KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 08 May 2025, 12:09

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 548 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 37  Next
Author Message
 Post subject: Re: Ny trener på vei!
PostPosted: 27 Aug 2008, 06:52 
Forumlegende

Berntsen wrote:
For den lønna som det nå er garantert for, bør vi få en skikkelig kar.

Så skulle det seøvsagt være slik at lønn kun ble utbetalt etter sesongen hvis plassen var sikret.

Hvis ikke kunne man kun fått minstepensjonsutbetaling...

Det kunne være et incitament for "storkanonen eller høvdingen"...

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 07:42 
Trener

Slik jeg forstår det på artikkelen i avia, så jobbes det med å få til en bonus for å redde plassen i tilegg. Burde få en god trener for 100 000 i måneden. Så spørs det da om man evner å signere den rette.

Lurer også litt på dette med trenerkabalen da. I går kom det fram at man hadde tre på blokka som nærmest var klare. I dag stpr det at man snakket med fire mann og at man ikke vet at det er stilt økonomisk garanti.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 07:55 
Forumlegende

Om det kanskje ikke er rette tiden for det nå...

så burde man faktisk se hen til håndballtrener Marit Breiviks filosofi om trenerens rolle og spillernes rolle og eget ansvar og å delegere makt og myndighet på en slik intelligent måte.

Hun er vel den norske lagleder med størst suksess på toppnivå.
Og det er selvsagt like tøft å ta en tittel på toppnivå i damehåndball internasjonalt som å holde seg i 1.div...

I så måte burde ikke hjernehalvdelene hos gutter være så forskjellig fra jentenes...

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 09:05 
Materialforvalter

Pengen er på plass! Mohn har klart det han sa han skulle – skaffe penger til å lønne en topp trener. Han holdt ord. Bare så det er sagt, jeg er fortsatt uenig i fremgangsmåten Mohn startet prosessen på – og det er greit.

Nå er det opp til Nysæter å følge opp mulighetene – og det raskt. Det vil fremstå noe tafatt om man faller ned på en lokal løsning nå, under forutsetning at de topptrenerne som er ledig har takket nei (Nordlie og Thodesen).

Jeg forstår Nysæter i samme artikkel dit hen at han nærmest annonserer Holt som ny trener. Holt er dugelig han, men Nordlie har mye mer å vise til i de seneste årene. Nysæter sier også at de ikke nødvendigvis trenger en mediafigur. Det er faktisk det de virkelig trenger, en trener som er så pass interessant at resten av medianorge ser til KIL. Tenk så mye lettere det vil våre å få flere store sponsorer med på laget, med Nordlie på laget. I stedet for Holt – hvem?

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 09:19 
Klubbdirektør

Hadde ikke Mohn startet denne prosessen hadde Kil ikke fått noen trener før jul. Garantert. Han gjorde det mange har tenkt på lenge, men ikke turt. Men egentlig burde brakka ha forstått dette selv uten at man måtte på første sia i avisa. Men slik er det her på Vinger. Er ikke første gang at avisa tar opp det som skjer der nede og da blir det ganske raskt fart i sakene.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 09:29 
Kaptein

hvis vi nå når mohn har garantert en kleklig sum penger til lønning får bare holt, så kommer jeg til å bli fryktlig skuffa..... vi kan bedre enn det..

Last edited by bergerud on 27 Aug 2008, 09:29, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 09:50 
Klubbdirektør

Jeg stusser litt på det han sier "sportslige kravene." Er det å rykke ned det da. Eller hva mener han. Nå må han innse at Kil trenger en trener som tenker lenger en de innfødte fra byen her. En som tenker langsiktig. Ikke bare at Kil skal overleve adecoen hvert år. Blir ikke sponsorer av å havne på 7-8 plass hvert år. Det selger ikke noen. Men kanskje de er redde for en tøff trener som tørr å si i fra. Da for jo ikke brakka så mye fritid. Han sier også at det var en stri dag i går. Ringte jo til 4 stk. Stakkar.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 10:08 
Materialforvalter

Mohn presenterte i et møte lønnsgarantien på 100 000 per mnd overfor daglig leder og markedssjef. Senere på kvelden hevdet Nysæter at han ikke kjente til pengegarantien – dette ifølge Glåmdalen.

Kommunikasjonssvikt?

Det er rett og slett for dårlig at den som skal finne best mulig trenerkandidat ikke kjenner til hvilke økonomiske muskler som er stilt disponibelt! Årsaken kan selvfølgelig være at styret/sportslig leder allerede hadde bestemt seg for å ikke samarbeide med Mohn. Hva vet jeg?

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 10:19 
Klubbdirektør

Ole Oskar Olsen wrote:
Mohn presenterte i et møte lønnsgarantien på 100 000 per mnd overfor daglig leder og markedssjef. Senere på kvelden hevdet Nysæter at han ikke kjente til pengegarantien – dette ifølge Glåmdalen.

