunde om den blir avgjørende for et av lagene ...

Last edited by Bryne FK on 07 Sep 2008, 21:05, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 07 Sep 2008, 21:16 
Forumlegende

Bryne FK wrote:
Evigheter siden jeg har vært her :mrgreen:

Som dere nok ser på brukernavnet heier jeg ikke på Kongsvinger. Kan ikke si min klubb sin sesong har vært så spesielt mye bedre, men jeg håper ikke at KIL går ned, har en viss sympati for dem. Dere hører hjemme på dette nivået, aller helst i det beste selskapet. Jeg håper for all del dere overlever, samtidig kan det være dere overlever og sender oss ned i stedet, noe jeg absolutt ikke vil.

Kan noen gi meg de viktigste årsakene til denne miserable sesongen til Kongsvinger? Stallen holder da mer enn nok Adeccoliga-standard. Kan bli spennende å se når vi møtes i siste serierunde om den blir avgjørende for et av lagene ...

Takk. Også Bryne hører hjemme på dette nivået. Ideelt sett ville begge klart seg. Er for mange "potetlag" i denne divisjonen, Som Alta, Nybergsund, Notodden og andre som ikke er i nærheten av å ha toppfotballkultur. Norsk toppfotball trenger de gamle storhetene som for eksempel Bryne og Kongsvinger.

Jeg kan gi deg en svært viktig årsak til den miserable sesongen:
Dårlig lederskap!!

Både på treningsfeltet (Før Nordlie kom inn) og oppover i rekkene (Sparke trener uten å ha noen kompetente å sette inn). Faktisk begynte jævelskapet da Vegard Skogheim ikke fikk forlenget kontrakten sin og av den grunn trakk seg som trener. Fjoroårets 4. plass var dog god, dette skyldtes ikke minst at vi da hadde to av divisjonens beste spillere. John Pelu alene skaffet mange poeng. Playmaker Peter Lindau og også general Harald Stormoen var klassespillere som ville hevet ethvert lag.

Profile  

PostPosted: 07 Sep 2008, 21:47 
Saftblander

Hvis ikke dagens spillere blir med ned i 2.divisjon vil det bli en tynn stall neste år,hvor mange egen produserte spillere er det i dagens stall? Bortsett fra Espen Nystuen er det ikke mange fra Kongsvinger som har spilt i tippeligaen de siste årene eller.Kongsvinger som by burde skamme seg over at egenrekrutteringa er så dårlig,er det mangel på gode trenere i yngres rekker som er feilen eller hva er det for noe?

Profile  

PostPosted: 07 Sep 2008, 22:39 
Reserve

Tja, bortsett fra Månsson og Brenes, hvilke av våre spillere er attraktive på overgangsmarkedet?

Ledelsen må vel snart innse at toget har gått for spill i Adeccoligaen. Lenge var det slik at de eneste vi var heldig med i denne sesongen var at 2 andre lag var tilnærmet like dårlige. Dette kunne dog ikke vare. Med 12 poeng etter 22 kamper er det vel ikke så rart at det er 8 poeng opp.

På tide og starte planleggingen for 2. divisjon. Det viktigste er vel å skaffe til veie en trener og noen forvars og midtbanespillere som faktisk holder mål.

Last edited by Antienga on 07 Sep 2008, 22:40, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 07 Sep 2008, 23:31 
Materialforvalter

Tja, Strømnes bør vel kunne finne seg en annen adecco klubb ganske greit.
Torp og Ørjan kan vel fort vekk også finne seg en annen adecco klubb.
Kristofferson var vel aktuell for andre klubber da han gikk til Vinger.
Og uansett så kan vel de fleste som ikke har spesiell tilknytning til Vinger finne seg en 2.div klubb "nærmere hjemme" vil jeg tro. Har ikke full oversikt over hvem som har kontrakt til neste år - og hvordan økonomien blir seende ut ved nedrykk. Men det blir jo en utfordring å sikte mot opprykk igjen dersom man sitter igjen med de lokale Pat, Fremming, Ryen og en del juniorer.

Antienga wrote:
Tja, bortsett fra Månsson og Brenes, hvilke av våre spillere er attraktive på overgangsmarkedet?

Profile  

PostPosted: 08 Sep 2008, 07:32 
Klubbdirektør

Er bare 4 stk som ikke har kontrakt.

Profile  

PostPosted: 08 Sep 2008, 09:02 
Reserve

Nå som 2. divisjon nærmest er en realitet handler det om å stake ut kursen for de 3 neste årene. Blir spennende å se hvilket 2. divisjonslag Henrik Mohn vil bruke lekepengene sine på. Han er jo tungt inne i Flisa, og de har jo sendt forespørsel til KIL om å hente Ryen, Fremming og Patrick.
Hvis Mohn hoster opp penger til Flisa så de kan hente Ryen får vel den godeste bilselgeren et forklaringsproblem.

Første KIL må finne ut er hva slags budsjett man tåler å ha i 2. div. Er det realistisk med noe mer enn 5-6 millioner.
Deretter bør de finne en profil. Skal KIL være et lag med lokalt preg og enkelte gode importer eller skal det være et rent kjøpelag?
KIL må finne en trener som er villig til å jobbe etter de rammene og den profilen som KIL har satt. Var slitsomt med Berntsen som var i konstant krig med styret om spillerkjøp (var vel noe av grunnen til at han måtte gå).
Flere av dagens spillere blir trolig for dyre for KIL i 2. divisjon, men dette laget bør være realistisk:

Eriksen - Nilsen, Kai Olav Ryen, midtstopper 2, venstre back - Fremming, Jahr, Krogh - Holtet, Digerud, Moen.
KIL trenger altså noen forsvarere. KIL bør prioritere å bruke penger på 4-5 kanoner og fylle opp med lokale gutter.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]