Kommunikasjonssvikt?

Det er rett og slett for dårlig at den som skal finne best mulig trenerkandidat ikke kjenner til hvilke økonomiske muskler som er stilt disponibelt! Årsaken kan selvfølgelig være at styret/sportslig leder allerede hadde bestemt seg for å ikke samarbeide med Mohn. Hva vet jeg?

Knall godt poeng dette. Det viser hva som har vært problemet i KIL i hele år, og sannsynligvis i flere år. Her mottar markedssjefen informasjon som han IKKE deler med de som har i oppdrag å hente inn en trener.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 10:27 
Klubbdirektør

Jeg håper nå virkelig KIL Toppfotball tar ballen og begynner å tenke nytt og andeledes kontra bli fornærmet og snur ryggen til. Se på andre klubber hvordan de driver og sponses dette er jo akkurat hva man har ventet på i flere år i Kongsvinger. En sponsor som er villig til å spytte i penger slik at klubben kan reise seg og ikke graves ned. Hvis KIL T roter dette til/ikke tørr og gå nye veier for å oppnå resultater ja da sier jo det alt "få de vekk". Slik som dette har jeg ventet på siden Røkke og co landet på Gjemselund med helikopter for å plukke våre beste spillere etter sesongen på 90 tallet.

Takk Mohn veldig bra!!

Last edited by Jada-jada on 27 Aug 2008, 10:32, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 10:54 
Saftblander

Fremtiden rundt Mohn skal bli svært spennende å følge. Når man til de grader stikker trynet frem i pressen blir det direkte useriøst om ikke BETYDELIGE penger legges på bordet for KIL. Hvordvidt han er i stand til dette har jeg ikke innsyn i, men ut fra offentlig informasjon om vedkommendes inntekt og selskapene han representerer ( sjekk http://www.purehelp.no/default.asp?page=1&sok=n) har jeg problemer med å se hvor de store pengene skal hentes fra.... Jeg får en følelsen av at dette er Arnebergs svar på Tommy Shariff (... "nyrik" og PR-kåt dekkselger som har lovet LSK massevis av kroner uten at disse har kommet på bordet...). Håper jeg tar veldig feil av denne bilselgeren - KIL trenger alle de midler som kan hentes inn.
--------------------------------------------------------------

Med henvisning til Mohns konkrete utspill i dagens Glåmdalen vil jeg gi deg en uforbeholden unnskyldning for min tidligere skepsis og sammenligninger. Du har nå bevisst at du har et brennende og ekte engasjement for KIL.

Tror både du og mange andre av oss her inn blir veldig skuffet om styret nå ender opp med noen gamle helter. Skal KIL komme videre tror jeg det er på tide å se fremover og glemme de som engang i tiden har bidratt positivt. Tiden og samfunnet er i bevegelse så også fotballen.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 12:22 
Reserve

[quote="Oppover

Det er klart Olav er en del av administrasjonen. [/quote]

Så godt å høre :)
Gjør så godt å lese dette her da ;)
sitat fra glomdalen i dag: Lederen (olav) var ikke kjent med at Mohn hadde tilbudt klubben penger til ny trener da Glåmdalen tok kontakt i går kveld, men garanterer at klubben har flere mennesker i sving i jakten på Kristiansen og Eides erstatter.

Kanskje greit at man ikke tar ting for gitt her ;) Ser ikke ut til at alt går på skinner når det gjelder kommunikasjonen internt!!

Last edited by albert on 27 Aug 2008, 12:28, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 13:09 
Saftblander

Jeg reagerte på hva Olav N sier i avisen idag, "han hadde ikke hørt noe", jeg vet ikke....................., hvor latterlig er dette...... det er jo en så " stor " klubb så vanskelig å snakke med hverandre, kommunikasjonen er bra!!!!!!!dette sier litt om hvor amatørmessig klubb kil er, jeg ler meg i hjæl av "sirkus Kongsvinger toppfotball? Hva blir det neste.......... følger med i spenning

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 13:19 
Trener

Jeg reagerer også på dette at Olav ikke viste om pengene. Det kontra at han hadde vært i kontakt med fler en det som ble antydet i avisen dagen før virker merkelig.

Uansett, jeg håper at det skjer noe raskt. :D

Om vi skal ha en ny mann på benken bør han jo ha trent gutta litt før søndag.

Ellers er jeg enig med de som sier at det neppe ville blitt gjort noe med dette om det ikke var for Mohn.

Spenningen sitrer.

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2008, 13:51 
Klubbdirektør

Olav må ha hvist om dette. Det sto jo i avisa på fredag at Mohn garanter lønn for en ny trener. Vet han ikke det, så ligger det noe mer bak. Kanskje de ikke vil ha noe med Mohn å gjøre? Tror mest på det.Er styret redd for at sponsorene skal ta over hele skuta?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 548 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 37  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]